[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/vWc4WANjpIc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Novetats
| Kitscaixa Valors és un nou recurs educatiu desenvolupat per l’Obra Social “la Caixa” i adreçat als mestres i alumnes de primària (especialment de 8 a 12 anys) amb la voluntat de reforçar des de l’escola els valors ètics i el compromís social. | |
| Cadascun dels kits conté materials fàcils d’utilitzar, polivalents i atractius, que permeten plantejar diverses qüestions relacionades amb els coneixement d’un mateix i la relació amb els altres. | |
| La idea de fons és que a partir de l’autoestima i del reconeixement de les nostres qualitats, del domini de les pròpies capacitats i emocions, podem aprendre a respectar les normes i valorar la diversitat, ser tolerants i preocupar-nos pels altres, dialogar i comprometre’ns. | |
| La proposta s’organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d’ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. | |
| El kit IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l’autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d’interiorització. | |
![]() |
EDITORIAL
L’objectiu fonamental d’aquesta activitat és entendre la formació com a un recurs al servei dels objectius del projecte que el centre s’hagi plantejat. Les necessitats de formació poden respondre a diferents objectius: millorar les competències actuals, desenvolupar nous projectes, incorporar nous mètodes i tecnologies, satisfer expectatives de desenvolupament professional del professorat,…
Un altre objectiu és el de dotar als participants de tècniques i recursos que els ajudin en el procés d’elaboració del pla de formació de centre, en el seu desenvolupament i en l’avaluació de la transferència de la formació i també, de l’assoliment dels objectius de millora que el centre s’havia proposat amb la formació.
Aquest curs semipresencial va adreçat als responsables de formació dels centres d’EI i primària i de secundària, caps d’estudi i coordinadors pedagògics, i té una durada de 30 hores.
Es concreta en tres sessions de formació, el 21 i 28 de novembre i el 5 de desembre i es farà al CRP de Montcada i Reixac, de 9 a 14h.
Programa :
Divendres 21 de novembre
9h. Presentació
9,30h. El Pla de Formació de Centre a càrrec de Joan Sala de Consultors associats, de la Fundació de la Universitat Politècnica, expert en formació a empreses i administracions.
Continguts:
– Com detectar les necessitats de formació individuals i de centre
– Necessitat de la formació
– Què volem aconseguir amb la formació i com ho farem: objectius, continguts, indicadors per fer l’avaluació de resultats
11,30h. esmorzar
12h. El Pla de formació de Centre, Joan Sala
Divendres 28 de novembre
9h. Gestió del coneixement a càrrec de José Manuel Toledano, director de RRHH Vueling
Continguts:
– Com crear, compartir i implementar els coneixements de forma col·lectiva i sistemàtica
– Models per a la gestió del coneixement
– Transferència dels coneixements al centre
– Implementació dels coneixements. Millora dels canals de comunicació
11,30h. esmorzar
12h. Gestió del coneixement, José Manuel Toledano
Divendres 5 de desembre
9h. Presentació d’experiències:
– IES Milà i Fontanals de Barcelona, a càrrec d’Isabel Gargallo, coordinadora pedagògica.
– CEIP Josep Gras de Sant Llorenç Savall, a càrrec de Dolors Arumí del CRP de Sabadell i antiga cap d’estudis del centre.
11,30h. esmorzar
12h. Entorn virtual a càrrec de Dolors Arumí
Espai de consultoria per resoldre dubtes relacionats amb l’elaboració del Pla de Formació de centre
