Centcelles

El dia 30 d’abril, va ser un dia especial, després de varies setmanes de feina presentavem el resultat del nostre treball davant de la resta de centres educatius de Constantí i de representants de Repsol, l’Ajuntament i del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

L’aventura va començar amb la proposta del MNAT de realitzar un treball sobre Centcelles, per ajudar-nos a coneixer millor aquest monument, patrimoni de la humanitat i a la seva difusió.

Aquí teniu la página que hem creat espere que us agradi tant com a nosaltres fer-la.

Captura de pantalla 2015-05-17 a les 18.28.13

Volem felicitar a la Laura i al Yousser per atrevir-se a sortir davant de tanta gent i fer una presentació tan bona del que vam fer. Jutjeu vosaltres mateixos a veure que us sembla.

Imatge de previsualització de YouTube

Ara només ens falta gaudir del nostre premi per tota la nostra tasca, ens han convidat, de manera totalment gratuita, a visitar i fer uns tallers a la ciutat romana de Baetulo i el museu de Badalona. Ja us explicarem.

Nadal

Bé, ja ha arribat el final del trimestre. Hem tingut temps per conèixer-nos i per saber quines manies i quines coses ens agraden. Ens hem adaptat a canvis com el poc ús de llibres i el treball amb ordinadors i encara ens queda un llarga camí per endavant per poder millorar i aprendre coses de tots i en qualsevol moment.
Agafeu forces, gaudiu de la família i dels amics, ajudeu els pares i mireu de no incordiar massa als vostres germans.
Us esperem per començar amb moltes ganes el 2n trimestre.

Bones festes i millor entrada d’any

Ben tornat Joan

El passat mes d’octubre,  el nostre tutor de l’any passat, el Joan, va tornar a l’escola. Aquest any el tindrem menys hores que l’any passat però ens donarà moltes classes:  Biblioteca,  càlcul i resolució de problemes, lectura, investiguem i plàstica.  Ja teníem ganes de tornar-lo a veure.  Ens ha explicat moltes coses del seu fill i nosaltres li hem preparat una cançó.

Imatge de previsualització de YouTube

Reunió de pares/alumes

Avui hem fet la reunió de pares, us hem de donar les gràcies a tots per venir i participar en tot el que us hem proposat.

És un luxe poder comptar amb vosaltres per poder treure el millor dels vostres fills.

Us deixem el vídeo de presentació, els vostres núvols de paraules i alguna foto. Comencem un camí de dos cursos, ja sabeu on trobar-nos pel que sigui.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

UN GRAN GRÀCIES!!

Comença l’aventura

Comença un nou curs, aquest està ple de novetats. Aula nova, assignatures noves, inclús el nostre tutor és nou, tot i que ja el coneixem. Comencem amb ganes de fer les coses bé, d’aprendre i sobretot de passar-nos-ho genial.

Això si ens hem compromès a seguir les nostres normes. Normes que nosaltres necessitem i que creiem que ens ajudaran a treballar còmodament. Aquí teniu un petit avanç per anar obrint boca.

Bon inici de curs 2014-15

Imatge de previsualització de YouTube

Mandela, un home de pau

Avui us proposo aquesta activitat per treballar el dia de la pau. A l’enllaç següent teniu un cómic amb una adaptació de la vida de Mandela. Cliqueu al damunt i anireu a la pàgina deActiludis un està penjat senser. Es convenient llegir-ho tot, el cómic i el que està escrit a continuació.

Escribiu que us ha semblat, aspectes que més us han sorprés, si series capaç de fer alguna cosa semblant.
Després cerqueu dades, anys que va viure, anys empresonat, anys en llibertat, situar sobre un mapa els llocs on va estar. També podeu fer una cerca a diaris o revistes que parlaven sobre ell i com el veien.

Text conversacional: el diàleg

http://www.pinterest.com/pin/150518812519310250/

Sobre què deuen estar parlant? Inventat el diàleg.

  1. Obre un document al drive, pensa en la situació i en que pot estar passant, quan tinguis clara la idea comença a escriure (pots elaborar un petit guió).
  2. Si vols, pots afegir parts explicatives per entendre millor l’escena i el diàleg.
  3. Revisa l’ortografia.
  4. Comprova que té sentit el que has escrit.
  5. Comparteix el docs amb mi.

Les fraccions: què us demanem?

Com ja sabeu la setmana que ve us haureu d’examinar del primer tema de fraccions. Durant aquests dies heu estat “entrenats” per a respondre correctament a les preguntes que se us faran al control. Si heu seguit les explicacions a classe i heu practicat fent tot els deures no hauríeu de tenir cap problema.

Tot i així, i per tal de facilitar-vos l’estudi d’aquesta unitat trobareu a continuació un seguit de preguntes que repassen un per un tots els aspectes treballats a classe i, a més a més, corresponen a tots els apartats treballats al llibre. Intenta donar resposta a cada pregunta i practica amb els exercicis fets a la llibreta.

photo credit: donkeycart via photopin cc

  1. Sé reconèixer els termes d’una fracció i el que signifiquen?

  2. Llegeixo i escric correctament les fraccions?

  3. Sé representar les fraccions en figures geomètriques o en rectes numèriques?

  4. Estic preparat per a comparar fraccions i saber dir quina és més gran o més petita?

  5. Identifico fraccions més grans que la unitat, més petites que la unitat o iguals a la unitat?

  6. Reconec la fracció com la divisió de dos nombres naturals?

  7. Sé representar nombres mixtos sobre la recta numèrica?

  8. Puc resoldre problemes amb fraccions.

Bona feina!