Minuts Lumière

Els Minuts Lumière s’inspiren en les “vistes documentals” dels germans Lumière, filmades ara ja fa més d’un segle, en els orígens del cinema.

Són plans d’un minut de durada realitzats a partir d’unes condicions: es disposa d’una única presa, la càmera ha de restar fixa i durant la filmació no es pot modificar cap paràmetre. Després d’un treball de visionat de pel•lícules dels germans Lumière, cada alumne o parella d’alumnes realitza el seu propi Minut escollint on i què vol filmar, l’enquadrament i el moment precís d’iniciar la filmació.

Rodant un minut Lumière a BordilsPreparant el minut Lumière a Comtes de TorregrossaRodant el Minut Lumière a l'Escola Cervantes

Ja es poden veure els Minuts Lumière realitzats pels alumnes de l’Escola de Bordils, l’Escola Cervantes, l’Escola Comtes de Torregrossa, l’Escola Els Xiprers, l’Escola Espronceda, l’Escola Rafael Alberti, l’Escola Mestre Morera, l’Institut Bellvitge, l’Institut Castellet, l’Institut Fort Pius i l’Institut Lluís Domènech i Montaner.

També podeu veure els Minuts Lumière realitzats a l’Escola Riera de Ribes al taller ‘Fent cinema’.

minutslumiere_003minutslumiere_024