Galeries

Acceptar el buit

Avui hem decidit posar tant sols un post dedicat a aquells que varen compartir una part de la seva vida amb nosaltres. Com possiblement molts ja sabeu, en el dia d’avui un malaurat accident d’avió s’ha endut per endavant a 150 persones a la zona dels Alps (http://www.publico.es/internacional/accidente-aereo-150-muertos-alpes.html). D’aquestes 150 persones, de nacionalitats i edats diverses, 18 varen estar d’intercanvi al nostre centre. Continua la lectura de Acceptar el buit

Per reflexionar…..

Sovint he anat parlant sobre al necessitat que tenim de preparar, com a docents, als nostres alumnes pel futur. Sabem que es difícil de fer prediccions sobre el mateix. Però si que podem veure quina és la tendència. I la tendència és a anar a un món amb menys recursos i per tant on la possibilitat de mantenir l’actual model econòmic, el de créixer-créixer o BAU, s’acaba. I tot això sense tenir en compte la crisi climàtica i l’ambiental. Continua la lectura de Per reflexionar…..

El limit de de les modernes energies renovables, a càrrec de Pedro Prieto

Sobre Pedro Prieto, un mestre dins del seu camp, ja hem enraonat diverses vegades dins del nostre bloc. En aquesta ocasió pengem un video que correspon a la conferència que va donar el dia 24 de Novembre del 2014 dins del cicle de conferències sobre “El col·lapse energètic del capitalisme” (organitzat per Enginyeria sense Fronteres). Tant sols recordar que Pedro Prieto és coautor d’un llibre rellevant sobre aquesta temàtica: Spain’s Photovoltaic Revolution (2013; http://www.springer.com/energy/renewable+and+green+energy/book/978-1-4419-9436-3).

Més enllà de l’alquímia: 3 experiments que feien els antics explicats amb la ciència d’avui

On els antics veien estranyes propietats alquímiques, avui identifiquem determinades reaccions químiques.

Continua la lectura de Més enllà de l’alquímia: 3 experiments que feien els antics explicats amb la ciència d’avui

ROBÒTICA AL GIOLA A 1 ESO

PROJECTE XARXA CURS 14-15 1r ESO
SUBPROJECTE DE ROBÒTICA: INTRODUCCIÓ A LA ROBÒTICA  FEBRER 2015

Des de fa 3 anys el departament de tecnologia de l’institut Giola ha apostat per difondre entre l’alumnat del centre l’interès per un tema d’actualitat. Es va començar a treballar a 4t i batxillerat, amb uns resultats molt satisfactoris. Després de la formació de tots els membres del departament, vam veure que era viable passar-ho a cursos inferiors.
Dins del PROJECTE XARXA, es poden interrelacionar els objectius de les dues vessants, per tant, vam veure possible fer una petita introducció a la robòtica als alumnes de 1r d’ESO.

CONTINGUTS

Anàlisi dels diferents elements de control: sensors, actuadors i dispositius de comandament.
Ús de l’ordinador com a element de programació i control.
Programació de robots.
Utilització de programes per a la creació, edició, millora i presentació de la documentació i els treballs elaborats.
Recerca d’informació relacionada amb el projecte des de diferents fonts inclosa la consulta d’experts en la matèria.
Utilització d’entorns virtuals d’aprenentatge.
Ús dels mitjans de presentació de la informació. Creació i exposició de presentacions dels treballs de grup.

ÀREES IMPLICADES.

Tecnologia, informàtica, ciències, català.

COMPETÈNCIES

Aprendre a aprendre: aprendre cada vegada més eficaçment, prenent consciència de les pròpies capacitats, processos i estratègies, desenvolupant actituds de motivació, confiança i gust per aprendre
Autonomia i iniciativa personal: elegir amb criteri propi, imaginar projectes i portar-los endavant, tenint en compte valors i actituds personals segons diferents situacions i contextos.
Tractament de la informació i competència digital: accedir, buscar, seleccionar i organitzar la informació en diferents suports.

 PRIMERES INSTRUCCIONS

UNS BONS RESULTATS


ACTIVITATS.

SESSIÓ 1 (2 hores)
1.- Vídeo introductori.
2.- Familiaritzar-se amb el material, i amb el programari.
3.- Fer al primer algoritme, descripció pas a pas del que s’ha de fer.
Podria ser:
1.- Avançar en línia recta.
2.- Retrocedir en línia recta 1 segon.
3.- Girar 90º sobre sí mateix a l’esquerra i després a la dreta.
4.- Fer un cicle.

Obesitat induïda per radiació

Els accidents nuclears de Chernòbil (antiga URRS) i Fukushima (Japó) són de moment els més importants de la història del binomi energia nuclear-humanitat. Diferents en quant a la seva gènesi, ambdós comparteixen el fet d’haver alliberat al medi ambient una ingent quantitat de substàncies radioactives contaminants. En el cas de Fukushima els problemes i la contaminació continuen. Continua la lectura de Obesitat induïda per radiació