CANTÀNIA KARAOKE

Amb aquests àudios podràs veure com et saps de bé les cançons, ja que només hi cantaràs tu.

CANTÀNIA 2018

El curs 1989 – 1990 va néixer Cantània a partir de la voluntat de les mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona de fer alguna activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya per a, l’any 2005, començar a créixer arreu del món. Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

US PRESENTEM LA CANTÀNIA 2017/18: PARTÍCULES!

Els científics afirmen que fa aproximadament tretze mil milions d’anys, una gran explosió va originar el nostre Univers. En els primers instants de la seva existència, es varen crear les quatre dimensions que ara anomenem “espaitemps”: tres d’espai i una de temps. Quatre forces també es van separar ja en el primer segon de vida: la força electromagnètica, les dues forces nuclears -forta i dèbil- i la força gravitacional. També des d’aquests primers instants, apareixen les partícules: protons, electrons, neutrons. En aquests inicis, tot té la forma d’una mena de sopa caòtica i incandescent. Després, l’Univers progressa i la temperatura, extremadament calenta, es va refredant de mica en mica.

Aquest refredament provoca que les partícules comencin a agrupar-se entre elles. I és així com començaran a aparèixer els àtoms: combinacions de nuclis de neutrons i protons amb electrons donant-hi voltes. I l’Univers es refredarà encara més i els àtoms es combinaran entre ells conformant molècules. I les molècules s’ajuntaran entre elles, etcètera. Es crea, d’aquesta manera, el que anomenem “matèria”. L’Univers continuarà avançant en la dimensió temporal i es refredarà cada cop més, i apareixeran tota mena de combinacions de partícules que conformaran galàxies, nebuloses, estrelles, planetes…

En un d’ells, anomentat Terra, milers de milions d’anys més tard, aquestes combinacions de partícules i d’elements produiran aigua i altres components que faran sorgir la vida. I la vida crearà éssers amb capacitat d’observar i de recrear tota aquesta història: la música de l’Univers.

Nadales curs 2017/18

Des de l’escola volem compartir amb vosaltres la feina que estem fent a l’aula de música.

Aquí us deixem algunes gravacions que hem fet amb les nadales que estem cantant.

P5 Angles

1rA

1rB

2nA

2nB

2nC

3rA

3rB

4tA

4tB

5èA

5èB

5èC

6èA

6èB

Si no els pots veure hauràs d’habilitar els scripts a la barra de navegació.

Projectes de música

Ja hem acabat els projectes de música que tan ens han costat de fer!

En primer lloc voldríem agrair a totes les famílies la vostre paciència i col·laboració en l’elaboració dels projectes, però crec que ha valgut la pena. Després de les vacances de nadal començarem les exposicions dels Lapbooks de 4t i 5è.

També felicitar als alumnes de 6è que han fet instruments i una cançó Rap en contra del Bullying escolar.

LAPBOOKS

A continuació us deixo algunes fotos d’alguns dels treballs.

INSTRUMENTS

Sona a cinquè

El dijous 10 de març els alumnes de cinquè han participat en una activitat musical a l´Auditori Municipal, la sisena edició de “Sona a cinquè”.

Un total de 480 nens de Vilafranca han descobert la Nova cançó i la Cançó d’autor de la mà de Cesc Freixas (cantautor de Sant Pere de Riudebitlles), qui, a més de cantar unes quantes cançons de Lluís Llach, Bob Dylan, Silvio Rodríguez, etc., ha preparat una presentació amb informació sobre la història d’aquest tipus de cançó.

Servei Educatiu

…Benvinguts i benvingudes al blog de música de l’escola Dolors Piera!!!

Aquest és un espai de dinamització de la música on hi podeu trobar una petita mostra de tot allò que treballem a l’aula, notícies, curiositats, ….

Volem compartir amb vosaltres els moments més màgics de les nostres festes, les cançons, les danses, …. i també volem la teva participació!!!