El CAP d’HORNOS….

27-2-2015

L’autèntic Hornos espera el Neutrogena

A l’oceà Atlàntic, el líder de la Barcelona World Race, el Cheminées Poujoulat, ajorna la seva pujada cap al Nord i arrumba cap a l’Est per vorejar una alta pressió formada a l’altura de Bons Aires, enganxada a la costa argentina. Amb això, Bernard Stamm i Jean Le Cam s’han vist obligats a enfrontar-se a una baixa pressió que els ha portat les condicions més dures des de l’inici de la regata de volta al món a dos. També condicions extremes seran les que tindran aquesta nit Guillermo Altadill i José Muñoz en el seu pas pel mític cap d’Hornos, a bord del Neutrogena, en segona posició.

L'autèntic Hornos espera el Neutrogena

25-2-2015

A LES 00:53 H UTC

El líder Cheminées Poujoulat passa el mític cap d’Hornos. Desprès de 55 dies, 12 hores i 53 minuts   

Captura

23-2-2015

L’Spirit of Hungary posa rumb a Nova Zelanda i el Renault Captur torna a la regata

Mentre que el Renault Captur torna a navegar després de la seva parada tècnica a Wellington, l’Spirit of Hungary es dirigeix a Invercargill, a l’illa Sud de Nova Zelanda, per reparar el topall del pal avariat, que els impedeix pujar i baixar la major, o prendre rissos. Durant la jornada d’ahirNandor Fa i Conrad Colman van pujar entre tots dos almenys quatre vegades a dalt del pal, però no van poder desbloquejar la vela major i al final es van decantar per la parada tècnica a la ciutat més meridional de Nova Zelanda, on demà els esperen amics i familiars de Conrad.

21-2-2015

El One Planet, One Ocean & Pharmaton es col·loca cinquè

Captura

20-2-2015

El Renault Captur posa rumb a Wellington

Aquest matí, Jörg Riechers i Sébastien Audigane han confirmat en videoconferència que la parada tècnica del Renault Captur la realitzaran a Wellington. Les condicions meteorològiques i les facilitats que ofereix la ciutat han estat claus en la decisió de la parella francoalemanya.

Estem bé i el timó no ens ha causat problemes“, ha dit Riechers. Actualment, el Renault Captur dista més de 400 milles de la costa: “Tenim 9 nusos de vent i amb una mitjana d’entre 6-7 nusos; ens espera un llarg camí fins a Wellington“. Segons els càlculs del patró alemany, arribaran a port al llarg de dissabte. “Esperem poder fer les reparacions en unes 30-48 hores“, ha pronosticat.

El Renault Captur haurà de realitzar reparacions a la quilla i al timó. “Creiem que és un problema amb el sistema hidràulic, que fa un soroll estrany“, ha detallat Riechers. D’altra banda, Riechers i Audigane esperen que el problema amb el timó no es degui al seu desgast: “Pot ser que s’estigui desfent perquè ja és vell. Això seria molt pitjor, ja que l’altre timó té els mateixos anys. Això és el que ens preocupa“.

18-2-2015

A l’assignatura de castellà en Jeremy Comino de 1A i Yikai Ren de 1 C han escrit El diario de a bordo “ de la seva particular regata de la Barcelona World Race

17-2-2105 TOTS EN FILA

Cada vegada es nota més el CANVI CLIMÀTIC!

dehielo polos

Una de les majors preocupacions dels navegants que passen pel cap d’Hornos és la gran presència de growlers i icebergs, els quals resulten enormement perillosos durant la navegació ja que els vaixells se’ls poden trobar i patir col·lisions. 

El principal efecte de l’augment dels gasos d’efecte hivernacle es tradueix en un augment global de la temperatura. També han augmentat el nombre d’incendis forestals i la seva força s’ha incrementat molt en l’última dècada. També s’han sofert més catàstrofes naturals climàtiques com tempestes tropicals, pluges torrencials, inundacions, etc. Aquests efectes es produeixen conforme el clima és més càlid, l’evaporació s’incrementa causant un augment en les precipitacions i la seva virulència. Aquest augment de pluges també produeix més erosió, cosa que afavoreix la desertització. 

Altres efectes són menys evidents però igualment greus. Els corrents marins són molt importants en els climes continentals i la seva modificació pot provocar greus variacions en les temperatures. El corrent de l’Atlàntic Nord, per exemple, és produït per canvis de temperatura i sembla ser que, quan el clima es fa més càlid, aquest corrent va disminuint, fet que provocarà que zones com Escandinàvia i Gran Bretanya podrien presentar un clima més fred en no arribar aquest corrent càlid. 

Un altre motiu de gran preocupació és l’augment del nivell del mar. Aquest nivell està pujant entre 1 i 2 cm cada dècada i és provocat, d’una banda, per l’expansió de l’aigua quan s’escalfa, i per l’altra, pel desgel dels casquets polars. Aquest desgel produirà també un augment del nombre d’icebergs i growlers que són difícils de veure, fins i tot, els radars dels vaixells, els costa de detectar-los.

 15-1-2015     Les galetes 

Anna Corbella (GAES Centros Auditivos):

Ja fa 46 dies que naveguem i des de Cap Verd que no veiem res relacionat amb vida humana (excepte algunes escombraries surant en l’aigua, per desgràcia). Dins del GAES Centros Auditivos, el nostre petit món, fa ja un temps que hem instaurat una “moneda” oficial: la GALETA MARIA.

EMAILS DELS VAIXELLS FEB. 15, 2015 20:24

Cada setmana obrim una borsa amb el menjar pels set dies, i allà dins hi ha dos paquets de galetes maria. Una quantitat escassa. Això fa que aquest aliment hagi agafat aquesta dimensió especial, la dimensió de “moneda”. Cada dimecres obrim la borsa, ens repartim un paquet cadascun, i allà comencem a negociar. Apostes, compra-venda de minuts de guàrdia, intercanvis, que “si tinc raó jo, són dues galetes”, etc. Tot apuntat en una taula perquè no hi hagi confusions… el valor de les galetes va pujant a mesura que passen aquests set dies; cada dia hi ha menys galetes, així que cada dia valen més. Ara cal anar amb compte en esmorzar, pensar quantes te’n queden i quines apostes tens en joc. Si no, t’arrisques a estar una setmana veient com l’altre es va menjant les teves Galetes Maria, i això no és gens bo.

Una salutació des del GAES Centros Auditivos!

Anna

14-2-2015

Captura

13-2-2015  L’EST ÉS  L’OEST

Dimecres, dijous, divendres… dijous?

Bernard Stamm i Jean Le Cam, líders de la Barcelona World Race a bord del Cheminées Poujoulat, ja han passat una altra fita important de la regata, el meridià 180º E, és a dir, la línia internacional de canvi de data. L’han creuat a les 14:15 UTC (15:15 hora de Barcelona). Així, en aquest moment han passat de l’horari UTC / GMT + 12, on ja eren les 02:15 del divendres 13 de febrer, a UTC / GMT-12, on era la mateixa hora, però del dijous dia 12.

Les zones horàries o fusos horaris són cadascuna de les vint-i-quatre àrees en les que es divideix la Terra que segueixen la mateixa definició de temps. Antigament, la gent feia servir el temps solar aparent, guiant-se per la posició del Sol, amb aquest sistema l’hora variava amb la distància per exemple entre ciutats. Els fusos horaris van corregir en part aquest problema en posar els rellotges d’una regió al mateix temps solar mig. Les zones horàries generalment estan centrades en meridians amb una longitud que és un múltiple de 15 °, en tot cas tal com es pot veure en el següent mapa les formes dels fusos horaris s’han vist força afectades per les fronteres polítiques.

Totes les zones horàries es defineixen en relació al temps universal coordinat (UTC), que és el fus horari situat sobre el meridià de Greenwich, que passa per sobre Londres.

Com que la Terra gira d’Oest a Est, en passar d’una zona horària a la següent en direcció Est, hauríem de sumar una hora. Si al contrari, passem de l’Est a l’Oest, hem de restar una hora. El meridià 180 °, conegut com a línia internacional de canvi de data, marca el canvi de dia.

11-2-2015

El Neutrogena es dirigeix a Nova Zelanda per a una parada tècnica

Guillermo Altadill i José Muñoz, patrons de l’IMOCA 60 Neutrogena que participa en la Barcelona World Race i que en aquests moments marxa classificat en segona plaça -unes 200 milles per darrere del Cheminées Poujoulat deBernard Stamm i Jean Le Cam-, es dirigeixen a l’illa Sud de Nova Zelanda per reparar una avaria del motor que els impedeix carregar les bateries del vaixell.

Col·lisió i reparacions a bord del Spirit of Hungary. Què és un OFNI ?

Objecte Flotant No Identificat

 Nandor Fa explica la col·lisió amb un OFNI i l’avaria que va ocasionar al timó.

EMAILS DELS VAIXELLS FEB. 11, 2015 10:48

“D’hora al matí vam xocar amb un OFNI [Objecte Flotant No Identificat]. No sabem de què es tractava. Era gran i negre, una mica dur, no una balena. Podria haver estat un gran arbre, un tros de fusta o alguna cosa així. Els cargols del fusible de la pala de timó de babord van saltar i, desafortunadament, la barra d’unió es va trencar i vam haver de reparar-la i laminar-la perquè el timó tornés a funcionar.

També vam haver de treballar en els sabres que fregaven amb l’eixàrcia ferma i posar-los certa protecció. Vam arreglar també el Fleet, ja que hi havia una mica d’aigua de mar a la peça de connexió. És per això que no va funcionar durant dos dies. El vam netejar i vam posar un segellador.

Afortunadament vam tenir un bon dia. Els dies semblen més llargs quan tens una mica de sol. Va ser agradable i càlid. L’aigua del mar està 17ºC i l’aire a 22º, com a l’estiu. Els vents són molt lleugers i de l’oest. Naveguem amb portants amb la major al màxim i l’A2, el gran gennaker, que té 600 m2. La nostra progressió es una mica lenta ja que només estem fent 10 nusos. Demà ens esperen vents més forts del NW”.

9-2-2015

VIDEOCONFERÈNCIES EN DIRECTE

RESUM ACTIVITATS

El plató de televisió de la Barcelona World Race,  està situat al Portal de la Pau, davant de l’estàtua de Colom, és un dels centres neuràlgics del seguiment de la regata. Aquí es desenvolupen diàriament les videoconferències amb els navegants, i és també l’escenari del Barcelona World Race LIVE, el primer telenotícies de la vela oceànica.

Avui , entre las 9:00 i las 11:00 hores (hora local de Barcelona), hem assistit a la videoconferència amb els amb els skippers de dos equips de: GAES i Renault Captur. Hem tingut  oportunitat per conèixer millor els protagonistes de la regata i seguir de prop les seves emocions i les seves inquietuds durant l’aventura al voltant del planeta. Hem pogut rebre en  videoconferència amb la Ana Corbella de GAES i per telèfon en el cas de  Jörg Riecher de Renault Captur perquè la cobertura dels satèl·lits no ha permès  rebre el vídeo des de l’oceà. Les entrevistes les condueix un membre de l’equip editorial de la regata.  

Els nostres alumnes de 1 ESO Pol Avila, Guille Díaz  i Laura Kai han fet unes preguntes als skippers que tenien preparades en català i en anglès  situats al plató. També en el torn obert de paraules els nostres alumnes han pogut fer altres preguntes als organitzadors.

Podeu veure els vídeos oficials de la web de les vídeoconferències d’aquest matí. Ens ha gravat excepcionalment avui  TVE1 canal 24 hores que farà un programa científic titulat LAB24, ja ens avisaran quan es retransmeti.

VÍDEO CONFERÈNCIA AMB GAES oficial pàgina BWR. Ana Corbella (podeu veure a Pol i Laura)

VÍDEO CONFERÈNCIA AMB RENAULT oficial pàgina BWR.  Jörg Riechers  (podeu veure a Guille)

També hem recollit un vídeo  de les intervencions dels nostres alumnes: RESUM VÍDEO DE PARTICIPACIÓ  (inclou entrevista a Sergio Blanco de 1 ESO  per a TVE1) El so és directe i gravat en mòbil, però dona idea de l’ambient del plató

Ho han fet molt bé. Els felicitem a tots.!

Continua llegint “Dins la boira……”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *