LLEGIM EL DIARI?

En altres ocasions ja us he parlat del text periodístic i de com treballar-lo a l’escola.

Avui, només us vull recomanar el  suplement dominical Ara Kids, que està especialment dissenyat per a poder ser llegit per a nens i nenes a partir de 8 anys.

Durant el mes de juliol el diari Ara ja va incloure en la seva edició, una pàgina  per ser llegida especialment per a infants i joves.  Era una edició en català i en anglès.

Ara, des del mes de setembre, cada diumenge edita un suplement destinat a nens de 8 a 12 anys.

L’Ara Kids és un suplement interessantíssim, en el qual  s’hi poden trobar tots els elements del text periodístic.

Està escrit amb un llenguatge acurat i correcte, i amb continguts de gran actualitat.

Els petits i joves lectors hi trobaran reportatges elaborats en profunditat, notícies, entrevistes a personatges reconeguts, anàlisi i opinió de temes d’interès, curiositats, humor i entreteniments, etc.

És un molt bon recurs per  a les aules de cicle mitjà i cicle superior, i també a l’ESO.

Els suplements es poden  tenir al racó, a la biblioteca d’aula o  a la biblioteca de l’escola, i poden ser utilitzats per fer lectura crítica, per a complementar temes o per a preparar debats d’opinió.

Sovint a l’escola ens costa trobar textos adients per a treballar la notícia i apropar el diari a infants i joves.  Amb aquest suplement podem potenciar l’hàbit de llegir i de conèixer l’actualitat, a través d’un diari real.

Al web del LIC Urgell trobareu propostes didàctiques per a treballar els gèneres periodístics que poden ajudar a planificar el treball.

Current day month ye@r *