Fulls Pictolectura L

Hem creat aquests fulls de lectura per treballar les síl·labes formades amb la “L” i les vocals. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Altre material de la sèrie:

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Robòtica. DASH-DOT 1

Us oferim la primera activitat de robòtica pensada per ser utilitzada amb els robots DASH i DOT, adreçada per a l’alumnat de Cicle Inicial de primària, encara que també la podem fer servir amb alumnes més grans, com a introducció a l’ús d’aquests personatges. Amb aquest material, els nens i nenes podran conèixer els robots, les seves parts i funcionalitats.

Amb aquesta activitat, els nostres alumnes podran desenvolupar el pensament computacional.

Podeu descarregar-vos el document des d’aquest enllaç o bé des de la carpeta Robòtica. Dash-Dot de la pestanya MATERIALS d’aquest mateix blog.

Dash i Dot

Us presentem uns divertida parella de robots, en Dash i en Dot, amb la que els nostres alumnes podran iniciar-se en el pensament computacional.

Captura de pantalla del joc:

A la capsa trobareu:

  • Robot Dash
  • Robot Dot
  • Dos connectors de construcció LEGO
  • Cable de càrrega
  • Guia d’inici ràpid

Disseny

El kit ve amb dos robots, en Dash i en Dot. El primer és mòbil, mentre que l’altre és estacionari.

La part frontal d’en Dash conté un gran globus ocular compost per LEDs. Dash conté diversos sensors a la part davantera i posterior del cos. El cos també conté un altaveu, un petit botó d’alimentació i un port microUSB per carregar-lo. El cap té diversos botons, que podeu utilitzar per interaccionar-hi. A la part de sota, el Dash té dues grans rodes de goma i una roda petita que es mou 360 graus.

Dot és el robot estacionari. També té un gran “globus ocular” al capdavant. El seu cos també conté diversos sensors, un altaveu, un botó d’alimentació i un port microUSB. El seu cap conté 4 botons per interactuar amb ell. A la part inferior, el Dot té dos peus de goma per evitar que llisqui.

El primer pas per configurar els robots és descarregar l’aplicació per al vostre dispositiu. La guia d’inici ràpid us indica que visiteu https://www.makewonder.com/start des del vostre dispositiu. Si ho feu us dirigireu a la botiga d’aplicacions apropiada del vostre dispositiu.

Una cop baixada i oberta l’aplicació, comença el procés de configuració. El primer pas, és unir els robots a través de Bluetooth. Un cop localitzats, mantingueu premuda la imatge, per unir-los amb el vostre dispositiu. El procés triga uns minuts.

El mapa

Us oferim aquesta activitat, adreçada a Educació Infantil i Cicle Inicial de primària amb la que els alumnes podran realitzar activitats de comprensió lectora i on es reforçaran conceptes d’orientació espacial. En una etapa inicial, es faran servir fletxes i en un nivell superior les paraules amunt, avall, esquerra i dreta.

Els alumnes hauran de clicar a sobre de la Rosa dels Vents, per tal de descobrir les pistes que els portaran a descobrir on s’amaga el tresor. El punt de partida és la bandera i el punt d’arribada és la creu.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Tria la correcta 1

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Tria la correcta”, adreçada al Cicle Inicial de primària i amb la que els alumnes podran realitzar exercicis de comprensió lectora i ampliar el seu vocabulari, sobre diferents temes.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Blockposters per crear pòsters fàcilment

El blog Blockposters ens ofereix la possibilitat de crear els nostres pòsters a partir, de qualsevol imatge en format .jpeg de forma gratuita i sense necessitat de registre.

L’aplicació amplia la foto i la descompon en tants fulls com vulguem (a partir 5 cinc fulls és de pagament i també si volem eliminar la marca d’aigua). A continuació podem descarregar el fitxer .pdf i imprimir-lo. En enganxar els fulls, obtenim una imatge total de mida molt més gran.

Aquí us deixem un exemple amb aquesta imatge del Banc d’imatges lliures de Morguefile i el resultat amb els fulls del pòster.

Generador de sopes de lletres en PDF

El web Montenegro ens ofereix la possibilitat de generar de forma totalment gratuïta i a l’instant fulls de sopes de lletres en format PDF. Ens permet desar la sopa en color, escala de grisos i en blanc i negre. L’únic inconvenient és que els enunciats els tindrem en castellà, cosa que es pot solucionar esborrant-los, després d’imprimir la primera còpia.

El resultat serà el següent:

Qui soc ? (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Qui soc?”, adreçada al Cicle Inicial de primària i amb la que els alumnes podran realitzar exercicis de comprensió lectora i ampliar el seu vocabulari sobre diferents objectes.

Els nens i nenes podran triar el tipus de lletra amb la que realitzar la lectura: majúscula, manuscrita, imprempta.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Fotos que inspiren

Us recomanem visiteu el tauler “Fotos escrits” del Pinterest de Recursos Web on trobareu una àmplia selecció d’imatges que podran ser un punt de partida per desenvolupar la creativitat literària del nostre alumnat.

Aquí us en deixem un exemple. Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi.

Materials de suport educatiu

El Departament d’Ensenyament ha posat a la nostra disposició uns materials de suport que poden ser d’utilitat per comentar i reflexionar amb els docents, els alumnes i les famílies, els fets relacionats amb els atemptats terroristes.

Per poder compartir emocions, dubtes, pors, angoixes, esperances…. és necessari fomentar situacions que permetin escoltar, preguntar i expressar.

Per accedir a la informació, només cal clicar a sobre de la imatge:

Fulls Pictolectura M

Com a complement del joc PICTOESCRIU.VOCALS+PM, hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, sobretot si al començament van acompanyats dels sons que es treballem a l’activitat interactiva.

Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.

Altre material de la sèrie:

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:

Pictoescriu. Vocals + PM

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Pictescriu” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectoescriptura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “PM”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.

  2. ESCRIU: Podren trian entre sis nivells de dificultat. Hauran d’escriure la paraula. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Altres activitats de la sèrie:

  1. Pictoescriu. Vocals+P.

    Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

    Captura de pantalla del joc:

    Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Garatge digital

Google ha creat una plataforma d’aprenentatge digital que permet a l’estudiant o empresari adquirir competències digitals de forma totalment gratuïta.

La capacitació està formada per 23 temes per realitzar al nostre ritme, amb quatre lliçons en format vídeo dins de cada tema, en finalitzar la formació Google expedirà un certificat.

Cliqueu a sobre de la imatge, per d’accedir a l’enllaç:

Respondre els dubtes dels infants davant els atemptats

Davant un conflicte bèl·lic o un atemptat terrorista es genera una sobreinformació i un al·luvió d’imatges en diversos mitjans de comunicació que, de ben segur, generen un efecte en l’infant i per tant hem de gestionar de forma proactiva com abordar els seus dubtes i temors.

Ingeborg Porcar, directora de la Unitat de Trauma, Crisi i Conflictes de Barcelona (UTCCB) ens detalla com hem d’abordar totes les inquietuds dels nens en sentir notícies o veure imatges d’atemptats terroristes.

Compto 10

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

LEGOsèries

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran practicar la seriació.

És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Grava el so que surt de l’ordinador, amb Audacity

De vegades, ens interessa gravar l’àudio que sentim des del nostre ordinador. Audacity en ho permet fer d’una manera molt senzilla.

Hem d’anar a Audio host, que trobarem a sota dels controls de Pausa, Play,…) i triarem l’opció Windows WASAPI, especificant la font d’àudio. A continuació, només haurem de prémer el botó de gravació d’àudio.

A la imatge trobareu, emmarcat en vermell, com han de quedar.

Centre de prevenció del bullying de Facebook

El Centre de prevenció del bullying, creat en col·laboració amb el Yale Center for Emotional Intelligence, és un recurs per a adolescents, pares i educadors que busquen ajuda i recolzament en qüestions relacionades sobre el bullying i un altre tipus de conflictes.

El centre ofereix plans detallats que inclouen orientació sobre com iniciar converses importants amb víctimes de bullying, pares de fills víctimes de bullying o qui s’acusa de fer bullying, i educadors els alumnes dels quals s’han vist involucrats en casos de bullying.

Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi:

La síndria

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9. Els alumnes podran triar entre dos tipus d’activitat:

  • Activitat 1: Hauran de comptar les llavors de la síndria i clicar a sobre de la que té la seva quantitat.
  • Activitat 2: Hauran de comptar les llavors de la síndria i hi escriure la quantitat.

Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Posa text a un gif animat amb Gifntext

A la web de Gigntext ens ofereixen la possibilitat d’afegir text a un gif animat, ja sigui indicant la seva URL, com pujant un que tinguem emmagatzemat al nostre ordinador (màxim 100 MB). Podrem triar la font i el seu color. Així mateix, podrem editar el gif modificant la seva mida, afegir imatge, controlar la velocitat del gif,…

Un cop hem acabat, obtindrem un enllaç per poder posar-lo al nostre lloc web i compartir-lo a través de les principals xarxes socials.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

LEGOsumes

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran iniciar-se en la suma, amb quantitats fins a 10.

Els nens i nenes podran sumar més fàcilment, amb l’ajut de suport visual.

És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.