Arxiu de l'autor: Daniel Graell Preixens

Quant a Daniel Graell Preixens

Hola. Treballo al CEIP Joan Maragall de Vilanova del Camí, un centre IATIC, de tres línies. Faig de coordinador TAC del centre. Voldria, per mitjà d'aquest espai, fer públiques una sèrie d'activitats en Flash adressades a alumnes de primària (1r i 3r, preferentment), fabricades per mi, i que m'estan ajudant molt en la tasca docent, i que es podrien beneficiar a altres companys i companyes en la seva tasca diària.

La paradoxa de l’avi

2016. Els científics construeixen una màquina per viatjar en el temps. La faig servir per tornar enrere fins el 1937. Som en plena guerra civil i m’allisto a la divisió de la qual forma part el meu avi. Aleshores, ell és molt jove i encara no ha conegut la meva àvia: el meu pare encara no ha nascut. Mentre xerrem carregant els fusells, la meva arma es dispara accidentalment i el mata. Què passa? Si el meu avi ha mort el 1937, abans de dur al món el meu pare, com és possible que en el 2016 jo estigui viu? Potser el fet que l’hagi mort fa que la història canviï i que, efectivament, el 2016 jo no existeixi. Però, en aquest cas, qui és que ha tornat enrere en el temps i l’ha mort?

continua===

l’ascensor d’un bloc de pisos

Hi ha un bloc de sis pisos. Òbviament, a l’ascensor hi ha 7 botons, un per a cada planta: el 0 (planta baixa que dóna a l’entrada), 1, 2, 3, 4, 5 i 6, per tal de permetre a l’ascensor que s’apari al replà desitjat. Quin serà el botó més usat?, el 0 , l’1, el 2, el 3, el 4, el 5 o bé el 6? Per què? Fes-me un comentari amb la resposta que creguis.

BAIXAR UN jCLIC AL DISC DUR

1—Anar a cercar l’activitat a la zona clic de l’xtec.
2—Una vegada trobada se li diu l’opció:”instal·la’l a l’ordinador” i se segueixen els passos. Per defecte s’instal.larà a la C/:, a archivos de programa/:, carpeta projects on hi haurà la carpeta del JClic que hem baixat. Dins d’aquesta carpeta hi ha un fitxeret .INST que no ens interessa, i un altre que és .zip; aquest sí que interessa.
3—Copiem la carpeta del JClic que hem baixat i l’enganxem a la T:/ o a la S:/ ja que totes les màquines estan congelades.
4—Tanquem-ho tot.
5—Obrim el programa JCLIC des de l’escriptori i li diem fixer:/, obra el fitxer:/, i anem a cercar-lo a la carpeta on el tenim (a la T:/ o a la S:/) i fem clic sobre el fitxer .zip, i… a treballar!

Importància dels recursos didàctics

Avui que, cada vegada més, a l’escola, al treball, a casa, a qualsevol activitat lúdica, social, assistencial o de voluntariat, s’empren les noves tecnologies, es fa més necessari comptar amb els recursos adients.

En el cas de l’escola, sigui quina sigui, o de quin tipus que sigui, els recursos didàctics -TIC, s’entèn- són imprescindibles per al seu funcionament normal.

Si es treballa amb hareware cada vegada més, també serà cada vegada més imprescindible comptar amb aquests recursos per dur a terme la seva funció, al llarg de tot un curs.

Aquest espai vol ser un recull, si és possible, de tots els recursos didàctics -TIC- que he pogut crear al llarg de la meva vida professional per tal de servir d’ajuda a tots aquells professionals o escoles que les hagin de menester.

Veurem si això és possible aconseguir-ho.