01.- Què és Cooperis i per a què el “Talent Cooppel”?

Cooperis vol dir Cooperació per la inclusió Social del Cooppel com a causa ciutadana i com a mòbil cultural

 

Suposa tres pràctiques:

1.- La campanya pública ciutadana fins el 2017

2.- La coordinació organitzadora permanent d’iniciatives ciutadanes de cara a la cooperació cívica i del voluntariat al voltant de l’educació, de la ciència i de la cultura. La coordinadora administrativa està disponible de forma permanent l’associació Ceradai Institut Cooppel que fomenta, protegeix i permet la difusió del “Talent Cooppel”.

3.- La disponibilitat a col.laborar, participar i cooperar en tot allò que sihui una ocasió per a la difusió del Cooppel amb altres persones i entitats.

El “Talent Cooppel”

és la primera eina que pràctica i mesura la cohesió i la inclusió social de grups que esdevenen equips de treball i equips d’aprenentatges cooperatius

I.- Per a què el “Talent Cooppel”?

El “Talent Cooppel” és el nom que rep l’únic “esport mental” que practica l’autèntica cooperació pel diàleg interactiu de tombs i torns en dinàmica de rols amb tres persones que s’agrupen i en procés de treball de grup arriben a constituir equips: Cooppels equips ( abans 3B.Equips) i Cooppel. clubs (abans 3B.Clubs) en família.

Gràcies al “Talent Cooppel” ens trobem per a mostrar el que produïm en cooperació creativa (Cooppels. parcs (abans 3B.Fires) i exhibim l’entrenament lúdic (3B. Castells horitzontals o Cooppels. revistes).

Per què és l’únic esport mental?

Esport implica activitat física i corporal. Una dinàmica de grups pel diàleg interactiu en principi no és un esport.

El diàleg interactiu és una part de la pràctica del Cooppel junt amb pràctiques psicofísiques que el constitueixen. Així és considera que el “Talent Cooppel” és una pràctica esportiva mental ja que el procés inclou la mentalització conscient i el domini mental del joc

El “Talent Cooppel” és la punta de l’iceberg de quaranta anys d’iniciatives culturals del seu autor, de dur a terme experiències i d’inversió de temps i diners. Al final de diverses proves, de dur a terme 55 cursos de formació permanent, cooperants que aplicaren i reveieren mostres junt amb l’estudi de la neurociència i altres visions de l’educació. I després de dos treballs de recerca de final de grau duts a terme per dos estudiants de la URV: una de psicologia i l’altra de pedagogia.

Arribà a la conclusió que en un sol producte es pot incloure tot un plantejament àgil, fàcil i que en el mateix esforç es tenen més i millors efectes en els aprenentatges: el Cooppel.

Les cinc raons del Cooppel:

1.- Promou el valor real de la cooperació pel diàleg interactiu on els rols de dinamització es tornen de forma alternativa seqüencial.

2.- Fomenta el valor de les competències bàsiques, del coneixement, de els iniciatives  i de les apostes d’ajuda en les dificultats d’aprendre dels demés.

3.- Organitza exhibicions públiques com qualsevol pràctica que manifesta habilitats per a la supervivència del col.lectiu i crida l’atenció als valors de la cooperació pel diàleg i de la solidaritat.

4.- Incrementa els efectes en l’actitud, en l’aprendre a aprendre i en la col·laboració entre les persones: en família, en colla, en associacions, en empreses, etc.

5.- I cohesiona l’entrenament corporal i psicofísic en el domini mental del coneixement i de la disponibilitat creativa de la cooperació.

 

En resum. “Talent Cooppel”:  Cooperació pel diàleg interactiu.

El Cooppel és el primer joc esportiu mentalista d’aprendre a aprendre jugant. De moment tenim una 3B Federació de 3B.Clubs de Cooppel. Tot considerant que l’aprennetatge es dur a terme sol/a, amb ajuda i en cooperació. Gràcies al Cooppel aprendre a aprendre és oci creatiu i diversió cooperativa.

Prova-ho !   Ara no costa res-

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *