Featured post

SOM LA CLASSE DELS DOFINS

Els nens i nenes de P4 hem triat el nom de la classe!!!

From Grup

Aquí ens teniu i al llarg del curs nedarem entre mars i oceans.

Tot seguit trobareu algunes de les activitats, sortides, treballs,… que hem anat fent al llarg del primer trimestre. Com veureu, a continuació trobareu les últimes que hem realitzat, així que us recomanem començar a visitar el blog des del primer article:
El projecte del nom de la classe.

BON NADAL I FINS L’ANY VINENT!!!

FEM FILOSOFIA

A p4 tenim una capsa on cada setmana hi trobem un material que ens porta a observar, esbrinar, buscar raons, explicar,… A les sessions de filosofia vam crear unes normes i unes pautes d’ actuació que tots intentem respectar i que també hem anat aplicant a altres sessions. Una d’elles és aixecar la mà abans de parlar, o mirar al que està parlant,…i quan acabem la sessió ens avaluem. Si ens ha agradat molt pugem a un banc, si creiem que hem participat molt seiem al terra, si pensem que se’ns ha encès la bombeta ens toquem el cap…
Aquí teniu una sessió que hem fet últimament a partir del conte dels sons dels carrer. Havíem d’endevinar i enraonar sobre la nostra resposta a una endevinalla. Parlant, parlant hem vist que a vegades hi ha tantes respostes possibles com arguments coherents.

El treball de filosofia 3/18 en l’etapa d’Educació Infantil es fonamenta en el parlar i el pensar a partir d’una sèrie de contes i jocs mitjançant els quals s’han treballat les habilitats següents:

• Habilitats de recerca: endevinar, esbrinar, observar, idear i inventar.
• Habilitats de raonament: buscar i donar raons i establir relacions causa-efecte.
• Habilitats de comunicació: interpretar i explicar.

HEM PLANTAT…

Com cada dijous, ens vam trobar una sorpresa a dins la caixa dels experiments. Aquest cop hi havia unes boletes molt curioses!!!. Després d’ observar-les i manipular-les, vam deduir que eren una mena de llavors. Ens calia terra per a plantar-les, així és que en uns gots de plàstic vam posar-hi terra que vam agafar de la terrasseta. Tot seguit hi vam posar les llavors i vam decidir que les havíem de regar i que els toqués el sol. Al cap d´uns dies ja creixien les plantes. Cada un va dibuixar al natural com veia la seva planta.

ELS OFICIS

Al llarg d’ aquest trimestre hem anat aprenent molt sobre les feines que fan els adults, com van vestits, si porten uniform o bata, quines eines utilitzen,… A partir dels deures que vam fer a casa amb els pares sobre les seves professions, les hem pogut comunicar i compartir amb els companys i evidentment hem pogut jugar a ser una mica de tot.

Un dels oficis que ens ha agradat molt és el de Policia. Des d’un principi teníem molts dubtes i preguntes a fer i va ser tant l’ interès que un dels pares va acceptar venir un dia a fer-nos una xerrada, mostrar-nos el seu uniform i eines que acostuma a portar. Vam rebre resposta a moltes preguntes i ens va donar força informació que desconeixíem i que ens pot ajudar a ser un bons ciutadans. En van gaudir molt i vam poder fer de policia per un dia.

L’ endemà li vam fer un àlbum amb dibuixos de cada un on el vam dibuixar tal com l’ havíem vist.
Esperem que t’ hagi agradat tant com a nosaltres la teva visita.
MOLTES GRÀCIES PER VENIR!!!!

Divendres passat ens vam anar a fer una volta pel barri i vam descobrir llocs on treballa la gent. Uns van fer les fotos, demanant prèviament permís al que volíem fotografiar, i després a l´escola vam teclejar a l’ ordinador, per parelles,el nom de cada ofici.

EXPERIMENTEM AMB L’AIGUA

Durant tot el curs, cada dijous, hem anat fent experiments amb diferents materials. Sempre hem partit de l´observació i formulació d’ hipòtesis abans de la experimentació lliure. respectant les condicions i límits que ens donen a priori. A continuació en teniu una mostra. Una de les condicions és que no ens podíem mullar més que les mans i els braços. Mentres investigàvem amb les possibilitats de l’ aigua hem anat fent comentaris que podeu veure tot seguit. També hem buscat objectes i hem comprovat què passa quan els fiquem a l’aigua. Al final hem arribat a la conclusió que hi ha molts que no s’enfonsen.

Ens hem convertit en uns veritables científics!!!

EL RECICLATGE

Tot va començar quan vam haver de buidar el nostre supermercat d´aula. Ens feia llàstima haver de llençar tot allò que havíem anat portant a classe i amb què tant hem jugat i treballat així és que ens vam quedar alguns productes. Hi havia molts envasos i paquets ja força trencats i vam començar a parlar de la quantitat i tipus de materials que s’arriben a llençar cada dia. Algú va començar a dir que no tot es tira al mateix lloc i….

Va ser tot un treball preparat i portat a terme per la Emma, la noia de pràctiques que ha estat amb nosaltres des de principi de curs i a la qual hem arribat a estimar moltíssim.

Tot el que no vam poder llençar als contenidors de la classe ho vam llençar al camió verd.

INVENTEM A L’AULA DE PSICOMOTRICITAT…..

Els dofins s’han inventat circuits amb diferents peces de plàstic, han fet d’equilibristes i han creat rampes i construccions amb peces de fusta grans.
La col•laboració i la imaginació ha entrat en joc i ha estat tota una experiència compartida i divertida.

També, ja fa dies , van intentar construir lletres amb el seu propi cos i el dels companys: