Matijocs PlanetMAT

Benvolgudes famílies: us deixem aquests vídeos en els que els vostres fills/es juguen a Matijocs, una activitat més que s’inclou dins el projecte entusiasMAT. Els Matijocs són jocs de taula que ofereixen als infants l’oportunitat de practicar d’una manera lúdica conceptes matemàtics que hem treballat a classe. En aquest cas jugaven a PlanetMAT, un joc que els permet practicar operacions de sumands amagats

1er A

1er B

Joc de cubs numèrics

Estem aprenent el concepte de doble i que millor manera que jugant. Per grups de treball cooperatiu hem jugat amb els cubs numèrics. Per torns cada nen/a tirava el cub (0-5) i després calculava el doble del nombre que li tocava. Si encertava la resposta podia agafar una fitxa de les que teníem al mig de la taula. Guanyava qui més fitxes tenia al final del joc. Ens hem divertit molt. Les classes dels Astronautes i de l’Espai.

Click per 1erA

Click per 1erB

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Contacontes: “Sant Jordi a la cova del drac”

El passat dimecres 26 d’abril vam rebre la visita dels pares i de la germana de la Carla Lamelas. Ens van representar amb titelles el conte Sant Jordi a la cova del drac. Una història de Sant Jordi molt original i divertida que vam poder gaudir tots els nens i nenes de primer a la biblioteca de la nostra escola. Moltes gràcies família Lamelas Cabello.

Click Aquí

Sant Quirze Natura

El dimecres 19 d’abril vam realitzar un taller d’ocells organitzat per l’Associació Sant Quirze Natura. Primer vam realitzar una sèrie d’activitats diverses a l’aula: vam conèixer les característiques dels ocells, vam tocar diferents plomes i vam conèixer els ocells del nostre pati, el seu nom, el seu cant, el que mengen,… En  segon lloc vam anar al parc de les Morisques a observar-los, escoltar el seu cant, i a fer un joc de buscar ocells amagats i anar omplint el nostre quadern amb el seu nom i característiques. Hem après molt sobre els ocells que viuen a Sant Quirze (cuereta blanca, garsa, cotorra, pardal, tudó,…) i a l’hora ens hem divertit molt.

Veure Video

Treballem matemàtiques amb projecte EntusiasMAT

Us deixem una mostra d’algunes activitats que realitzem a matemàtiques dins el projecte EntusiasMAT. Es tracta de varietat de jocs i activitats manipulatives a través de les quals els nens i nenes de 1er descobreixen el concepte de meitat i de simetria. Juguem amb la màquina màgica per aprendre a fer sumes i restes, fem càlcul mental amb els cubs numèrics, juguem amb les monedes per aprendre a establir equivalències,… I treballem en petits grups i per parelles aprenent a mesurar amb diferents instruments: el regle, la cinta mètrica, els pams…

Dia de la Solidaritat 17 de novembre del 2016

Ahir ens va visitar la Susanna, una il.lustradora de l’Associació Irènia: ens va explicar el conte “La Història de la Nut”i vam fer una conversa en grup molt enriquidora. A partir de les imatges i explicació del conte vam tenir l’oportunitat de conèixer més a prop la realitat dels nens i nenes refugiats que pateixen arreu del món.

Solidaritat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Festa de la Castanyada: Classe de l’Espai i dels Astronautes (27 d’Octubre del 2016)

Fotos i Vídeos Castanyada

Curs 1er. Sortida Can Canadell: La Verema

Els nens i nenes de primer vam anar a Can Canadell i vam aprendre moltes coses sobre la verema. Diferents personatges anaven apareixen i ens van explicar i ensenyar tot el procés. Vam anar a les vinyes, ens van explicar d’on surt el raïm i vam poder trepitjar-lo. Vam recollir el most, vam visitar les bodegues on fermenta en grans botes per convertir-se en vi i vam veure les grans tines. Vam aprendre molt sobre la verema i vam gaudir d’un gran dia en la natura amb els companys i companyes dinant i jugant al bosc.

Benvinguts/des al nostre bloc

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Benvinguts/des al nostre bloc