La setmana passada a les classes de primer i de segon vam fer una tertúlia amb avis i àvies. Ens van explicar com és ara el seu cos i quins canvis ha sofert amb els anys. També hem parlat una mica de l’alimentació, de les coses que es poden fer i que no es poden fer a cada edat, de les hores de son…
Ha estat una experiència molt bonica. ens agrada molt que els avis i les àvies entrin a les nostres classes i comparteixin aquestes estones amb nosaltres. Donem les gràcies als avis i les àvies de l’Enric, la Bel, en José María, la Gemma i l’Eric.
Alguns nens i nenes han escrit aquests textos després de la visita:
“L’àvia de la Bel es va trencar el fèmur perquè estava al balcó fregant i va relliscar i es va trencar el fèmur. L’avi del José María es va trencar el dit perquè estava tallant. La iaia de l’Enric és una mica despistada i també fa esport” (Zaira Villanueva)
“L’àvia de la Bel es va trencar un os que és l’os més llarg del cos que és de la cama i han vingut perquè divendres fem “Creixem junts”, i també van venir els avis del José María. I l’àvia de l’Enric fa gimnàstica i corre i l’avi del José María es va “corta un dedo” gruixut. (Álex Sánchez)
“L’àvia de la Bel s’ha trencat el fèmur, se l’ha trencat fregant el terra de la cuina. La gent gran tenen els ossos més dèbils que la gent jove. Ens van dir que les seves dents són més dèbils que les nostres; a nosaltres se’ns cauen les dents i creixen però a ells els hi cauen i no els creixen” (Gerard Insausti).
“L’àvia de la Bel es va trencar el fèmur quan estava netejant. I els avis del José María han tingut molts problemes als dits. L’àvia del José María es va tallar mentre tallava calamar. L’avi del José María es va taller un dit i esva cremar un altres. Hem posat la radiografia a la finestra i hem vist un fàmur més clar que un altres. I és que aquell fàmur tenia una placa. I que nosaltres si ens fracturem, tarda poc en desaparèixer però les dels avis i àvies tarda més. (Lídia Girona).