Loving Vincent

Loving Vincent és la primera pel·lícula realitzada amb la tècnica de l’oli i basada en 800 cartes del pintor Vincent Van Gogh que que han servit per desenvolupar-hi el guió on es reflecteix la turmentada vida de l’artista. En la seva creació han participat més de 100 pintors que han reproduït les escenes, seguint l’estil característic del pintor neerlandès.

Aquest projecte està dirigit per la pintora polonesa Dorota Kobiela i el cineasta Hugh Welchman i produïda pels estudis BreakThru Films i Trademark Films i ha estat guardonat amb Premi de l’audiencia en el Festival de Annecy de 2017.

El gelat

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran aprendre els quatre colors bàsics.

Els nens i nenes hauran de pintar les boles del gelat del color que ens indiquen, en clicar-hi. Hi ha quatre nivells d’activitat, en funció de les boles que s’han de pintar en cada cas.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Contes que encomanen il·lusió

La Fundació ONCE ha publicat al seu web tot un seguit de contes interactius. L’objectiu d’aquesta col•lecció de lectures és mostrar les vivències de nens i nenes amb discapacitat a través de les seves aventures divertides.

Aquí us deixem, com a mostra, el conte Regina l’as de la cuina, que narra la història de la Regina, una nena sorda i cega que vol ser cuinera.

L’aniversari

Us oferim el primer joc de la sèrie “Històries properes” titulat L’aniversari. Amb aquesta sèrie, es pretén que l’alumne es familiaritzi amb el vocabulari relacionat amb les seves experiències personals.

En aquest joc, els infants hauran de realitzar la comprensió lectora de 6 textos i també la comprensió de les seves imatges corresponents, relacionades amb els aniversaris. A continuació, hauran de respondre a unes preguntes, per comprovar si han entès el que han observat i llegit.

La lectura del conte i la seva comprensió està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial i els textos s’han de llegir de forma correlativa, perquè algunes de les preguntes estan realacionades, amb el que s’ha llegit amb anterioritat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Calendari valors 16-17

La Fundació Televisa publica anualment des de 2003 un calendari escolar on cada mes està representat per un valor. Com a referent de cada mes s’explica una història on es ressalta un nou valor. Aquestes històries van acompanyades d’una petita guia didàctica, per poder utilitzar-les amb els nostres alumnes.

Us deixem, ara, el model publicat per l’any 2016-17. Per poder accedir als altres calendaris, cliqueu aquí.

Tria el meu color

Us oferim, a continuació, una activitat adreçada als infants d’Educació infantil, amb la que els alumnes podran aprendre el nom de 8 colors bàsics: blanc, negre, vermell, blau, verd, groc, rosa, taronja. També, pot ser útil per als nouvinguts i alumnes amb TEA.

Els nens i nenes hauran de triar el color de l’objecte de la foto, que es presenta en blanc i negre. Si resolen bé l’activitat, la foto passarà a ser de color.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Deixa’m en pau !

L’escola hauria de ser un espai de pau, un refugi en el qual nens i nenes es sentissin protegits, relaxats i segurs. No obstant això, no sempre ho és. En ocasions es converteix en el lloc en el qual certs alumnes o alumnes són agredits verbal i físicament pels seus companys o companyes de forma reiterada. Burles, empentes, marginació, menyspreus, aïllament, difamació… L’assetjament afecta al 4% de l’alumnat. Però evitar-ho és a les nostres mans. I l’instrument més eficaç per a la prevenció és l’educació en valors.

Si fomentem l’empatia, si animem els nostres alumnes i alumnes a posar-se en el lloc de l’altre, si els ajudem al fet que s’agradin i s’acceptin com són, si els ensenyem a respectar als altres i a mantenir una comunicació assertiva, si els transmetem que poden confiar en nosaltres…, serà més fàcil acabar amb aquesta xacra. I a això pretén contribuir el conte Deixa’m en pau!, escrit per Carmen Gil i il·lustrat per Gabriel de la Riva i promogut per la Fundació Save the children.

Les primeres sumes (1)

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran iniciar-se en la suma, amb quantitats fins a 5.

Els nens i nenes podran realitzar sumes senzille, amb l’ajut de suport visual.

És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Compto fins a 9

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9. Els alumnes hauran de comptar els punts de color i escriure la quantitat, al lloc corresponent.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Preguntes amb resposta (1)

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Preguntes amb resposta” adreçada als alumnes de l’últim curs d’Educació Infantil i del Cicle inicial.

Els nens i nenes hauran de llegir petites frases, amb un vocabulari bàsic i després hauran de contestar a allò que se li pregunta. La frase de la resposta està pensada, per escriure en espais diferents les diferents paraules i, d’aquesta manera, ajudar a la seva resolució. També s’adonaran que han de posar el punt al final de frase, per tal que estigui bé.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el tipus de lletra a treballar.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Crayon

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9. Els alumnes hauran de comptar els llapis de la capsa i hi escriure la quantitat.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Comprensió lectora. Exercicis (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Comprensió lectora. Exercicis” adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora. A cada exercici, hauran de llegir l’enunciat i contestar (escrivint NOMÉS una paraula) a tres preguntes, per saber si ha entès el que han llegit.

El joc incorpora les solucions, per tal de facilitar la correcció al mestre, si fos necessari.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

#aquiproubullying

EL Departament d’Ensenyament ha creat el programa #aquiproubullying que posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

Objectius:

  • Implicar la comunitat escolar davant els casos d’assetjament.
  • Potenciar el compromís actiu de l’alumnat en la prevenció i detecció dels casos d’assetjament.
  • Fomentar la gestió positiva dels conflictes.
  • Contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al programa:

Fulls lectura Pictofrases P

Com a complement del joc PICTOFRASES P, hem creat un total de 13 fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, facilitant la comprensió de la paraula i la petita frase. L’objectiu és exercitar els nens i nenes en la comprensió, encara que no hagin assolit el procés de la lectura.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Pictofrases. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictofrases” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la petita frase, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Pictoparaules. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictoparaules” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Fulls Pictolectura P

Com a complement dels jocs PICTOLECTURA.VOCALS+P i PICTOESCRIU.VOCALS+P, hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, sobretot si al començament van acompanyats dels sons que es treballem a l’activitat interactiva.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Palabra intrusa (1)

Os ofrecemos este juego, pensado para el alumnado del Ciclo Inicial, con el que podrán ampliar y trabajar el vocabulario básico de diferentes temas. También es adecuado para el alumnado recién llegado y con alumnos de Educación Infantil con un alto nivel de comprensión lectora.

Los niños y niñas tendrán que encontrar la palabra que no está relacionada con las otras: la intrusa. Podrán escoger entre dos niveles de dificultad.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

Simposi contra el Bullying

Aquests dies, està arribant als correus dels centres de Catalunya la convocatòria per participar en aquest interessant simposi.

El Col·lectiu Fu i la Fundació FC Barcelona convoquen totes les escoles de Catalunya a participar en la INTERVENCIÓ CONTRA EL BULLYING que se celebrarà els propers dies 27 i 28 d’abril a l’Auditori 1899 del FC Barcelona.

23 artistes, periodistes, escriptors i escriptores de reconegut prestigi; més de 30 persones afectades directament pel bullying; 21 professionals del sector que oferiran recursos i solucions; i mediadors i mediadores menors d’edat de tot Catalunya, s’han avingut a col·laborar amb nosaltres de manera voluntària per alçar la veu contra el bullying amb contundència. Amb l’objectiu d’aconseguir que les escoles puguin sentir-se orgulloses d’actuar i prenguin un rol actiu com a ‘Escola contra el bullying’; però també que s’adhereixin al Manifest Alan amb què conclourà aquest simposi com a agents de canvi i compromís, que el gruix de la societat també podrà signar.

Tal com es pot consultar a la graella adjunta, aquest simpòsium es desplegarà al llarg de dues jornades. Els matins donaran veu a víctimes i testimonis afectats, però també coneixerem de primera mà la fortalesa, l’esperança i l’empenta que han trobat per sortir-se’n. Les tardes es dedicaran a conèixer recursos existents dins i fora de l’aula a fi de generar un diàleg sobre les eines i mancances a l’hora d’afrontar el bullying, adreçant-nos a educadors, educadores, famílies, estudiants universitaris i professionals de sector.

Amb la vocació que sigui accessible a tothom, tingui el màxim abast possible i es pugui seguir en directe a totes les escoles d’arreu, que esperem que es manifestin de manera oberta #contraelbullying, les jornades seran retransmeses per streaming en canal obert, i en acabar estaran disponibles online.

Durant tots dos dies, finalment, una mesa de treball formada per entitats ciutadanes farà una diagnosi de la situació, i es generarà el Manifest Alan per elevar-lo a les autoritats corresponents amb les adhesions d’estudiants, escoles i societat en general.

El col·lectiu Fu i la Fundació FCBarcelona impulsen aquest Simposi pel seu compromís per la lluita i la prevenció contra la violència infantil i juvenil.

Cliqueu a sobre de cada imatge, per accedir a la informació:

Fulls Pictoparaules PM

Us oferim aquests un total de 6 fulls de comprensió lectora, com a complement dels jocs PICTOLECTURA.VOCALS + P i PICTOESCRIU.VOCALS + P hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants, a reconèixer ràpidament les síl·labes formades per les vocals + PM.

Els alumnes hauran de llegir cada paraula, amb l’ajuda dels pictogrames i, a continuació, fer el seu dibuix o bé enganxar la seva imatge, al quadre corresponent.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA, per a alumnes dels primers cursos d’Educació infantil i per a tots aquells que tenen dificultat de comprensió a l’hora de llegir paraules.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al l’enllaç de descàrrega: