MAQUETES DE VOLCANS

Dins de l’assignatura de Ciències de la Terra i Medi Ambient de 1r de Batxillerat es treballa el vulcanisme. Ja sabem que els alumnes només aprendran d’una manera significativa i per a tota la vida allò que hauran fet; així que en lloc d’explicar els volcans o fer unes presentacions de powerpoint genials, aquest cop ens llencem a fer maquetes de volcans.

El material és ben casolà: per a fer les maquetes: fang, paper i cola, cera, porexpan, espuma, etc; i per a fer-los erupcionar: vinagre, colorant, bicarbonat, foc i algun petard o bomba de fum petita.

En aquest cas, els alumnes varen fer les maquetes a casa seva, seguint les formes dels volcans estandars, hawaià, estrombolià, vulcanià i plinià i llavors en vam treballar les diferents erupcions a classe. També vam simular un volcà submarí.

Heus ací els resultats: