Ús didàctic del material multimèdia

Abans de començar trobo indispensable parlar de la importància de les noves tecnologies i de com influeixen en les nostres vides.

Des de 1854 quan Charles Bourseul va plantejar la possibilitat d’utilitzar les vibracions causades per la veu sobre un disc flexible o diafragma, va començar la curiositat de com activar i desactivar un circuit elèctric que acabà amb l’aparició del telèfon. I en 1863 ja va aparèixer un aparell capaç de transmetre la veu amb bona qualitat. A partir d’aquell moment, el telèfon va irrompre en la vida dels humans i va modificar les seves vides per sempre. Es va fomentar la comunicació i la investigació sobre com millorar aquell sistema revolucionari.

Al 1884 s’inicià els primers descobriments que anys més tard ens donaria la televisió.

Aquests dos fets van revolucionar la societat, les famílies s’agrupaven per veure programes televisius i es podia parlar amb persones que vivien lluny i a qui no es podia visitar.

Aquesta revolució va generar un canvi continu dins la societat fins l’aparició del concepte TIC, noves tecnologies de la informació i de la comunicació , que agrupen tots els elements vinculats a la transmissió de la informació com ara la informàtica, internet i les telecomunicacions.

És evident que aquest canvi social ha alterat i ha modificat el procediment per aprendre i ensenyar, ha creat nous espais dins dels centres educatius on la pedagogia i la tecnologia conviuen facilitant l’aprenentatge i la informació. Les TAC, Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement, són l’eix central de l’aprenentatge on l’estudiant pot accedir a tot tipus de continguts i activitats.

Les TAC són un dels eixos importants dins de l’aprenentatge de l’alumnat, de fet s’avalua com a competència digital i és imprescindible el seu aprenentatge. El professorat, també, ha canviat el seu procés de transmissió de coneixements, s’ha adaptat a aquesta nova forma d’ensenyar. Ha integrat a la seva aula les tecnologies.

Aquest nou sistema ha generat canvis horaris on el professor, moltes vegades, manté la comunicació amb l’alumnat fora de l’aula. D’una banda, millora la qualitat de l’aprenentatge. De  l’altra, hi ha un increment de dependència i l’alumnat espera una resposta pràcticament immediata.

Per acabar, és evident que les tecnologies formen part de la nostra vida i ens la millora, però també ens cal aprendre a no fer-les servir les 24 hores que té el dia.

Noves vies

Benvingut/da al Blog DECIDIR, un espai on podrem trobar junts les respostes a totes aquelles preguntes que des de fa temps no podeu resoldre.

Sempre ens plantegem el conflicte com una barrera al nostre objectiu però a partir d’ara cercarem noves vies per a enfortir-nos i superar fàcilment els possibles obstacles que ens apareguin durant el curs.

És important que sigueu receptius al descobriment i la innovació.