Repàs de pronoms febles. Ja hi ha la correcció!!!!!!!!!!!!

Corregeix aquestes oracions escrites per vosaltres mateixos:

Envia-m’ho per  correu-e abans del 8 de novembre.

1. Se li va caure la càmera: Li va caure la càmera

2. El Manolo Due li va donar les gràcies i s’en va anar: ….i se’n va anar

3. L’amiga de l’Anna es va anar a Figueres: …se’n va anar a Figueres

4. Va haver un assassinat: Hi va haver un assassinat

5. N’hi ha un sospitós que es diu DelaSelva: Hi ha un sospitós que es diu Delaselva.

6. La Tres Catorze, en donar-se compte que l’Anna va anar-se en cotxe, va sortir corrents: … en adonar-se que l’Anna va marxar en cotxe

7. En DelaSelva li va matar (al Galià): …el va matar

8. Va empènyer en Manolo Due i l’hi va salvar la vida: …li va salvar la vida

9. La Sílvia Foscor la ajuda i van al mas: …l’ajuda…

10. I tot això li va portar a descobrir un cas: …la va portar…

11. Li van dir als seus pares que havia mort: Els van dir als seus pares…

12. L’Anna Farràs es va pujar en un altre cotxe: … va pujar…

13. En Jacint havia mort el senyor Galià i li havia posat al maleter: …l’havia posat al maleter

14. La Teresa és arrestada per amagarse al cotxe d’en Manolo Due: per amagar-se …

15. La Teresa li fa fotos per ensenyarles a la policia: ….per ensenyar-les…

16. L’Anna Farràs es va pujar a un arbre: va pujar…

17. En DelaSelva li va estafar: … el va estafar

18. Se’l i va morir el pare i la mare en un accident de cotxe: Se li va morir …

19. Havien trucat hi la Teresa estava amagada sota el llit: …i la Teresa…

20. El senyor DelaSelva havia picat ha la seva dona i havia una càmera de fotos per demostraro: ….havia picat la seva dona i algú tenia una càmera de fotos per demostrar-ho.

Busca’ls

Ara es tracta que penseu en títols de pel·lícules, frases de cançons, titulars de notícies, anuncis, etc., i que hi busqueu pronoms febles. Cada alumne/a ha de presentar un títol, frase en què hi hagi un o més pronoms febles. A més haureu d’escollir un títol que hagi aportat un company/a i identificar-ne els pronoms febles.

Resumint, tothom ha d’haver escrit un títol de pel.li, cançó, etc., i ha d’haver analitzat el títol d’un company/a. No sé si m’he explicat.

Treballeu deixant el vostre comentari al bloc abans del 8 de novembre.

Exemples: Creu Roja. Fes-te’n voluntari

DEURES D’ESTIU

Hola alumnes, com va l’estiu?

Alguns m’heu comunicat que no teníeu el llibre per qüestions de reciclatge. Els que no l’heu pogut demanar a un company/a, aquí teniu una proposta d’exercicis que us heu de descarregar.

La data de lliurament l’endarrerirem una miqueta perquè tingueu més temps:

30 de setembre

Apa, salut!

deuresestiu1r

1r- Treball Diversitat lingüística

EN EL TREBALL HEU DE TENIR EN COMPTE AQUESTS PUNTS:

-LLENGUA:

-NOMBRE DE PARLANTS:

-LLOC/S ON ES PARLA:

-ÚS INTERNACIONAL:

-TRADICIÓ LITERÀRIA:

-EXPANSIÓ AL LLARG DE LA HISTÒRIA:

-DIALECTES TERRITORIALS:

-MONEDA:

-SÍMBOLS (bandera, escut, himne, etc.):

-FRASE TRADUÏDA: “Estudiem català”

-CURIOSITATS (clima, cultura, esports, etc.):

UNA VEGADA HÀGIU RECOLLIT TOTA LA INFORMACIÓ, PREPAREU-VOS L’EXPOSICIÓ ORAL:

Què valorarem en l’exposició oral?

1. Expressió en català.

2. Utilització d’un nivell formal del llenguatge.

3. Anunci del tema.

4. Ús dels connectors (En primer lloc, a continuació, d’altra banda, per tant, definitivament, resumint, etc.)

5. Resum dels aspectes essencials.

6. Ús de paraules tècniques pròpies del tema.

7. Mirada cap als interlocutors.

8. Gestos.

9. Variació del to i ritme de veu.

10. Ús correcte del material de suport (cartolina, mapa, powerpoint, pissarra, etc.)