L’hora dels adeus

El dia 15 d’agost, cap al vespre (amb 2 hores de retard…) agafem l’avió que ens torna a la nostra realitat. Han sigut uns dies molt intensos, de descoberta, d’aprenentatge, de sentir-nos útils, de fer noves amistats, de gaudir de paisatges desconeguts…

Després de 2 escales i més de 16 hores de viatge, arribem a l’aeroport de Barcelona i ens mengem les últimes samoses.

Però el projecte de Blue Sky no s’atura, la Júlia es queda uns dies més i ens continuarà enviant noticies.

Racons a Baby Class (P3) i a Preparatory (P5)

El treball per racons a les classes de Baby class i Preparatory també ha estat molt ben rebut. Les mestres estan obertes a la nova metodologia i molt interessades en el seu funcionament. Després de la primera sessió, elles mateixes s’atreveixen a participar, a suggerir canvis i a tenir iniciativa. Els nens i nenes també estan molt contents i s’han adaptat ràpidament a aquest mètode de treball.

Retorn al poblat massai

Aquest cap de setmana, després de les recomanacions de la Júlia, hem anat nosaltres també a passar la nit al poble massai. Abans d’arribar hem parat a un mercat massai on es poden comprar teles, sandàlies fetes de cautxú, menjar i animals vius.

Ja entrada la tarda hem arribat al poblat, hem gaudit de la companyia dels seus habitants que ens han convidat a la matança d’una cabra i a compartir-la per sopar al voltant de la foguera.

Iniciació del treball per racons a Intermediate (P4)

10-8-18

Després d’algunes sessions formatives als mestres de l’escola, comencem a introduir el projecte de racons a la classe de P4. La mestra es mostra molt receptiva amb aquesta nova metodologia i els nens i nenes gaudeixen d’activitats que no havien fet mai. Ha estat una sessió molt profitosa que esperem que es consolidi.

La setmana que ve continuarem amb Baby class (P3) i Preparatory (P5).

Alternativa a l’excursió al zoo de Barcelona

8-8-18

Aprofitant que el 8 d’agost és la festa del Nane Nane (8/8) i no hi ha escola, uns quants voluntaris marxem de safari un parell de dies. Visitem els parcs naturals de Tarangire i Ngorongoro. Impressionant veure els animals salvatges de tan aprop i al seu hàbitat natural! Sense reixes pel mig ni espectacles preparats per impressionar l’espectador…

Moments Blue Sky

A Blue Sky School hi ha feina per tothom…i també estones per divertir-nos. Els grups de voluntaris s’organitzen per fer diverses tasques d’organització de material, planificació d’activitats, construcció d’estanteries… i hem acabat el dia amb un partit de futbol mestres contra voluntaris!

Camí a l’escola

5-8-18

Avui fem el 1r contacte amb l’escola per coneixer els espais. Tot i ser diumenge hi ha molts nens i nenes que hi viuen ja que també és orfanat.

Gaudim del camí que ens porta a l’escola, una hora aproximadament seguint una antiga via de tren. Hem passat el “famós” pont!!!