Colònies a la platja

COLÒNIES ESCOLARS – MAIG DE 2017

ALBERG SANTA MARIA DEL MAR (COMA RUGA)

 DIES: 17, 18 i 19 de maig

HORA DE SORTIDA:  9:00 del matí del dia 17

LLOC: L’escola

TORNADA: dia 19 de maig a les 16:30h.

COSES QUE S’HAN DE PORTAR 

  • Motxilla o bossa de viatge.
  • Motxilla petita per sortides.
  • Sac de dormir, llençol de sota i coixinera
  • Pijama.
  • La muda que porten posada i tres mudes complertes més (interior i exterior).
  • Bossa per a la roba bruta.
  • Calçat còmode i esportiu (el posat i un de recanvi )
  • Necesser amb: esponja, sabó, pasta i raspall de dents, pinta, crema solar, antimosquits…
  • Tovallola de bany i de platja
  • Xancles per a la dutxa.
  • Gorra, cantimplora, llanterna, càmera fotogràfica
  • Una peça de roba d’abric per si de cas.
  • Impermeable o similar
  • Mocadors de paper
  • Banyador

 També poden portar:

Jocs de taula , Llibre

ASPECTES A TENIR EN COMPTE: 

  • L’esmorzar del primer dia s’ha de dur en una bossa a part. (es pot aprofitar la motxilla petita d’excursions)
  • Si s’ha de prendre algun medicament, cal portar la recepta mèdica i l’autorització i donar-li al tutor o tutora
  • Cada alumne és responsable de les seves coses.
  • No es permet portar mòbil ni cap altre aparell electrònic (mp3, consoles de cap tipus)…
  • Si un alumne es mareja és important que li feu prendre una pastilla contra el mareig abans de marxar i que en porti alguna per la tornada. El viatge és llarg.
  • És important que la motxilla se la facin els propis alumnes amb el vostre ajut per tal de saber on tenen les coses
  • És important veure com està el temps el dia de sortida per tal de posar a la motxilla la roba que calgui.

planning d’activitats

 

 

Internet segura

Després de la xerrada dels mossos d’esquadra aquests dies estarem treballant totes les utilitats que té internet i quina és la millor manera de fer-la servir, sense perills. Per això és important que en parleu a casa amb les vostres famílies i consultar qualsevol dubte que tingueu amb ells o amb els mestres de l’escola.

Us deixem l’enllaç dels materials que hem vist a classe i la pàgina d’internet segura amb recursos per a vosaltres i per a les vostres famílies. Recordeu que podeu fer els comentaris que vulgueu.

TREBALLEM AMB FILFERRO

Un dijous a plàstica vam començar a treballar amb filferro.

Cadascú feia una figura i van sortir des d’animals fins a binocles i ulleres. Vam haver de portar tenalles per a poder treballar-ho millor. Mentre fèiem la nostra pròpia figura ens vam posar vídeos de figures en 3D fetes amb filferro perquè ens donés algunes idees.:lol:

Quan vam acabar, li vam posar nom a la nostra figura i desprès les vam exposar al vestíbul per compartir-les amb els altres cursos.

Va ser una experiència inoblidable i ens ho vam passar molt bé!!:-D

Paula i Aina.

AJUDEM ALS NENS DE P-3!

Com aquest any anem a 6è ajudem als nens de P3 a menjar. Primer els anem a buscar a la seva classe i els ajudem a fer fila per anar al menjador, amb silenci fent el núvol.

Un cop allà, cada nen s’asseu al seu lloc i, els que encara els hi costa, els ajudem a posar-se el pitet.

Els hi servim el menjar i diem Bon profit! Els que els hi costa fer servir els coberts  els ajudem també, els donem aigua i pa quan han acabat el primer plat.

Un cop han acabat de dinar deixen el pitet a la caixa  i els acompanyem al lavabo. Després els acompanyem al dormitori, els hi treiem  les sabates i els tapem amb la seva manta. Ens anem a dinar. A les 14:30 h tornem al dormitori i els despertem, els hi posem les sabates i, finalment juguem amb ells després de posar-ho tot a la motxilla.

ANE, XÈNIA i JUDIT

Just o injust?

Avui hem realitzat un taller amb el Josep Miquel, del programa Irènia.

Es tracta d’ un joc de simulació, altament competitiu, que reprodueix la divisió del treball, la productivitat i les relacions comercials entre diferents països.

Un cop acabat el joc, s’ha fet la comparació entre el que ha passat i les regles del joc de les relacions comercials internacionals i s’han identificat les desigualtats en el desenvolupament econòmic i humà entre els països del primer i tercer món, com a una de les causes del fenomen migratori sud-nord. En especial, es fa incidència en les desigualtats entre el nord i el sud de la Mediterrània per identificar-les com a una de les causes principals del fenomen migratori.

Què us ha semblat el taller? Que n’heu après? Quines idees us venen al cap?

“COOPERANT ES GUANYA MÉS QUE COMPETINT”

Clica la imatge per tal d’anar a la web del Indicadors Internacionals de Desenvolupament Humà

Resultat d'imatges de mapa mundi desenvoluopament

Comerç just

Irènia