Featured post

SOM LA CLASSE DELS COETS

Som els més grans de parvulari i ens hem triat un nom molt xulo !!!

From GRUP

Aquí ens teniu i al llarg del curs navegarem per l’ espai.

Tot seguit trobareu algunes de les activitats, sortides, treballs,… que hem anat fent al llarg del primer trimestre. Com veureu, a continuació trobareu les últimes que hem realitzat, així que us recomanem començar a visitar el blog des del primer article “Jo vull ser astronauta”.

BON NADAL I FINS L’ANY VINENT!!!

FESTA DE L’ESPAI

Mentre els astronautes estem de descans tan merescut, aprofiteu per tornar a reviure els bons moments que vam passar junts. Aquí podeu veure la festa en ACCIÓ!

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0… VISCA LA LLUNA I ELS ASTRONAUTES!

Aquests videos han estat possibles gràcies a la dedicació i l’esforç de la Paola Domínguez i l’Aneska Ortega Blanco. Des d’ aquí les volem felicitar per la seva feina i els hi enviem un petó ben fort.




SORPRESA DE FINAL DE CURS !!!

El curs ja s’ ha acabat i l’ estiu ja ha començat. Hem treballat tant al llarg del curs que ara us podem fer una gran sorpresa !!! Com hem après moltes lletres i ja sabem escriure força us fem un regal. I que és ? Una carta que us hem escrit amb molta il·lusió a l’ ordinador. Esperem us agradin molt i veieu com hem anat aprenent.
BON ESTIU A TOTS i a TOTES !!!

JOCS DE LLENGUATGE

Aquests darrers dies de curs hem treballat PARAULES COMPOSTES.
Comencem a jugar amb paraules molt especials i divertides, dues paraules que s’ajunten per forma una altra.
1- La Pilar ens ha presentat algunes paraules i ens ha demanat: Què passa si trec una part de la paraula i dic la resta?
Ex: PICAFLOR, què passa si trec PICA a PICAFLOR, què dirà? o bé, què passa si trec FLOR a PICAFLOR, què dirà?
2- Fent tot aquest treball oral, amb diferents paraules, ja han sorgit algunes de noves amb aquestes característiques. Ex: ventafocs, supertres, superman,…
3- Hem fet jocs de menjar una part de paraula i dir l’altra part amb veu alta, i ha estat molt divertit.
4- Després hem fet el DICTAT A L’ADULT i, a la pissarra, la Pilar ha escrit totes les paraules que sorgien.
Ens ha preguntat que ens ha cridat més l’atenció, de les paraules que hem escrit, i ens ha demanat si totes les paraules estan escrites iguals o diferents? Descobrim que algunes paraules “s’ escriuen juntes” i d’altres estan separades per una “ratlla”, per un “guionet”,…
Entre tots, hem parlat per buscar el PERQUÈ porten el guionet i la resta de paraules no. Hem observat molt i veiem que van amb guionet davant de R, X i S. La Pilar ens diu que això ho treballen els nens més grans, però nosaltres que som molt espavilats ja ho sabrem!!!
5- També hem classificat les que eren iguals (les de guionet i sense guionet).
6- Després, a la paissarra, sortim a separar les paraules amb guixos de color.
7- La Pilar ens diu l’inici d’una paraula i que pensem … que comencim amb: AUTO i fem llistes de paraules col.lectives a la pissarra. També ho fem que comencin per SUPER i també per MINI.
8- Sortim a la pissarra a subratllar les que comencen iguals. Subratllen SUPER, MINI, AUTO a cada una de les paraules.
9- Després de fer molt joc oral, de fer llistes de paraules, d’observar, de classificar,…
Per parelles, fem llistes de paraules compostes.
Aquí teniu, com sempre, un petit recull de tot el treball que hem anat fent. Ha estat divertit i ens ho hem passat molt i molt bé.

OBSERVEM IMATGES

Al llarg del curs hem escrit llistes: de noms, de paraules, d’animals, de sorolls, de paraules bessones, de rimes, de paraules compostes,… i també hem fet reescriptura de contes.
Estem tan engrescats per escriure que, aquest trimestre, ens hem animat a fer descripcions. Hem triat fotografies per descriure allò que hi veiem. Aquí teniu les descripcions que hem fet de les imatges. Veure-ho com anem millorant!

LA VISTA

Durant el curs, hem fet un viatge pels sentits que ens ha fet descobrir moltes coses. Ara, finalment, li toca el torn al sentit de la vista.
Com sempre aquí us mostrem un recull del que hem fet a l’aula.
Endavant, feu treballar la vista !!!

JOCS DE LLENGUATGE

Aquests dies hem treballat SEPARAR PARAULES i hem aprés la cançó: “Endevina les vocals “. Aquesta cançó té, a cada estrofa, paraules monovocàliques (amb una sola vocal).
1- Després de fer, entre tots, una interpretació de què va la cançó i d’aprendre-la, descobrim paraules que tenen només la A, només la E, només la I, només la O i només la U.
2- Busquem paraules noves que tenen una, dues, tres o quatre vegades la mateixa vocal.
3- Els nens dictem a l’adult paraules noves i les classifiquem en funció de la vocal i el nombre de síl.lbes que tenen.

Fent aquest joc de paraules noves, hem aprés que es poden separar les paraules en síl.labes i ens hem quedat sorpresos de la quantitat de paraules noves que hem arribat a dir !!!

ART I MATEMÀTIQUES

Els COETS, al llarg de tot el curs, hem tingut la sort de tenir a la classe fent pràctiques a la Patrícia. Tot veient com treballavem l’art a la sessió de filosofia es va inspirar i ens va preparar un treball interessant i divertit, tot treballant l’art i les matemàtiques. És un treball ple d’activitats amb les quals aprendrem moltes coses, ens farem més grans i ens prepararem per, el curs vinent, anar a Primària!
Aquí teniu un resum de les activitats que hem fet amb ella.

PERSONATGE DAVANT EL SOL, JOAN MIRÓ

En aquesta primera activitat hem observat una obra de Joan Miró titulada “Personatge davant el Sol”. Ja coneixem aquest pintor perquè a les sessions de Filosofia hem analitzat una altra obra seva. Que bé pintava aquest senyor!
Ha estat un treball semblant a les sessions de filosofia: hem parlat sobre què veiem, quines figures hi havia, què representàven, què interpretàvem… Quantes coses sabem els nens i les nenes de la classe dels Coets!
Per acabar, hem realitzat les nostres creacions artístiques amb l’ajuda d’esponges per estampar la pintura. I fins i tot, hem escrit el títol de les obres! Estem fets uns artistes!

ESCRIVIM UNA CARTA A LES FAMÍLIES

Una altra activitat ha estat redactar una carta col·lectiva per demanar a les famílies que ens ajudin a recollir material de rebuig i portar-lo a classe. A la carta hem tingut en compte aspectes com: la salutació inicial, el cos del text, la data, els agraïments, el tancament i la firma dels autors de la carta.
Aquí es mostren imatges d’aquest procés d’escriptura de la carta col·lectiva.
Per acabar, hem escrit les cartes individuals per portar a casa i llegir-les amb les nostres famílies. Cada dia som més grans i ja escrivim cartes com els nens i les nenes de Primària!
Mireu, mireu!

BAILANDO POR MIEDO, PAUL KLEE

Hem aconseguit recollir MOLT material de rebuig i dur-lo a la classe! Moltes gràcies famílies per ajudar-nos!
En aquesta activitat, en primer lloc, hem manipulat els diferents materials i després, els hem estampat amb pintura sobre paper. Que bé que ens ho passem remenant tants objectes!
En segon lloc, hem observat una obra d’art titulada Bailando por miedo i el seu autor és Paul Klee. El títol de l’obra ens ha fet molta gràcia i hem observat com ballen les figures del quadre. També, hem parlat sobre què les espanta i sobre quines coses ens fan por a nosaltres. En general, som una classe de valents i valentes, però si alguna cosa ens espanta… cridem als pares!!!
Per acabar, hem fet de pintors i pintores, seguint l’estil d’en Paul Klee. No hem copiat la seva obra, sinó que ens hem inspirat en ella!
Mireu quines obres d’art tan originals hem realitzat! I quins títols tan divertits hem escrit!!!

CUBÍ XIX, DAVID SMITH

Aquesta vegada hem observat una ESCULTURA! Hem après coses noves i hem utilitzat un vocabulari semblant al dels nens i les nenes grans. Hem parlat de volum, de prismes, d’esferes i cilindres. Quantes coses aprenem a l’escola!
Finalment, hem tornat a ser artistes, però ara hem fet d’escultors. Per parelles, hem construït unes escultures dignes dels millors museus. I que bé que ens ho hem passat compartint temps amb els nostres companys! També, hem realitzat un dibuix de l’escultura per poder ensenyar-lo a casa.
Aquí teniu una mostra del treball realitzat a classe i la petita exposició de les nostres obres d’art.

Amb aquesta activitat hem acabat tot el treball interessant que hem fet amb la Patrícia, oooh!
Ens has ajudat i hem aprés moltes coses. Gràcies per a tot, Patrícia, t’estimem mooooooooolt i ens ho hem passat molt i molt bé !!!

JOCS DE LLENGUATGE

Seguim jugant amb els sorolls i hem treballat molt la RIMA.
1. Presentem el Power Point del text ” Tots els amics “.

2. Comencem a jugar amb els nostres noms i els dels companys. Ex: Pol-gol, Marina-mandarina,…
3. De les rimes amb els noms confeccionem cartronets i juguem a formar parelles i també a muntar frases amb rimes.

4. Fem llistes de rimes a nivell individual.

5. Presentació del poema: L’ESCARBAT MALCARAT.
6. Dictat a l’adult per canviar els finals: MALCARAT I FORAT.
MALCARAT: enfadat, empipat, congelat,…
FORAT: gelat, mercat, plat, blat, prat,…

7. Producció escrita dels nens: completar el poema amb les paraules que rimen i que sorgeixen del dictat a l´adult.

8. El treball de rimes ha estat intens i ens ha ajudat molt a crear les nostres poesies per Sant Jordi.
Mireu bé tot el que hem treballat i veureu quins poemes d’animals hem creat plens de rimes, divertits i bonics. A veure si us agraden!

EL MONESTIR DE PEDRALBES

El passat 17 de maig, els coets, vam anar al Monestir de Pedralbes, a fer un passeig de percepcions. Tot el que ens van fer mirar, escoltar, olorar, cantar, … ho haviem treballat molts dies a la classe i esperàvem, amb il.lusió i emoció, veure el Monestir i fer tot allò que haviem après. Vam participar molt i vàrem fer la visita escoltant el SILENTIUM i respirant molta tranquil.litat. Vam tornar encantats !!!

Podeu gaudir de la sortida amb fotos d´alguns moments de l´activitat i també d´un petit vídeo de la dansa. Esperem us agradi tant com a nosaltres !