Racó de cinema
En aquest racó podeu consultar aquelles pel·lícules cinematogràfiques, així com aquells materials relacionats amb el món del cinema, que poden ser útils des d’una vessant principalment didàctica i pedagògica per treballar temes curriculars els diferents nivells educatius.
No podem oblidar que el cinema ofereix als ensenyants moltes possibilitats. En principi pot esser contemplat com un recurs educatiu en ell mateix aportant coneixements del propi llenguatge cinematogràfic (rodatge d’una pel·lícula, plànols, direcció, actors, productors, etc.). Però també hi ha en cada pel·lícula, en funció de la seva temàtica específica, elements que permeten una bona motivació dels alumnes i la realització de nombroses activitats, que possibiliten canalitzar la transmissió de coneixements relacionats amb continguts curriculars que s’han de treballar a l’aula.
La majoria de títols que trobareu a continuació van acompanyats d’una guia didàctica per tal de poder realitzar diverses activitats pedagògiques en el moment de treballar el film.
Catàleg de recursos educatius Merlí. Recursos físics. SE Baix Llobregat VIII
Cercadors de recursos
|
Edu3.cat
|
Materials de formació |
| DV37 – El vídeo com a eina de comunicació a l’aula. Usos i tractament didàctic |
| D210 – Narracions digitals i videotutorials: recursos per treballar les competències digital i comunicativa |
Eines de suport |
| Reproductors multimèdia i So digital |
Propostes didàctiques |
| Narracions digitals |







