Dijous d’artistes

La comissió artística de l’escola va proposar decorar els espais del Puigventós amb pintures, colors, paletes i barreges per crear una atmosfera relacionada amb l’eix transversal.

A cicle inicial estem treballant per donar a l’escola aquest aspecte. Per sort les famílies ens ajuden a desplegar totes aquestes idees. Avui hem treballat i compartit junts. Comença a donar resultats….

Primer al MNAC

Sortida de l’eix tranversal dels alumnes de primer  al MNAC.

Estem molt contents de l’excursió. S’ho han passat molt bé, han après moltes coses. Felicitats per un dia tant bonic.

Al museu ens han explicat què és un retrat, amb quines tècniques es fa, una mica d’història dels retrats i finalment ens han posat feina per l’escola. Un retrat grupal.

Hem aprofitat el viatge per visitar les fonts i per veure els entorns de la Muntanya de Monjuic.

Com hem explicat un gran dia amb moltes experiències.

Gaudiu de les FOTOS

El quinzet

El quinzet és un  projecte  que consisteix en una  metodologia del tractament del càlcul global a partir de la proposta sistemàtica de sèries de col·leccions de cinc problemes de càlcul mental, que
l’educador/a proposa a la classe cada setmana.

Lapbook cos humà

Els alumnes de 2n B, com a final de projecte de Medi, han creat lapbooks grupals per organitzar tota la informació treballada aquests dies.

Els lapbook són el resultat d’un treball d’investigació i aprenentatge, on es reflecteix tot el que s’ha aprés de forma resumida i gràfica sobre un tema concret. En aquest cas sobre el cos humà: ossos, músculs, articulacions…
També se’l coneix com a llibre amb butxaques o llibre plegat amb llengüetes, per la seva forma i aparença final. Ja que hem fet servir plantilles, sobres, dibuixos, fotografies, esquemes… i material molt divers.
S’utilitzen per reunir, en un sol lloc, gran quantitat d’informació. Serveix per materialitzar el que s’ha aprés, per reunir tota la informació sobre el que s’ha investigat de forma resumida, gràfica i ordenada. Els alumnes han treballat de forma cooperativa aportant informació i col·laborant en tot moment.
Ho hem fet a partir d’una cartolina gran plegada com un tríptic que servia de suport. Es diferencien les diverses seccions o àrees de treball i es decideix quina informació anirà a cada àrea. Després es dissenya com s’exposarà la informació.

Ha estat un treball molt productiu i els nens i nens han aprés moltíssim.

Aquí us deixem una mostra del procés i resultat. Segur que serà el primer de molts. Clicar aquí!

Castanyada 2018

Tot i l’aigua, les nenes i nens de cicle inicial seguim amb el pla de treball i comencem el dia amb uns tallers on  tots barrejats realitzem el primer tres en ratlla de tardor de l’escola Puigventós.

A les aules s’ha creat un ambient molt tranquil que ha afavorit la creativitat. Mireu mireu…….

Després d’esmorzar hem gaudit de l’obra de teatre que ens han preparat les famílies.

Un any més les actrius, escenografia, música, efectes especials han meravellat a tots els infants.  Gràcies i felicitats.

Finalment a la tarda  les castanyeres ens han portat castanyes i sobretot molta emoció.  Compartir amb la gent gran la seva experiència i vitalitat ens ajuda a fer-nos millors persones.

Gràcies a totes les persones que participen i dinamitzen totes aquestes activitats.

Projectes grupals de Medi

Aquest curs a Medi, els nens i nenes de 2n A, van proposar treballar els projectes de forma grupal. Un cop fet els grups cooperatius, van acordar el rol que cada nen i nena tindria dins del seu grup i la tasca corresponent ( coordinador, secretari, portaveu i controlador). Després van decidir el nom del grup i el tema que estudiarien a medi. Tot seguit, van pensar les preguntes d’investigació i les van portar a casa.

Gràcies per la vostra col·laboració, el vostre suport és de gran ajuda en el procés d’aprenentatge dels vostres fills/es.

Actualment estem fent els lapbooks, després els expossarem i, per últim, valorarem tot el treball.

Aquí us deixem una petita mostra de com està sent el procés.

Bona festivitat de Tots Sants.

Els nostres esquelets de “Halloween”

Avui havíem de celebrar la Castanyada a la tarda, però com el temps no ens ha acompanyat, hem decidit construir uns esquelets.

Hem retallat, hem escrit els noms dels ossos i els hem fet articulables amb uns fasteners.

Amb aquesta producció, ja estem a punt de finalitzar el projecte dels ossos.

També han vingut a l’aula les senyores castanyeres a repartir castanyes. Estaven boníssimes!

Cliqueu a l’enllaç per veure com ens han quedat.

Ambients a cicle inicial

Els ambients representen una manera diferent d’organitzar l’espai i els materials de l’escola afavorint que nens i nenes de diferents edats aprenguin junts. Aquests entorns propicien situacions d’aprenentatge on els infants participen d’una manera activa, lliure i creativa. En els ambients l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. Són espais tranquils que respecten la diversitat i que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant. A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials variats i rics en possibilitats que propicien una diversitat de respostes i d’accions per part dels nens i nenes.
Compartim amb tots vosaltres les fotos dels ambients d’aquestes primeres quatre sessions.

Construïm un esquelet amb pasta

Seguint amb el projecte de medi, els nens i nenes de segon B hem construït un esquelet amb pasta de diferents tipus.

Hem utilitzat:

• galets petits per les articulacions.
  • macarrons pels ossos més forts.
  • espaguetis pels ossos més prims.
  • fideus per les falanges de mans i peus.
  • cèrcols de fideuà per les costelles.
  • llacets pels malucs.

Ha estat una tarda molt divertida i hem après molt sobre els ossos del cos humà.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres.

En les fotos podeu veure el procés i el resultat.