Caminets 1

Us oferim aquesta activitat, adreçada a Educació Infantil amb la que els alumnes podran realitzar activitats on es reforçaran conceptes d’orientació espacial. En una etapa inicial, hauran de fer quatre moviments i al nivell superior n’hauran de fer fer-ne vuit.

Els nens i nenes hauran de marcar el camí de la marieta, clicant a sobre dels quadres. El punt de partida és la marieta i el d’arribada la flor. En finalitzar, la marieta recorrerà el camí.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Document Cyborg. De web a PDF

A la web Document Cyborg podrem convertir qualsevol pàgina web a PDF o un document de text. Un cop introduïda l’adreça de la pàgina web que ens interessi i seleccionar el format final del document podrem descarregar-nos el document. A partir d’aquell moment podrem utilitzar-lo sense necessitat de connexió a Internet.

També hi trobareu una opció que realitza el mateix però amb imatges.

Cliqueu a sobre de la imatges. per tal d’accedir al lloc web:

Postal de Nadal animada

Santa Yorurself és un web que ens permet crear una divertida postal animada amb la felicitar el Nadal als nostres familiars i amics de forma totalment gratuïta i sense necessitat de fer el registre. És tan fàcil d’utilitzar que fins els més petits podran fer la seva.

Cliqueu a sobre d’aquesta primera foto per accedir a l’aplicació.

Cliqueu a sobre d’aquesta segona foto per veure l’animació.

Paquet Office de Microsoft online

Podeu utilitzar i accedir des de qualsevol dispositiu de forma online i de forma totalment gratuïta, a les aplicacions de Microsoft: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Sway, Correu, Contactes, Calendari, OneDrive, Docs.com.

El total de les funcionalitats de les aplicacions no estan del totalment disponibles, però si que em podrem utilitzar les més bàsiques.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

Completa frases (1)

Us oferim, a continuació, la primera activitat de comprensió lectora de la sèrie “ Completa frases” adreçada als alumnes del Cicle Inicial, amb la que els nostres alumnes hauran de llegir i completar la frase que se’ls hi proposa i alhora podran repassar el següent vocabulari: mobles, animals, electrodomèstics, productes d’higiene personal, complements, botigues, estris de cuina i parts del cos.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Executar Paint en Windows 10

El Paint és un programa de dibuix que ha acompanyat les diferents versions de Windows al llarg de la seva història. A la versió de Windows 10 també el podrem utilitzar, però és una mica més difícil de localitzar. Us hi apuntem dues formes:

  • Opció 1: Cliqueu la tecla de Windows + R. A continuació, escriviu mspaint i premeu la tecla intro.

  • Opció 2: Creeu un accés directe clicant el botó dret del ratolí en un lloc buit de l’escriptori. Dins del menú trieu l’opció Nou i després Accés directe. A la finestra que ens apareix escriurem:  %WINDIR%\System32\mspaint.exe

  • Li posem el nom que vulguem a l’accés directe.

Robòtica. DASH-DOT 2

Us oferim la segona activitat de robòtica pensada per ser utilitzada amb els robots DASH i DOT, adreçada a l’alumnat de Cicle Inicial de primària, encara que també la podem fer servir amb alumnes més grans, com a introducció a l’ús d’aquests personatges. Amb aquest material, els nens i nenes podran conèixer els robots i les seves parts.

Amb aquesta activitat, els nostres alumnes podran desenvolupar el pensament computacional.

Podeu descarregar-vos el document des d’aquest enllaç o bé des de la carpeta Robòtica. Dash-Dot de la pestanya MATERIALS d’aquest mateix blog.

Fulls. Les pictofrases del Pol i la Paula (1)

Com a complement del joc Les pictofrases del Pol i la Paula (1), us oferim aquest document, llest per imprimir. D’aquesta manera, els nostres alumnes d’educació infantil, aquells que tenen dificultat per assolir la lectoescriptura, els alumnes amb TEA,.. podran iniciar-se en la comprensió de la petita frase d’una manera més senzilla.

Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

Una bona companya de joc, la Bee-Bot

Avui, us presentem la Bee-Bot una abelleta molt simpàtica amb la que els nostres alumnes passaran divertides estones aprenent.

Amb aquest personatge podrem treballat el llenguatge direccional, girs, lateralitat i altres conceptes espacials bàsics, alhora que es comença a desenvolupar el pensament computacional.

És un fantàstic recurs per a realitzar activitats basades en el currículum d’educació infantil, alhora fa possible l’aprenentatge significatiu basat en el joc. Amb alumnes més grans també és possible dissenyar activitats, com per exemple preparar la coreografia de o més abelletes.

Funciona amb bateria recarregable que dura hores i hores.

Cada cop que premem un botó, els ulls de Bee-Bot fan pampallugues i sentim un so que ens confirma la instrucció. La Bee-Bot sempre avança o retrocedeix 15 cm i gira sobre si mateixa 90º. El botó de la X esborra la memòria per començar una nova seqüència; en cas contrari repetirà l’antiga seqüència i a continuació les noves instruccions. Realitza la seqüència pas a pas, marcant cada acció amb llum i so.

La Bee-Bot pot realitzar fins a 40 moviments.

Us deixem, a continuació, la Guia de l’usuari:

Les pictofrases del Pol i la Paula (1)

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “ Les pictofrases del Pol i la Paula” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació Infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la petita frase.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Fulls Pictolectura L

Hem creat aquests fulls de lectura per treballar les síl·labes formades amb la “L” i les vocals. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Altre material de la sèrie:

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Robòtica. DASH-DOT 1

Us oferim la primera activitat de robòtica pensada per ser utilitzada amb els robots DASH i DOT, adreçada per a l’alumnat de Cicle Inicial de primària, encara que també la podem fer servir amb alumnes més grans, com a introducció a l’ús d’aquests personatges. Amb aquest material, els nens i nenes podran conèixer els robots, les seves parts i funcionalitats.

Amb aquesta activitat, els nostres alumnes podran desenvolupar el pensament computacional.

Podeu descarregar-vos el document des d’aquest enllaç o bé des de la carpeta Robòtica. Dash-Dot de la pestanya MATERIALS d’aquest mateix blog.

Dash i Dot

Us presentem uns divertida parella de robots, en Dash i en Dot, amb la que els nostres alumnes podran iniciar-se en el pensament computacional.

Captura de pantalla del joc:

A la capsa trobareu:

  • Robot Dash
  • Robot Dot
  • Dos connectors de construcció LEGO
  • Cable de càrrega
  • Guia d’inici ràpid

Disseny

El kit ve amb dos robots, en Dash i en Dot. El primer és mòbil, mentre que l’altre és estacionari.

La part frontal d’en Dash conté un gran globus ocular compost per LEDs. Dash conté diversos sensors a la part davantera i posterior del cos. El cos també conté un altaveu, un petit botó d’alimentació i un port microUSB per carregar-lo. El cap té diversos botons, que podeu utilitzar per interaccionar-hi. A la part de sota, el Dash té dues grans rodes de goma i una roda petita que es mou 360 graus.

Dot és el robot estacionari. També té un gran “globus ocular” al capdavant. El seu cos també conté diversos sensors, un altaveu, un botó d’alimentació i un port microUSB. El seu cap conté 4 botons per interactuar amb ell. A la part inferior, el Dot té dos peus de goma per evitar que llisqui.

El primer pas per configurar els robots és descarregar l’aplicació per al vostre dispositiu. La guia d’inici ràpid us indica que visiteu https://www.makewonder.com/start des del vostre dispositiu. Si ho feu us dirigireu a la botiga d’aplicacions apropiada del vostre dispositiu.

Una cop baixada i oberta l’aplicació, comença el procés de configuració. El primer pas, és unir els robots a través de Bluetooth. Un cop localitzats, mantingueu premuda la imatge, per unir-los amb el vostre dispositiu. El procés triga uns minuts.

El mapa

Us oferim aquesta activitat, adreçada a Educació Infantil i Cicle Inicial de primària amb la que els alumnes podran realitzar activitats de comprensió lectora i on es reforçaran conceptes d’orientació espacial. En una etapa inicial, es faran servir fletxes i en un nivell superior les paraules amunt, avall, esquerra i dreta.

Els alumnes hauran de clicar a sobre de la Rosa dels Vents, per tal de descobrir les pistes que els portaran a descobrir on s’amaga el tresor. El punt de partida és la bandera i el punt d’arribada és la creu.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Tria la correcta 1

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Tria la correcta”, adreçada al Cicle Inicial de primària i amb la que els alumnes podran realitzar exercicis de comprensió lectora i ampliar el seu vocabulari, sobre diferents temes.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Blockposters per crear pòsters fàcilment

El blog Blockposters ens ofereix la possibilitat de crear els nostres pòsters a partir, de qualsevol imatge en format .jpeg de forma gratuita i sense necessitat de registre.

L’aplicació amplia la foto i la descompon en tants fulls com vulguem (a partir 5 cinc fulls és de pagament i també si volem eliminar la marca d’aigua). A continuació podem descarregar el fitxer .pdf i imprimir-lo. En enganxar els fulls, obtenim una imatge total de mida molt més gran.

Aquí us deixem un exemple amb aquesta imatge del Banc d’imatges lliures de Morguefile i el resultat amb els fulls del pòster.

Generador de sopes de lletres en PDF

El web Montenegro ens ofereix la possibilitat de generar de forma totalment gratuïta i a l’instant fulls de sopes de lletres en format PDF. Ens permet desar la sopa en color, escala de grisos i en blanc i negre. L’únic inconvenient és que els enunciats els tindrem en castellà, cosa que es pot solucionar esborrant-los, després d’imprimir la primera còpia.

El resultat serà el següent:

Qui soc ? (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Qui soc?”, adreçada al Cicle Inicial de primària i amb la que els alumnes podran realitzar exercicis de comprensió lectora i ampliar el seu vocabulari sobre diferents objectes.

Els nens i nenes podran triar el tipus de lletra amb la que realitzar la lectura: majúscula, manuscrita, imprempta.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Fotos que inspiren

Us recomanem visiteu el tauler “Fotos escrits” del Pinterest de Recursos Web on trobareu una àmplia selecció d’imatges que podran ser un punt de partida per desenvolupar la creativitat literària del nostre alumnat.

Aquí us en deixem un exemple. Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi.

Materials de suport educatiu

El Departament d’Ensenyament ha posat a la nostra disposició uns materials de suport que poden ser d’utilitat per comentar i reflexionar amb els docents, els alumnes i les famílies, els fets relacionats amb els atemptats terroristes.

Per poder compartir emocions, dubtes, pors, angoixes, esperances…. és necessari fomentar situacions que permetin escoltar, preguntar i expressar.

Per accedir a la informació, només cal clicar a sobre de la imatge:

Fulls Pictolectura M

Com a complement del joc PICTOESCRIU.VOCALS+PM, hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, sobretot si al començament van acompanyats dels sons que es treballem a l’activitat interactiva.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Altre material de la sèrie:

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Pictoescriu. Vocals + PM

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Pictescriu” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectoescriptura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “PM”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.

  2. ESCRIU: Podren trian entre sis nivells de dificultat. Hauran d’escriure la paraula. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Altres activitats de la sèrie:

  1. Pictoescriu. Vocals+P.

    Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

    Captura de pantalla del joc:

    Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Garatge digital

Google ha creat una plataforma d’aprenentatge digital que permet a l’estudiant o empresari adquirir competències digitals de forma totalment gratuïta.

La capacitació està formada per 23 temes per realitzar al nostre ritme, amb quatre lliçons en format vídeo dins de cada tema, en finalitzar la formació Google expedirà un certificat.

Cliqueu a sobre de la imatge, per d’accedir a l’enllaç:

Respondre els dubtes dels infants davant els atemptats

Davant un conflicte bèl·lic o un atemptat terrorista es genera una sobreinformació i un al·luvió d’imatges en diversos mitjans de comunicació que, de ben segur, generen un efecte en l’infant i per tant hem de gestionar de forma proactiva com abordar els seus dubtes i temors.

Ingeborg Porcar, directora de la Unitat de Trauma, Crisi i Conflictes de Barcelona (UTCCB) ens detalla com hem d’abordar totes les inquietuds dels nens en sentir notícies o veure imatges d’atemptats terroristes.

Compto 10

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.