VISITEM LA POTABILITZADORA!

Els alumnes 5è vam anar a visitar la Potabilitzadora de Sant Joan Despí. És molt important per nosaltres ja que processa l’aigua del riu Llobregat per tal que tots nosaltres puguem disposar d’aigua potable cada vegada que obrim l’aixeta.

Ens va agradar molt ja que a més de comprovar que nosaltres sabíem moltes coses també ens van explicar d’altres que no sabíem. La visita va ser interessant i educativa. Estava dividida en dos parts. Ens van fer un recorregut per la planta de processament d’aigua i per altra banda ens van proposar dos tallers.

Al recorregut per la planta vam aprendre paraules que havíem sentit mai però que per tal d’entendre el procés d’aconseguir aigua potable a partir de l’aigua bruta del riu són molt importants. La primera paraula clau és la de captació; és a dir, desvien part de l’aigua del riu per tal que entri dins la planta potabilitzadora. La segona paraula important és desarenament; que és el fet de treure la sorra que te l’aigua del riu a partir de processos naturals. Vam aprendre que a més de filtrar l’aigua perquè cada vegada sigui més pura, li afegeixen productes químics per tal d’ eliminar tots els bacteris que puguin ser dolents per la salut. Al final amb unes màquines que bombegen l’aigua amb  molta força l’impulsen a la xarxa de tubs perquè arribi a les nostres cases i la puguem fer servir pel que necessitem.

Als tallers ens van ensenyar bàsicament dues coses. La primera, que ja sabíem, va ser  prendre consciencia de que l’aigua és un bé molt preuat i hem de fer un us responsable de la mateixa. La segona que segons la quantitat de minerals que te l’aigua pot fer variar el seu gust.

XII Mostra de cinema: drets humans i interculturalitat

El passat dijous 22 de març, els alumnes de Cicle Superior de totes les escoles de Molins de Rei vam assistir a la XII mostra de cinema organitzada per l’Ajuntament.

Fa molts anys que es realitza aquest acte i hi van alumnes de totes les edats i centres educatius de Molins. Aquesta activitat tracta de fomentar valors a través de pel·lícules.

Sobre les 9:30h vam arribar al Foment, un cop allà vam seure a les butaques i un dels organitzadors ens va explicar dades de la pel·lícula que anàvem a veure (director, actors, llibre sobre el qual està basat el film, història de l’obra i l’autor, valors…).

Aquest any hem vist El meu amic gegant que parla de la relació d’una nena orfe i un gegant diferent als altres. El gegant era l’únic que no menjava “pèsols humans”  i patia assetjament per part dels altres gegants.

Aquesta pel·lícula explica valors molt importants sobre l’amistat i les conseqüències que pot tenir el “bullying”. A classe, hem fet unes activitats per reflexionar sobre la història del gegant i la nena (dues persones que aconsegueixen ser amics tot i les seves diferències) i per debatre temes tan importants com l’assetjament.

La classe de 6è

Carnaval 18!!!

Aquest any tota l’escola ha passat a ser un poble amb tots els seus habitants, des de persones grans, oficis diversos fins a animals!

Els de 5è erem unes ovelles i vaques molt divertides i els de 6è eren uns polítics molt elegants!

Esperem que gaudíssiu amb els balls que vam preparar, especialment la cançó que ens van cantar els de 6è que va ser molt emotiva, el seu darrer Carnaval a l’escola!