ELS AMBIENTS DEL PRIMER TRIMESTRE

Aquí podreu veure que és el que han fet els vostres fills o filles als ambients d’aquest primer trimestre!

AMBIENT MUSICAL

A l’ambient de “Fem música” del primer trimestre ens ho hem passat genial! Hem fet moltes coses diferents: hem experimentat amb els instruments que hi ha la classe (en tenim moltíssims), hem fet de directors/es d’un conjunt instrumental, hem preparat actuacions en petits grups que després hem interpretat davant dels altres, hem fet jocs musicals (estàtues, cadires, lleons i gats, el rei/reina…), hem assajat les cançons de nadal, hem representat el conte musical Peer Gynt d’E. Grieg i també hem vist vídeos musicals. Mireu les fotos que ens han quedat!

                             AQUI US DEIXEM ALGUNES FOTOS! 


AMBIENT D’ARQUITECTES

Aquest primer trimestre a l’ambient “SOM ARQUITECTES” ens ho hem passat genial!!! A cada sessió feiem una rotllana on decidiem el què faríem.
Hem inventat, construit,  manipulat , experimentat amb tot el material
i, fins i tot, hem dibuixat la nostra ciutat inventada.
Hem col.laborat , ens hem ajudat els uns amb els altres i hem fet propostes.
Mireu que bé ens ho hem passat i quines creacions vem fer en les següents fotos!



AMBIENT DE LA MEVA PETITA CIUTAT

L’ambient de la petita ciutat és un espai on es dóna als alumnes la oportunitat d’imitar accions de la vida quotidiana del mon dels adults. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments. Aquest espai ens ha permès fer diferents tipus d’activitats com ara metge, botiguer, chef, mare, pare, clients, pacients… i ens ha donat la oportunitat de relacionar-nos  amb altres companys i d’una manera diferent a la que fem a classe. A través d’aquest ambient hem treballat l’expressió oral, l’escrita i molt de vocabulari.



AMBIENT DE TEATRE

Durant aquestes sessions han experimentat amb el material de l’ambient: difreces, pintura de cara, complements, teatre de titelles…. També s’ha fet dos obres de teatre. Al principi de cada sessió es consesuva amb tot el grup el que es faria i la proposta més mayoritària va ser fer dos  obres  de teatre, una per cada grup. Primer van escriure a història i el diàleg, després la van assajar i finalmente la van representar als seus companys/es. Va ser un éxit per ells.
La meitat de cada sessió van voler disfressa-se i pintar-se i finalment es feia una conversa col·lectiva parlant del que havia passat durant la sessió.




AMBIENT DE COS I MOVIMENT 

Aquest primer trimestre a l’ambient “Cos i moviment” del Cicle Inicial, hem treballat a jocs tradicionals, activitats d’expressió corporal, jocs pre-esportius, jocs cooperatius i, fins i tot, hem creat un circuit d’habilitats motrius nosaltres sols.
Com a grup hem aconseguit gaudir del joc col·laborant i fent propostes tots plegats. Cada sessió la iniciàvem fent una trobada on acordàvem el què faríem, a més a més, sortien propostes per següents sessions. Tanmateix, ha estat essencial respectar els/les companys/es i complir les normes de joc ja que l’ambient “ sense les regles no hi ha joc”.



AMBIENT D’ARTISTES

Durant el primer trimestre a l’ambient d’artistes hem dibuixat, esculpit, creat, tallat, enganxat, cosit… molt material diferent per poder crear tot el que ens podíem imaginar. Instruments musical, decoració de nadal, personatges de dibuixos, quadres de les estacions de l’any, animals inventats i reals…
També hem après que és molt important recollir i netejar bé després quan hem acabat!














SORTIDA AL CRAM

Benvolgudes famílies,

El passat dijous dia 13 de Novembre els alumnes de CI vàrem anar al CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins) al Prat de Llobregat. El CRAM és un hospital per animals marins amb problemes de salut. Allà treballen voluntaris i veterinaris que ajuden a rescatar aquests animals, els curen i, sempre què és possible, els retornen a casa seva, el mar.

Les nostres educadores, la Gemma i la Mo ens van explicar coses molt interessants sobre els taurons (com són, què mengen, on viuen…), les tortugues marines (ens van ensenyar una tortuga per dintre!) i ens varen presentar les quatre tortugues que viuen al CRAM.

Per últim vàrem fer dues activitats: els de primer “Un animal a la platja” on vàrem rescatar un dofí que ens havíem trobat a la platja. I els de segon “Rescatem els taurons” on ens van explicar com son els taurons i que hem de fer per millorar la vida dels animals marins. 

Abans d’entrar al CRAM vam esmorzar a la platja i vam jugar una estoneta. Per dinar vam escollir un parc molt gran on hi havia moltes coses divertides a fer! 

L’univers!


A la classe de 2nA estem treballant l’espai! Ja portem algunes setmanes i hem après molt! Quants planetes hi ha al sistema solar, quin és l’ordre en que els trobem, la seva mida, quins tenen satèl·lits i quins no en tenen… sabem què son els estels fugaços, les estrelles, el forats negres… Tot gràcies al que han portat els nens i nenes de la classe que han fet molt bona feina!
Ara estem fent uns coets amb material reciclat! Quan estiguin acabats ja els veureu!

Aquí teniu un enllaç on podeu continuar treballant a casa l’univers!

Descobrim el sistema solar! 

També us deixem algunes fotos!


Mirem un cor!

Com ja sabeu des de l’àrea de coneixement del medi hem començat a treballar el cos humà.

Fa uns dies que vàrem fer una pluja d’idees dels diferents temes que ens agradaria treballar durant aquest curs (la família, el treball, les plantes,  la televisió, l’ univers, els videojocs, la roba, els robots…) i hem decidit començar el curs fent uns projecte sobre EL COS HUMÀ. Tenim molta curiositat i volem saber moltes coses, així que ens hem organitzat en equips (depenent dels nostres interessos) per tal de cercar informació i respondre a les nostres preguntes i a algunes idees que tenim que potser no son del tot correctes.
En iniciar el projecte cada nen i nena va triar quin era l’aspecte que més l’interessava per buscar informació. Hem començat amb l’ aparell circulatori, ja que voliem saber moltes coses de les venes, la sang i del cor.
És per això que el passat dijous dia 23 d’octubre la Laura, la mare de la Júlia, va venir a la classe i ens va explicar moltes coses sobre el cor. Ens va portar un cor de xai que vàrem tocar, obrir…  i vàrem estar conversant amb ella sobre diferents aspectes.
El primer que ens va ensenyar va ser que el tenim situat al pit, a la part esquerra entre el pulmons, que el cor és un múscul que quan es mou (batega) fa que la sang es mogui pel cos, té la forma d’un puny i no aquella forma tant bufona que dibuixem quan li volem dir a algú que l’estimem. Quan som petits el cor batega molt ràpid però a mesura que ens fem grans batega més lent.  Si ens toquem el coll o el pit podrem notar com batega.
Ens va explicar també que el cor tenia quatre parts, dues més petites que es deien aurícules i dues més grans que es deien ventricles. La sang entra per les aurícules, després passa als ventricles i aquests l’envien a tot el cos per les arteries. També ens va explicar que quan som petits, algunes vegades, el metge ens ha de mirar el cor perquè escolta ens fa un soroll és el que s’anomena buf.

Moltes gràcies Laura, va ser un plaer tenir-te a l’aula amb nosaltres!



Benvinguts  al blog de cicle inicial!!

Volem fer d’aquest espai una eina de comunicació més entre la nostra escola i les famílies. Així, podreu trobar informació sobre les sortides que realitzem al llarg del curs, noticies importants pels nostres alumnes, activitats destacades, projectes…
                                                           

Esperem que us agradi!