Els indis, el projecte de 2n.

indis

PINTEM EL TIPI

—————————————————————————————

Cada cop anem aconseguint més implicació dels pares en el projecte que treballem al Cicle Inicial. Aquest cop ha estat la Gran Mama índia Carme, de la tribu del Barracot, qui ha vingut a les aules de 1r. i 2n. a explicar-nos un conte sobre el Petit Sioux. Ens va tocar el tambor, va contar el conte amb titelles, va ensenyar-nos una cançó índia, … en fi, que ens ho va fer passar molt bé a tots.  Aquí en podeu veure unes imatges:

——————————————————————————————————-

La primera fase d’un projecte interdisciplinari és la tria del tema. Entre els possibles tallers que ens oferia la casa de colònies estaven: la màquina del temps, el país de la fantasia, els indis i el circ. Les tutores de 1r. i 2n. vam reunir els alumnes de les dues classes per explicar cada un dels tallers i que fossin ells qui decidissin quin tema preferien. Els alumnes van votar i i finalment, el tema guanyador per molta majoria va ser els indis.

Com a activitat d’aquesta primera fase del projecte vam fer un gràfic de barres on es reflectia els resultats de les votacions. Amb això ja treballem continguts de l’àrea de matemàtiques.

De Projecte Els Indis

Després van descobrir entre tots què es el que sabem dels indis i posteriorment vam pensar què era els que ens agradaria saber dels indis. Tot això ho vam posar per escrit, tot vigilant l’ortografia, en l’àlbum que anem elaborant de tot el que anem aprenent sobre els indis.

De Projecte Els Indis

Com que el tema del projecte ha sorgit de la seva inquietud per saber coses dels indis, els xiquets i xiquetes de seguida s’han implicat molt en el tema i han començat a portar tot allò que tenien per casa referent als indis: contes, llibres, indis de joguina, fords indis, vestits indis, armes índies,… Fins i tot pares i mares s’han implicat i han col·laborat aportant informacions i recreant escenaris indis que ajudaran a ambientar el nostre projecte i a que els alumnes comprenguin millor el modus vivendi dels indis en èpoques passades. Veiem algunes fotos d’aquesta implicació.

També aprofitem les hores de plàstica per realitzar nosaltres mateixos manualitats índies. La primera que hem realitzat és una corona índia, per a la qual hem aprofitat per treballar les seriacions. Cada un l’ha fet diferent, al seu gust. Veieu què xules i originals han quedat.