#aquiproubullying

EL Departament d’Ensenyament ha creat el programa #aquiproubullying que posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

Objectius:

  • Implicar la comunitat escolar davant els casos d’assetjament.
  • Potenciar el compromís actiu de l’alumnat en la prevenció i detecció dels casos d’assetjament.
  • Fomentar la gestió positiva dels conflictes.
  • Contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al programa:

Fulls lectura Pictofrases P

Com a complement del joc PICTOFRASES P, hem creat un total de 13 fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, facilitant la comprensió de la paraula i la petita frase. L’objectiu és exercitar els nens i nenes en la comprensió, encara que no hagin assolit el procés de la lectura.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Pictofrases. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictofrases” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la petita frase, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Pictoparaules. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictoparaules” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Fulls Pictolectura P

Com a complement dels jocs PICTOLECTURA.VOCALS+P i PICTOESCRIU.VOCALS+P, hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, sobretot si al començament van acompanyats dels sons que es treballem a l’activitat interactiva.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Palabra intrusa (1)

Os ofrecemos este juego, pensado para el alumnado del Ciclo Inicial, con el que podrán ampliar y trabajar el vocabulario básico de diferentes temas. También es adecuado para el alumnado recién llegado y con alumnos de Educación Infantil con un alto nivel de comprensión lectora.

Los niños y niñas tendrán que encontrar la palabra que no está relacionada con las otras: la intrusa. Podrán escoger entre dos niveles de dificultad.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

Simposi contra el Bullying

Aquests dies, està arribant als correus dels centres de Catalunya la convocatòria per participar en aquest interessant simposi.

El Col·lectiu Fu i la Fundació FC Barcelona convoquen totes les escoles de Catalunya a participar en la INTERVENCIÓ CONTRA EL BULLYING que se celebrarà els propers dies 27 i 28 d’abril a l’Auditori 1899 del FC Barcelona.

23 artistes, periodistes, escriptors i escriptores de reconegut prestigi; més de 30 persones afectades directament pel bullying; 21 professionals del sector que oferiran recursos i solucions; i mediadors i mediadores menors d’edat de tot Catalunya, s’han avingut a col·laborar amb nosaltres de manera voluntària per alçar la veu contra el bullying amb contundència. Amb l’objectiu d’aconseguir que les escoles puguin sentir-se orgulloses d’actuar i prenguin un rol actiu com a ‘Escola contra el bullying’; però també que s’adhereixin al Manifest Alan amb què conclourà aquest simposi com a agents de canvi i compromís, que el gruix de la societat també podrà signar.

Tal com es pot consultar a la graella adjunta, aquest simpòsium es desplegarà al llarg de dues jornades. Els matins donaran veu a víctimes i testimonis afectats, però també coneixerem de primera mà la fortalesa, l’esperança i l’empenta que han trobat per sortir-se’n. Les tardes es dedicaran a conèixer recursos existents dins i fora de l’aula a fi de generar un diàleg sobre les eines i mancances a l’hora d’afrontar el bullying, adreçant-nos a educadors, educadores, famílies, estudiants universitaris i professionals de sector.

Amb la vocació que sigui accessible a tothom, tingui el màxim abast possible i es pugui seguir en directe a totes les escoles d’arreu, que esperem que es manifestin de manera oberta #contraelbullying, les jornades seran retransmeses per streaming en canal obert, i en acabar estaran disponibles online.

Durant tots dos dies, finalment, una mesa de treball formada per entitats ciutadanes farà una diagnosi de la situació, i es generarà el Manifest Alan per elevar-lo a les autoritats corresponents amb les adhesions d’estudiants, escoles i societat en general.

El col·lectiu Fu i la Fundació FCBarcelona impulsen aquest Simposi pel seu compromís per la lluita i la prevenció contra la violència infantil i juvenil.

Cliqueu a sobre de cada imatge, per accedir a la informació:

Fulls Pictoparaules PM

Us oferim aquests un total de 6 fulls de comprensió lectora, com a complement dels jocs PICTOLECTURA.VOCALS + P i PICTOESCRIU.VOCALS + P hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants, a reconèixer ràpidament les síl·labes formades per les vocals + PM.

Els alumnes hauran de llegir cada paraula, amb l’ajuda dels pictogrames i, a continuació, fer el seu dibuix o bé enganxar la seva imatge, al quadre corresponent.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA, per a alumnes dels primers cursos d’Educació infantil i per a tots aquells que tenen dificultat de comprensió a l’hora de llegir paraules.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al l’enllaç de descàrrega:

El viatge de Maria

En el dia Mundial de l’autisme us volem presentar curt d’animació El viatge de Mariade Miguel Gallardo guardonat amb diferents premis en festivals de cinema i amb el premi “Cibermax a la Cultura 2011”.

Narra d’una manera molt imaginativa la seva experiència com a pares des del naixement de la seva filla, el diagnòstic d’autisme, l’entrada en l’adolescència i la preocupació pel seu futur.

El vídeo pretén enviar un missatge optimista als pares i familiars de persones amb autisme.

Pictoescriu. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictescriu” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectoescriptura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.

  2. ESCRIU: Podren trian entre sis nivells de dificultat. Hauran d’escriure la paraula. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Pictolectura. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Pictolectura” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.

  2. SÍL·LABA: Hauran de seleccionar el botó que tingui el pictograma o la síl·laba, amb la que comenci la imatge. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar

  3. LLEGEIX: Hauran de formar la paraula, sense el model.

  4. TRIA: Hauran de llegir la paraula i triar el dibuix que represente el seu significat. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar”.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Alike ens ensenya com de bella pot ser la vida!

Les nostres vides d’adults estan programades per les nostres creences i per la nostra forma de veure les coses la qual va ser apresa d’acord a la forma en què vam veure als nostres pares i a les persones que ens envoltaven, quan érem nens. D’aquí d’ara endavant solament hem anat prenent decisions sobre la base de l’après i mai ens hem donat l’oportunitat de detenir-nos i reflexionar-ne.

Wonder, una meravella de llibre!

Us volem recomanar la col·lecció de llibres Wonder de l’escriptora Raquel Jaramillo Palacio, adreçada als alumnes del cicle superior on es tracten d’una forma meravellosa conceptes com l’assetjament, la diversitat i en destaquen valors com l’amistat, l’empatia, l’assertivitat, la resiliència,…

«Em dic August, per cert.
No penso descriure la meva cara.
Segur que és molt pitjor que tot
el que us esteu imaginant.»

  •  Wonder: Punt de vista de la vista de la víctima, dels seus amic, la mirada dels germans.
  • El capítol del Julian: Punt de vista de l’assetjador.
  • Charlotte: Punt de vista de l’observador neutral.
  • Plutó: Punt de vista de l’amic de la infància

Aquí us deixem un vídeo per ai voleu saber de què va la història:

NúmerosTV

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran aprendre els números del zero al nou. En aquesta ocasió, s’intenta fer la correspondència de les xifres, amb el logo de les cadenes de televisió. Els nens i nenes podran utilitzar el seu propi comandament per realitzar el canvi de canal. A més a més, si les famílies situen els canals suggerits, al comandament de casa, es podrà reforçar millor l’aprenentatge de la numeració.

Si es clica a sobre de la pantalla es podrà accedir a la programació en directe i en línia de cada canal.

  • Número 1: La primera.
  • Número 2: La 2.
  • Número 3: TV3.
  • Número 4: Cuatro
  • Número 5: Telecinco.
  • Número 6: La sexta.
  • Número 7: Boing
  • Número 8: 8 TV
  • Número 9: Antena 3
  • Número 0: Clan

El joc té dos nivells. En el més senzill, els nens i nens tindran al davant la sèrie fins al cinc.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Ja saps classificar (1)

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat de l’últim curs d’Educació infantil i del Cicle Inicial, amb el que els nens i nenes podran demostrar la seva capacitat per classificar. L’activitat consisteix en trobar la paraula que defineix el grup a qui pertanyen les proposades. També és adient per a alumnat nouvingut.

Els alumnes podran triar entre tres tipus de lletra.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Riscos psicosocials

Us presentem el web on es tracten els riscos psicosocials al sector educatiu. Els riscos psicosocials són aquelles condicions que es troben presents en l’entorn laboral, directament relacionats amb l’organització del treball, el contingut i la realització de la tasca, que tenen capacitat d’afectar tant al desenvolupament del treball com a la salut del treballador (física, psíquica o social).

El col·lectiu docent per les seves característiques particulars: càrrega de treball, relacions interpersonals intenses, disrupció a les aules o altes exigències emocionals, és un dels sectors més vulnerable a patir riscos de caràcter psicosocial que sovint es manifesten en forma d’estrès o síndrome del cremat (burnout).

Aquesta pàgina web proporciona a la comunitat escolar les següents eines de treball:

  • Qüestionari d’acte valoració de Riscos Psicosocials en l’Ensenyament, específicament dissenyat per FETE-UGT, que permetrà realitzar una valoració dels riscos psicosocials del lloc de treball.
  • Qüestionari d’acte avaluació del *burnout o síndrome del cremat (SQT), permetent un diagnòstic precoç d’aquest trastorn d’origen psicosocial.
    “Test de salut total” de Langner-Amiel. Aquest qüestionari, de ràpida aplicació, està basat en l’acte percepció de l’individu sobre certs pensaments, sentiments i comportaments que valorats dins d’uns paràmetres estàndard de resposta podrien determinar un possible problema de salut.
  • Protocol d’actuació enfront de l’assetjament laboral (Mobbing). Es tracta d’una eina que possibilita a cada centre solucionar de forma autònoma la violència laboral sense haver de recórrer a la tutela judicial si no es desitja, promovent un clima favorable que reverteixi en la millora de la salut i la seguretat dels treballadors i de la pròpia organització.
  • Protocol d’actuació enfront de l’assetjament escolar (Bullying). Es tracta d’un instrument preventiu que facilita la gestió dels problemes d’assetjament escolar entre l’alumnat de centres educatius, ajudant d’aquesta forma a reduir els problemes de caràcter psicosocial als quals estan exposats els treballadors d’aquests centres per la dificultat i problemàtica que comporta la gestió d’aquestes situacions.

Riscos psicosocials

Llegeix. Vocals + P, M

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Llegeix ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” i “M”.

És una activitat ideal per treballar tant amb la pissarra digital com amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar entre les opcions:

  1. APRÉN: Podran de llegir autònomament i descobrir si han fet bé la lectura, alhora que aprenen el vocabulari.
  2. JUGA: Hauran de col·locar cada etiqueta a sota de la imatge corresponent.
  3. TRIA: Hauran de triar l’etiqueta corresponent a cada imatge.
  4. ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Altres activitats de la sèrie:

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Nova normativa lingüística

Amb la voluntat de contribuir a clarificar els dubtes sorgits amb l’aparició de la nova normativa lingüística de l’Institut d’Estudis Catalans, la Gramàtica de la Llengua catalana i l’Ortografia, la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent ens ha fet arribar a l’escola tot un seguit d’informacions i criteris sobre la seva aplicació.

Us els adjuntem, a continuació:

#realinfluencers

BlinkLearning impulsa la campanya #realinfluencers, que té per objectiu reivindicar la importància de la figura del docent en la societat.

En l’era de YouTube, Instagram i Twitter, els influencers condicionen què veiem, quina música escoltem, quina roba ens posem o com ens pentinem? Però existeixen altres influencers que exerceixen una força més important en les nostres vides, els mestres i professors, influencers reals capaços de marcar vides.

Et sumes al moviment? Entra aquí.