SESSIÓ 2

En aquesta sessió, us proposem:

Crear un compte de correu amb Gmail: Per realitzar la inscripció a diferents serveis externs, que ens permetin penjar les nostres imatges, sons, vídeos,… és millor tenir un compte de correu diferent al de la XTEC, per evitar que aquest últim es saturi. Nosaltres farem servir un compte de correu amb Gmail, perquè ens ofereix moltes possibilitats: servei de correu, possibilitat de posar un comptador per controlar les visites del bloc, crear documents en línia, configurar-lo per gestionar el nostre compte XTEC,…  També es poden utilitzar d’altres serveis de correu com Hotmail, Yahoo,… per donar-se d’alta en els serveis externs.

Clica a sobre de la imatge, per accedir al web:

gmail

• Pujar les vostres fotos a Picasaweb: Et permet emmagatzemar fotos online. Agafant el codi que et donen, les podràs incloure amb facilitat al teu bloc i així hi estalviaràs espai, que en cas dels XTECBlocs es limita a 30 Mb. A Picassa Web, pràcticament no hi ha límit d’espai.

Un altres espais: Flickr (límit 200 fotos)

Prova també Picasa, el software de fotografies gratuït de Google. Picasa et permet organitzar, editar i imprimir les fotos del teu PC.

Clica a sobre de la imatge, per accedir al web:

picasa

Podeu descarregar-vos els tutorials per poder fer aquestes activitats, des de la pàgina MATERIALS.

Perifèrics

En la sessió d’avui estudiarem la càmera digital, un perifèric molt útil que podem utilitzar amb molta facilitat a les nostres aules, donat que ara ja no cal fer el rebel•lat de les fotos.

La seva facilitat d’ús fa que no necessitem grans coneixements de fotografia per a fer fotos i els mateixos alumnes, des de ben petits poden fotografiar fets quotidians de l’aula, treballs específics o festes escolars.

El tutorial “Descarregar fotos a l’ordinador” el podeu baixar des de la pàgina MATERIALS.

A continuació, us oferim algunes adreces o podreu trobar informació diversa i utilitats sobre fotografia:

camera03n camera03n camera03n

Amb la següent presentació, podreu agafar algunes idees per utilitzar la fotografia a la vostra pràctica docent:

Recursos

1) Al web de Microsoft trobareu molts recursos que podreu descarregar-vos al vostre ordinador: dibuixos, animacions, fotografies i sons.

Clipart Microsoft

2) El MEC ha creat un banc de recursos audiovisuals que podreu utilitzar a la vostra pràctica educativa.

CNICE

3) El web de Wikimedia Commons ens ofereix gran quantitat de fotografies i ens obre l’entrada a d’altres projectes: Viquipèdia, Viccionari, Viquillibres,…

Wikimedia Commons

Enllaços

Us proposem, a continuació, un recull d’enllaços de l’àrea de MATEMÀTIQUES,  pensats  tant  per l’alumnat d’Educació Infantil com pel  de Primària.

INFANTIL I CICLE INICIAL

11121314151617181920

CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR

11121314151617181920

Deures

• Fes tres fotos de les instal•lacions del Centre i col•loca-les en la pàgina instal•lacions, que hauràs creat prèviament al teu bloc. Afegeix un breu peu de foto.
  • Amb una de les aplicacions de l’apartat SORPRESA, col•loca al teu bloc una felicitació de Nadal. Pots utilitzar una foto personal o bé alguna que trobis per Internet.

Instruccions a seguir, un cop s’ha acabat de fer l’activitat:

• Insereix l’adreça a sobre d’una paraula:

1)  Escriu al cos de l’article, des de la pestanya visual: FELICITACIÓ

2) Copia l’adreça web que t’han enviat al teu correu, que serà similar a la següent, amb el botó dret del ratolí:

Adreça Follet

3) Selecciona amb el ratolí la paraula FELICITACIÓ. Clica:

link

4) Enganxa l’adreça de la felicitació a on diu “URL de l’enllaç” i clica “Insereix”.

•   Insereix l’adreça a sobre d’una imatge:

1)  Insereix al cos de l’article una imatge, tal i com s’ha explicat al tutorial “Fotos a Picasa Web”.

2) Repeteix les instruccions anteriors des de la número 2, però aplicant-lo a la imatge.

sorpresa

regal