PROJECTE D’AULA: RECICLEM!!!

* Aprofitant que a l’escola durant la setmana cultural treballem el medi ambient hem creat una petita unitat didàctica per poder treballar amb alumnes d’educació infantil tot el tema del reciclatge.

* Al nivell que s’ha dut a terme es a P4.

* Objectius:

1. Entendre què vol dir reciclar i aplicar-ho a la vida quotidiana

2. Reconèixer els diferents contenidors i què es posa a cada un d’ells.

3. Utilitzar les TIC com a eina de suport i aprenentatge

4. Construir a partir de material reciclat

5. Mostrar una actitud activa i participativa durant el projecte

* La metodologia utilitzada és una metodologia constructivista que permeti als infants adquirir nous coneixements de manera globalitzada i significativa partint sempre dels coneixements previs i experiències que han viscut, permetent-los poder fer connexions entre les idees i conceptes que ja sabien amb els nous aprenentatges. Aquesta metodologia tindrà en compte els diferents ritmes d’aprenentatge que hi puguin haver dins l’aula i el procés d’aprenentatge de cada nen/a.

* Activitats:

1. Activitat 1: És l’activitat de coneixements previs on es faran preguntes als nens i nenes per veure des de quin punt parteixen i posteriorment es farà conversa sobre què vol dir reciclar i com es fa?

2. Activitat 2 : Parlarem dels contenidors. Aquí utilitzarem la imatge fixa dels contenidors on podrem parlar què s’hi posa a cada un, si n’han vist pel carrer o prop de casa…

3. Activitat 3 : Mirarem un vídeo on ens explicarà i ens recordarà a quin contenidor hem de tirar cada brossa.

APRENEM A RECICLAR

4. Activitat 4: Demanarem que ens portin diferents ampolles de plàstic, capses, taps… I els farem servir per construir un instrument musical.

5. Activitat 5: Mirarem un conte, de una mà de contes, a l’aula d’audiovisuals a través de l’ordinador que es diu “El partit de les deixalles”.

CONTE: EL PARTIT DE LES DEIXALLES

6. Activitat 6: A partir del conte que haurem vist anteriorment els deixarem experimentar amb les capses, ampolles, tetrabrics,… A veure com som de creatius.

7. Activitat 7: Quan anem a l’aula d’ordinador per grups de dos els posarem un Jclic que es diu “Aprenem a reciclar”.

8. Activitat 8: A l’hora de música aprendrem una cançó sobre el reciclatge que es diu “Has d’aprendre a reciclar” cantada pels supermúsics

has-daprendre-a-reciclar-1

9. Activitat 9: Mirarem un vídeo on hi ha imatges i vídeo que ens parla sobre la importància de reciclar. El vídeo s’anomena “Le reciclatge”

EL RECICLATGE

10. Activitat 10: Fem una petita excursió pel barri per observar els contenidors que hi ha prop de l’escola.

11. Activitat 11: Al racó de l’ordinador, per parelles, jugarant al joc del reciclatge de les tres bessones anomenat “Recicla i diverteix-te amb les tres bessones”

12. Activitat 12: Parlem de la deixalleria, quines coses hi hem de portar i fem una visita a la deixalleria mòbil.

13. Activitat 13: Creem uns contenidors per la classe per separar la brossa de l’esmorzar (groc, blau, marró i gris)

14. Activitat 14: Troba 5 diferències en les imatges següents:

5-diferancies

15. Activitat 15: Activitat final on recordem tot el què hem après i la importància de reciclar per ajudar al nostre planeta.

* Avaluació: L’avaluació es farà durant la unitat didàctica i serà a partir de l’observació directe dels infants i de la participació activa en cada activitat proposada.

EL TÀNDEM

HOLA SOM LA CLASSE DE LES BICICLETES I ESTEM TREBALLANT EL PROJECTE DEL NOM DE LA CLASSE.

A TRAVÉS DEL QUADRE DE  RAMÓN CASAS : “Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem” TREBALLEM UNA BICICLETA CURIOSA: EL TÀNDEM.

Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem