ESCAPADA CAP EL GRAN SUR

13-1-2013

Escapada cap al Gran Sud .Emails dels vaixells:

“Els núvols poden marcar la diferència entre guanyar o perdre”

Guillermo Altadill (Neutrogena):

“Les últimes 24 hores han estat un joc constant amb els núvols, fixant-me en els números. Des que vaig començar a navegar de petit moltes persones m’han intentat ensenyar i explicar com jugar amb els núvols en el mar, el tipus de núvols, el seu color, en quin costat hi haurà més vent, etc. Després de 28 anys de navegació en alta mar encara procuro aprendre com jugar amb aquests enormes monuments de la natura, que poden marcar la diferència entre guanyar o perdre. Poden decidir qui creua elsdoldrums més ràpid, i de vegades poden fins a decidir una regata més llarga.

nube

 Els quatre vaixells líders de la Barcelona World Race –Hugo BossNeutrogenaCheminées Poujoulat i GAES Centros Auditivos– han començat la fugida cap al Gran Sud, després d’haver creuat l’equador durant la jornada d’ahir. “Seran cinc o sis dies ràpids de baixada cap al Sud, és una carrera de velocitat“, ha assenyalat Bernard Stamm, el patró suís del Cheminées Poujoulat. En el seu camí, un únic però gran obstacle: l’anticicló de Santa Helena, que vorejaran per l’oest abans d’enfilar cap al cap de Bona Esperança.
 
 12-1-2015

L’Hugo Boss estableix un nou rècord en el tram de Barcelona a l’equador

Quatre vaixells de la flota de la Barcelona World Race naveguen ja en aigües de l’Atlàntic Sud. El primer a creuar l’equador ha estat l’Hugo Boss del britànic Alex Thomson i l’alacantí Pepe Ribes, que ho ha fet aquesta matinada a les 1:50 hores UTC (les 2:50 hora de Barcelona), després d’invertir 11 dies, 13 hores i 50 minuts per recórrer les gairebé 1.900 milles nàutiques (3.518 quilòmetres) del tram Barcelona-equador.

 
 11-1-2015
Una porta entre les calmes
La Zona de Convergència Intertropical (ZCIT), els famosos doldrums, acostuma a tenir una “porta” entre els 25 i els 30º W en aquesta època de l’any. Allà navega ara el cap de la flota.

Els doldrums no s’estan presentant complicats, almenys pel que fa a les calmes. Els primers vaixells els estan passant amb un lleuger vent de l’est, el suficient per no quedar embotellats i aconseguir l’hemisferi sud en una bona posició per afrontar els alisis del SE i més tard el famós anticicló de Santa Elena.

El que sí trobaran els navegants són molts núvols convectius, típics de la zona. Aquests núvols són d’evolució diürna i es formen a causa del fort escalfament solar combinat amb la convergència dels vents alisis del NE i del SE. Per això, meteorològicament a la zona de l’equador se l’anomena ZCIT (Zona de Convergència Intertropical). (Veure l’anell de núvols de tempesta a la foto de satèl·lit de la NASA de dalt)

Aquest anell de calmes no és uniforme, no es distribueix linealment i té diferents gruixos, el que dóna lloc al fet que apareguin zones més idònies que altres per travessar-les a vela. En l’argot nàutic se les sol anomenar “portes” i, a mitjans de gener, a l’Atlàntic, la “porta” sol situar-se entre els meridians 30º i 25º W.

Així ha estat aquest any, i podeu veure a la foto de sota aquesta zona en la qual estan entrant els quatre primers vaixells.

Per aprendre més sobre la ZCIT, que és un autèntic motor global de la meteorologia a la Terra, podeu veure aquest vídeo de Tomàs Molina, professor del curs Estratègies per guanyar. Meteorologia en la volta al món del Barcelona World Race Ocean Campus
 10-1-2015
 
 Hugos BossNeutrogena GAES Centros Auditivos naveguen en fila índia amb una separació, entre cada un, de 30 milles de mar.Més a l’est, concretament a 55 milles de la posició NeutrogenaCheminées Poujoulat navega en primera posició a un ritme inferior a la resta dels seus principals competidors.El cap de la flota afrontarà en les pròximes 24 hores la trobada amb les calmes equatorials. Amb tot, el grup de cap podria tenir un pas relativament fàcil de les calmes equatorials amb brises de 10 nusos en un radi aproximat de 100 milles. Els primers classificats podrien sobrepassar la línia de l’equador demà a última hora de la tarda.

9-1-2015

Cada grup d’alumnes ha seguit  el recorregut que ha fet el seu equip dia a dia, indicant la situació en el mapa. Podem visualitzar la carrera en directe a través de la web. Els equips que conten amb més seguidors a la classe són Hugo Boss Alex Thomson / Pepe Ribes,  en segona posició actualment, i GAES Centros Auditivos Anna Corbella / Gerard Marín que van cinquens. 
   
8-1-2015
A bord del We Are Water estem immersos en els alisis, amb temperatura més fresca del que s’esperava, que fins i tot a l’altura de les Illes Canàries ens obligava a vestir caçadora tèrmica. En la nostra latitud bufa suau, així que vam decidir guanyar oest abans que la resta de la flota, mentre ells seguien guanyant sud. Li vam donar moltes voltes, i després de consultar els butlletins meteorològics amb les opcions del nostre programa de navegació, ens vam decidir per passar a l’oest de l’arxipèlag canari.
 

Els vents alisis bufen de manera relativament constant a l’estiu i menys a l’hivern. Circulen entre els tròpics, des dels 30-35º de latitud cap a l’equador. Es dirigeixen des de les altes pressions subtropicals, cap a les baixes pressions equatorials. El moviment de rotació de la Terra desvia els Alisis cap a l’oest i, per això, bufen del nord-est al sud-oest a l’hemisferi nord del sud-est cap al nord-oest en l’hemisferi sud.

Les èpoques en què els alisis bufaven amb menor intensitat van constituir un perill per als primers viatges amb veler que es dirigien cap al continent americà, atès que es formaven períodes de calma del vent que impedien d’avançar els vaixells.

6-1-2015

El GAES Centros Auditivos, quart
Nous canvis en el comunicat de posicions de les 14.00 UTC (les 15.00 hora local a Barcelona). L’Hugo Boss segueix liderant la taula, amb més de 20 milles d’avantatge sobre el segon classificat, que continua sent el Neutrogena. ElCheminées Poujoulat torna al podi, es col·loca en el tercer lloc provisional, però amb un rèdit de només 0,2 milles sobre el quart classificat, que és el GAES Centros Auditivos. Els quatre primers vaixells naveguen a velocitats d’entre 15 i 18 nusos amb els alisis.
5-1-2014 La batalla de les Canàries
Les espases estan en alt a les portes de les Illes Canàries, que seran protagonistes de la Barcelona World Race durant les pròximes hores. Amb menys de vuit milles de distància entre ells després de cinc dies de navegació, el trio capdavanter format per Hugo BossNeutrogena i GAES Centros Auditivos està oferint un espectacle trepidant.
4-1-2015
Els tres primers classificats de la Barcelona World Race arrumban ja cap al Sud a la recerca dels vents alisis que es preveu quedin instal·lats entre avui i demà. Hugo Boss,Cheminées Poujoulat i Neutrogena segueixen navegant enganxats, amb una separació de no més de 4 milles després de la decisió que van prendre ahir a la nit de començar a baixar posant rumb a l’oest de Madeira.
 
Passem per l’estret de Gibraltar 2-1-2015 
 
L’entrada a l’Atlàntic Nord és imminent. L’Hugo Boss d’Alex Thomson i Pepe Ribes ha batut el rècord de la Barcelona World Race arribant a l’estret de Gibraltar a les 18:50 (hora local) en tan sols 2 dies 5 hores i 50 minuts

Sortida 31 desembre . Ja han sortit !

Hola, Som els alumnes de 1 ESO de l’institut GIOLA de Llinars del Vallés. Participarem en el projecte de BWR. Regata de volta al món en equips de dos i sense escales . Hem investigat : la primera edició va sortir l’11 de novembre de 2007 , els vaixells recorren 47.000 quilòmetres pels oceans. Durant 100 dies farem la volta al món. Hem situat continents, oceans i corrents marines de l’itinerari de la regata. Hem après les parts del vaixells. Ens sembla que serà un projecte emocionant i en el que aprendrem molt. Salutacions a totsBlas Hernández Rodas alumne 1rA
Continua llegint activitats prèvies a la sortida……..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *