DINS LA BOIRA

8-2-2015

Truman dins la boira

Conrad Colman (Spirit of Hungary):

Posició: 42º 37′ Sud 47º 35′ Est (la longitud de Madagascar, però no la temperatura!)
Temperatura de l’aigua: 10.5 i tornant a caure!

Podríem estar perfectament a “El Xou de Truman”, la pel·lícula de Jim Carrey on viu en una comunitat artificial sota una bombolla de plàstic que ell desconeix que és irreal. Actualment tenim visibilitat gairebé zero, ja que el vent ha rolat a nord, portant aire relativament càlid i humit corrent sobre l’oceà, més fred, la qual cosa ha creat una espessa boira en la qual hem estat nedant durant dos dies. Atès que des que vam deixar Europa només hem arribat a albirar l’aïllat santuari d’ocells de l’illa de Gough, podria ser que hàgim estat navegant en una versió geganta d’aquestes piscines sense fi que els triatletes posen a les seves sales d’estar? Mesurem el nostre progrés amb punts en una pantalla i no veurem terra de nou fins que virem el Cap d’Hornos d’aquí a unes setmanes. Dic això només perquè el carregador de l’iPad s’ha trencat, deixant-nos sense llibres, i només podem donar voltes en cercle amb els nostres propis pensaments. Donaria per a un interessant experiment social… Fica dues persones en una caixa durant mesos i vés retirant lentament els estímuls externs i observa què passa! Clarament he perdut la meva vocació de científic social/ geni malvat!

Captura

7-2-2015   ELS PRIMERS JA SÓN A AUSTRÀLIA

Els líders continuen navegant a bord de la zona d’exclusió mentre el GAES Centros Auditivos i el Renault Captur breguen amb una borrasca intensa de latituds més elevades. A la part posterior de la flota, One Planet, One Ocean & Pharmaton i Spirit of Hungary  segueixen navegant amb vent de proa.

Captura

Neutrogena, a l’est de cap Leeuwin El Neutrogena navega des d’aquest matí, a les 5:00 UTC, a l’est de cap Leeuwin, a 181 milles el Cheminées Poujoulat. Tots dos vaixells naveguen amb bones condicions meteorològiques i ho fan vorejant la zona d’exclusió que ahir a la nit va ser moguda, per direcció de regata perquè no han detectat perill de gel, 1,5 graus més al Sud entre els 150ºE i els 155ºE.

5-2-2015  A PROP D’AUSTRALIA

Tots els vaixells de la Barcelona World Race tornen a navegar en condicions d’autèntic Gran Sud, amb forts vents que els permeten navegar ràpid, a una mitjana de 15 nusos de velocitat, cap a la longitud del cap Leeuwin, la punta sud-est d’Austràlia, que és la propera fita en el recorregut de 23.450 milles nàutiques al voltant del món. ElCheminées Poujoulat de Jean Le Cam i Bernard Stammlidera la flota amb el mateix avantatge que ahir sobre elNeutrogena de Guillermo Altadill i José Muñoz, unes 189 milles, i demà doblarà el segon dels grans caps de la volta al món, del qual ara dista unes 350 milles.

4-2-2015

El Cheminées Poujoulat frena davant la súper borrasca

Vents de 50 nusos amb puntes de 60 i onada creuada de fins a vuit metres. Aquestes són les condicions a les quals hauran de fer front a partir de demà, amb més d’un mes de regata a l’esquena, el Cheminées Poujoulat i elNeutrogena en creuar-se en el seu camí al cap Leeuwin una súper borrasca resultant de la unió dels ciclons Diamondra i Eunice. Els dos líders de la Barcelona World Race, que naveguen amb una separació de 217 milles, s’enfronten ja a 25 nusos de vent. Davant el que està per arribar, Bernard Stamm i Jean Le Cam naveguen amb tres rissos a la major: han decidit baixar el ritme durant 24 hores per evitar topar-se amb la pitjor part de la tempesta. Encara amb marge de maniobra, Guillermo Altadill i José Muñoz han registrat la millor mitjana de velocitat de les últimes 24 hores (13,3 nusos), retallant escasses set milles al líder.

3-2-2015  TOTS A L’ÍNDIC

Guillermo Altadill (Neutrogena):

“Les onades han augmentat d’alçada, el vent d’intensitat i el soroll dins en decibels. L’Índic ens recorda qui mana aquí, i que les altes pressions són només respirs i treves que et regala el teu adversari perquè agafis forces. Ahir em va arribar un correu electrònic del meu fill Willy, em desitjava sort i al mateix temps em deia que viatjava cap a la Xina per incorporar-se a la tripulació del Mapfre en la Volvo Ocean Race.

 

Captura

2-2-2015

Aigua, aigua a tot arreu, fins i tot en els meus mitjons!

Conrad Colman (Spirit of Hungary):

Posició: 43º34’S 15º47’E
Tema del dia: Aigua, aigua a tot arreu, fins i tot en els meus mitjons!
Velocitat: 10,4 nusos

EMAILS DELS VAIXELLS FEB. 2, 2015 12:21

Que em queixi sobre l’aigua dins del vaixell pot semblar estrany, atès que estem envoltats d’ella, però ara és personal! Gràcies al nostre genial equip per aguantar aquest clima humit que inclou juntes de goma al coll i als canells i polaines a les botes, podem mantenir-nos secs en coberta sota les pitjors condicions. No obstant això, hem passat uns quants dies grisos sense sol, amb una boira espessa i asfixiant que ha reduït la nostra visibilitat a menys de mitja milla i ho ha omplert tot de dipòsits d’humitat, fins i tot dins del vaixell.

Tenim generadors petits que ens permeten desviar l’aigua cap a la part posterior del vaixell i aconseguir així l’electricitat necessària per als pilots automàtics, els llums i l’ordinador de navegació i fins ara només hem posat en marxa el motor durant un parell d’hores en tot el mes. A més, les nostres milles per litre han estat excel·lents amb 8.000 milles amb menys de 10 litres. No obstant això, independentment de les nostres necessitats energètiques, avui anem a encendre el motor perquè Nandor no té més mitjons secs, així que necessitem produir una mica de calor per combatre aquesta situació crítica!

Si us plau, aquesta nit envieu pensaments secs i càlids des de davant les vostres xemeneies”.

1-2-2015

Amb la vista al capdavant

Amb les previsions de vents tomentosos i gran onatge causats pel descens del cicló Diamondra el Cheminées Poujoulat i el Neutrogena han optat per posar rumb NNE i evitar el pitjor d’aquestes condicions. Tots dos naveguen en rumbs paral·lels a idèntica velocitat, 12-13 nusos, després d’un alentiment del vaixell de Guillermo *Altadill i José Muñoz que ha permès a Bernard Stamm i Jean Le Cam tornar a ampliar el seu avantatge fins a les 215 milles.

 

30-1-2015

 L’esforç i la superació són claus
Cada alumne ha afegit una frase que més li motiva:

 .…….No és la posició final el que fa millors els vaixells i els seus tripulants, sinó la seves històries i la demostració de la determinació de les habilitats humanes. …We are water.

29-1-2015

SOLIDARIS UNS EQUIPS AMB ELS ALTRES

Sense títol

De part del We Are Water a l’Spirit of Hungary:

“Som el Bruno i el Willy, a bord del We Are Water.

Òbviament, cada dia seguim la vostra regata des del nostre vaixell i ahir vam decidir que, com a mínim, volíem expressar-vos com n’estem d’impressionats de la vostra determinació i les vostres habilitats.  Aquest és el primer cop que naveguem en aquestes latituds i, com a amateurs i apassionats de la vela que som, ho estem descobrint tot amb els ulls ben oberts.

En Jordi ens va enviar una foto de la mala sort que veu tenir amb la drissa de la vostra vela major i tu Nandor mostrant la reparació que veu fer. No creiem que nosaltres fóssim capaços de fer una reparació de fortuna com aquesta encara que també compartim la vostra intensa determinació d’acabar la volta al món tan bé com sigui possible. Sentim que no tenim les mateixes habilitats que vosaltres, tot i que sabem que la nostra preparació per la regata va ser més aviat curta.

També ens n’hem adonat, tal i com ja esperàvem, que no som capaços de navegar tan ràpid com els líders. Per això, ara per ara, som uns espectadors impressionats de la natura, de la velocitat i habilitats humanes i de la determinació que tenen tots els qui formen aquesta flota, però especialment vosaltres.

De totes maneres, voldríem que sabéssiu que estem molt orgullosos de participar en una aventura com aquesta amb gent com vosaltres, Conrad i Nandor. Això fa que la gent sigui realment conscient de com és la navegació a dos o, com a mínim, com hauria de ser.

 I, abans que res, ens demostra que no és la posició final el que fa millors els vaixells i els seus tripulants, sinó la seves històries i la demostració de la determinació de les habilitats humanes.

Bons vents per tota la flota i llarga vida a totes les reparacions!

Bruno i Willy

We Are Water”

 SITUACIÓ a  28-1-2015
EN EL GRAN SUD…………….

Bella imatge de la flota gairebé en fila índia als lloms de les grans borrasques del sud. A l’extrem est, el Cheminées Poujoulat s’endinsa a l’Índic tirant fermament de la línia. Tots han navegat ràpid aquesta nit. El que més el Neutrogena, que ha retallat 35 milles al líder.

L'oest rugeix per a tots

26-1-2015  COM EN UN RAL·LI DE MUNTANYA

Sébastien Audigane (Renault Captur):

como-en-un-rally-de-montana_articleSlider

“Fa fred en aquest país i els albatros s’han aixecat tard aquest matí. Em costa escriure, el vaixell es mou en tots els sentits. És com si el copilot de Sébastien Loeb es posés a escriure en ple ral·li de muntanya.Estem en el front fred que ens ha superat durant la nit, avancem just per darrere d’ell. Ahir quan va fosquejar vam reduir la major amb dos rissos, va ser una bona elecció perquè el vent va pujar ràpidament a 35-40 nusos. El Renault Captur es dirigeix al SE el més ràpid possible. Durant el dia el vent hauria de rolar a O-NO.

El fred envaeix el vaixell a poc a poc. Després de les guàrdies posem els polars a les lliteres. Jörg sembla content d’entrar en els 40 rugents, però sobretot d’haver estat el vaixell més ràpid durant la nit durant la seva guàrdia. Ahir a la tarda ens vam creuar un pesquer. Hem encès el radar tota la nit, a més de l’AIS. Mai se sap. Semblava que no hi havia ningú, però va sorgir del no-res a entre 16 i 24 nusos; podria haver causat molts danys. Encara tindrem una setmana ocupada, però per això hem vingut.

25-1-2015
Cheminées Poujoulat, ha entrat a l’oceà Índic
El primer dels grans caps, Bona Esperança (longitud 18º28′ Est), ha quedat enrere per al Cheminées Poujoulat, que a les 09:35 UTC (10:35 hora de Barcelona) s’ha endinsat oficialment a l’oceà Índic en creuar el meridià 20ºE.Bernard Stamm i Jean Le Cam han necessitat 24 dies, 21 hores i 33 minuts des de la sortida de Barcelona per cobrir aquest recorregut, dia i mig menys que el Virbac Paprec 3 a la Barcelona World Race 2010/2011. Per celebrar aquesta fita, Le Cam i Stamm han llançat la seva balisa Argo a les 12:30 UTC (13:30 hora de Barcelona). Amb aquest llançament, l’únic a l’Índic, ja estan totes les balises de la flota a l’aigua, proporcionant valuoses dades per a l’estudi del canvi climàtic seguint el mandat de la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental de la UNESCO.
El Cheminées Poujoulat continua al capdavant de la flota i navega ara amb rumb SE amb el cap de Bona Esperança ja superat. El Neutrogena, en segona posició, manté rumb NE a 119 milles del líder. Més endarrerit, el GAES Centros Auditivos va trabujar ahir a la nit cap al NE i navega a una mitjana de 15 nusos, dos nusos més que els dos primers classificats.
El  nus és una unitat de velocitat igual a una milla marina per hora. No és una unitat del Sistema Internacional d’unitats, però sí que se n’accepta l’ús. De fet utilitzada arreu del món tant en la navegació marítima com aèria. Sovint s’utilitza també en meteorologia per mesurar la velocitat del vent.
1 nus = 1 milla marina/hora = 1.852 metres/hora
Captura

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *