La segona visita ha estat a l’ajuntament i a la policia, on amb moltes ganes i entusiasme ens han explicat com funcionen aquests serveis.
MOLTES GRÀCIES!
La primera de les sortides per conèixer el nostre poble la vàrem fer al nucli antic.
Vam passar per davant l’ajuntament, i carrer amunt vam arribar fins a l’església. Mentre passejàvem, el Jaume Vendrell ens va explicar un conte dels orígens de Sant Climent:
“LA VERITABLE HISTÒRIA DE RECOSIND D’ALMAFAR”
Ja hem acabat amb els canvis en el cos! Per això ara volem conèixer l’evolució del nostre poble al llarg del temps. Per a fer-ho, comptem amb l’ajuda del Jaume Vendrell que ens ha explicat una història de cavallers que va ocórrer al nostre poble molt interessant. A més a més, en Jaume ens acompanya a les diverses sortides que tenim previstes:
– Visita al nucli antic de Sant Climent
– Visita a l’ajuntament i a la policia
– Visita al museu d’eines i a la masia
– Visita a un camp de cirerers en flor
Ja anireu veient les fotos de totes aquestes activitats al llarg del trimestre
Per acabar amb el tema del nostre cos, estem fent una activitat plàstica molt divertida. Cada classe ha de resseguir la silueta d’un cos (nen, nena, “avi” i “àvia”), pintar-la ben bonica i penjar-la al passadís de l’escola fent un mural. Cada un dels personatges tindrà unes quantes bafarades que expliquin com és el seu cos, i quines diferències hi ha amb els cossos dels altres.
Quan tinguem el mural enllestit, el podreu veure al bloc!
La setmana passada a les classes de primer i de segon vam fer una tertúlia amb avis i àvies. Ens van explicar com és ara el seu cos i quins canvis ha sofert amb els anys. També hem parlat una mica de l’alimentació, de les coses que es poden fer i que no es poden fer a cada edat, de les hores de son…
Ha estat una experiència molt bonica. ens agrada molt que els avis i les àvies entrin a les nostres classes i comparteixin aquestes estones amb nosaltres. Donem les gràcies als avis i les àvies de l’Enric, la Bel, en José María, la Gemma i l’Eric.
Alguns nens i nenes han escrit aquests textos després de la visita:
“L’àvia de la Bel es va trencar el fèmur perquè estava al balcó fregant i va relliscar i es va trencar el fèmur. L’avi del José María es va trencar el dit perquè estava tallant. La iaia de l’Enric és una mica despistada i també fa esport” (Zaira Villanueva)
“L’àvia de la Bel es va trencar un os que és l’os més llarg del cos que és de la cama i han vingut perquè divendres fem “Creixem junts”, i també van venir els avis del José María. I l’àvia de l’Enric fa gimnàstica i corre i l’avi del José María es va “corta un dedo” gruixut. (Álex Sánchez)
“L’àvia de la Bel s’ha trencat el fèmur, se l’ha trencat fregant el terra de la cuina. La gent gran tenen els ossos més dèbils que la gent jove. Ens van dir que les seves dents són més dèbils que les nostres; a nosaltres se’ns cauen les dents i creixen però a ells els hi cauen i no els creixen” (Gerard Insausti).
“L’àvia de la Bel es va trencar el fèmur quan estava netejant. I els avis del José María han tingut molts problemes als dits. L’àvia del José María es va tallar mentre tallava calamar. L’avi del José María es va taller un dit i esva cremar un altres. Hem posat la radiografia a la finestra i hem vist un fàmur més clar que un altres. I és que aquell fàmur tenia una placa. I que nosaltres si ens fracturem, tarda poc en desaparèixer però les dels avis i àvies tarda més. (Lídia Girona).
El dimecres dia 19 de novembre la Mercedes, doctora del nostre poble, va venir a l’escola i ens va explicar les diferències més importants que hi ha entre el nostre cos i el de la gent gran.
Va ser una sessió molt interessant perquè ens ha portat un powerpoint, hem pogut mirar a través d’un plàstic comn si fossin uns ulls amb cataractes, hem mesurat la nostra capacitat pulmonar…
Moltes gràcies Mercedes!
Avui al taller de cuina hem tingut una visita molt agradable. En Miquel, l’avi de la Carla, ens ha vingut a explicar com es fan els batuts de fruita.
Hem pelat les fruites, les hem triturat, hem fet barreges amb la llet, amb totes les fruites… vaja, que ens ho hem passat molt bé!
Ah!, també els hem tastat! És clar, però, que no tots els batuts ens han acabat de fer el pes…
Gràcies per tot Miquel!
A la classe hem estat parlant de com és el cos de les persones quan som petites com nosaltres i de com canvia a mida que ens anem fent gran (els nostres avis i les nostres àvies).
Per això, hem fet d’artistes i hem dibuixat les nostres cares i les cares dels avis i les àvies.
Ja veureu les diferències….
Avui ha estat un dia molt especial. Pel matí han vingut floristes d’arreu de Catalunya i ens han ensenyat a fer un ram de flors molt bonic, que per la tarda hem regalat a les persones grans del poble, els avis i les àvies.
Després del pati, per grups, hem parlat de com ens hem sentit amb aquesta experiència.
El nostre grup estava format per l’Arnau Sierra, l’Álex Sánchez, en Brian, en Sergi García, en Roger Pérez, la Gemma Ferrer, la Rocío, en Jesús, la Natalia, l’Enric, la Tania i l’Alba Aresté.
ARNAU: M’he sentit molt orgullós perquè m’agrada treure les fulles i si algun dia volem fer un ram, ja en sabrem.
ÁLEX SÁNCHEZ: Hem muntat rams de flors, hem posat les flors amb aigua per donar-les als avis. Serà una “fiesta” dels avis. M’he sentit bé perquè és una festa, fem activitats i vénen els avis i serà un dia molt divertit i bonic.
BRIAN: Me sentia molt i molt bé perquè és molt divertit treure les fulles, perquè s’havia de fer cap avall i posar les flors.
SERGI: Treure les fulles era molt divertit.
ROGER: M’ha “gustat” treure les fulles perquè el pal era molt suau.
GEMMA: M’ha agradat molt perquè quan trèiem les fulles estaven una mica mullades.
ROCÍO: M’agradaven molt les fulles perquè estaven mullades.
JESÚS: Me gustaba “traier les fulles” porque hacía como un masaje.
BRIAN: M’agradava quan feia les flors perquè era divertit posar-les bé.
ENRIC: M’ha agradat l’olor que feien les flors.
TANIA: M’agrada molt fer els rams i mai n’havia fet cap a casa i demà “a lo millor” faré un ram.
ALBA: M’agradava molt perquè era la primera vegada que feia això.
MARINA: El ram m’ha sortit molt bé perquè m’agrada la natura i les flors i era la segona vegada que feia un ram.
ÁLEX: “Una flor se llamaba SOTIBIDABO o algo así.”
ENRIC: Una es deia MARGARITA.
SERGI: Hi havia unes flors grogues que es deien margarites.
TANIA: Una s’assemblava molt a una margarida.
MARINA: Una es deia SOLIDAGO.
BRIAN: Hi havia una flor verda que tenia pètals molt petits i forma com de bolet.
SERGI: Hi havia un tipus de planta o de flor que només eren fulles verdes.
JESÚS: Había otra que era de la misma familia de las margaritas.
MARINA: M’ha quedat molt bonic.
JESÚS: Me ha gustado escuchar y quitar las hojas y poner las flores al lado para hacer el “ram de flors”.
SERGI: Al final hem posat el llaç.
MARINA: I una enganxina amb el nostre nom.
| ………………………………. |