CAP A L’ ÍNDIC

Units ja pel mateix sistema meteorològic que els envia vents portants de més de 25 nusos, el Cheminées Poujoulat i el Neutrogena prossegueixen la seva cavalcada cap a l’Índic amb mitjanes de velocitat molt altes. Durant la nit, el líder ha accelerat i ha aconseguit així frenar l’escomesa del Guillermo Altadill i José Muñoz dels que estan separats unes 70 milles teòriques. Tots dos vaixells segueixen navegant a latituds molt diferents: el Cheminées Poujoulat sobre els 40ºS i el Neutrogenasobre els 45ºS. Tots dos superaran demà la longitud del cap Agulles i entraran oficialment a l’Índic.

Darrere d’ells el GAES Centros Auditivos ha avançat també a bon ritme després d’haver trabujat a l’amura d’estribord cap a les 10:30 UTC d’ahir. Anna Corbella i Gerard Marín estan ben situats per cavalcar a lloms de la borrasca que tenen al sud i que els permetrà aproximar-se amb un bon angle a la sortida de l’Atlàntic.

23-1-2015
LLANÇANT LA BALISA….

El dia Argo,

La flota de la Barcelona World Race té llum verda per llançar a l’aigua la balisa Argo que porta cada un dels vaixells. La boia recopilarà dades de salinitat i temperatura de l’oceà, des dels 2.000 metres de profunditat fins a la superfície, una informació molt valuosa per entendre el canvi climàtic. Avui tots els navegants compliran la comesa d’agents científics que els va encomanar la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental de la UNESCO, en col·laboració amb JCOMMOPS i Coriolis, de França. Però la regata continua, amb els tres líders en els 40 rugents…

22-1-2015
TOT MULLAT…….
“Aquesta última nit, en un racó del vaixell, ha de ser l’únic sec que encara hi queda, he trobat una caixa de llumins, les de tota la vida”
Guillermo Altadill (Neutrogena)
Els tres vaixells capdavanters s’estan separant significativament ja que les seves diferents estratègies els estan col·locant en sistemes diferents. Els tres del mig han passat definitivament al sud de la dorsal subtropical i podran entrar en els forts vents de l’oest i guanyar finalment una mica d’est. El Spirit of Hungary segueix al nord de la dorsal subtropical en els alisis de l’est.
 21-1-2015

LLIÇÓ  DE METEOROLOGIA A LA CLASSE DE CIÈNCIES :

 BORRASQUES I ANTICICLONS

Els conceptes de borrasca i anticicló han quedat prou clars……En Tomàs Molina ens ha ajudat molt…….

Vídeos

 

Captura
NOTÍCIES GEN. 20, 2015 

El Neutrogena s’endinsa en els quaranta rugents

El Neutrogena de Guillermo Altadill i José Muñoz ha arribat a la latitud 40ºS, la latitud que dóna nom als mítics vents del Sud, els quaranta rugents. És el primer vaixell de la Barcelona World Race que s’endinsa en aquesta zona de borrasques. Després del bord cap al Sud que va fer ahir, el vaixell d’Altadill i Muñoz navega en direcció Oest gairebé en paral·lel al líder matemàtic, el Cheminées Poujoulat, que es troba a la latitud 35ºS. De camí cap al cap de Bona Esperança (Sud-àfrica), els dos equips del capdavant negocien ara el primer front des de la sortida de la volta al món a dos. La guerra ha començat i només es resoldrà en els propers quatre dies.

Captura

PER QUÈ ANEM CAP A L’OEST?

Segurament alguns us haureu preguntat pel rumb que seguim des de fa uns dies………………….

La nostra direcció, lluny d’apropar-nos al nostre objectiu immediat, el llegendari Cap de Bona Esperança, ens en separa i ens n’allunya. El motiu: l’anticicló de Santa Helena. Passats els doldrums, és el nostre següent obstacle meteorològic a sortejar.
Tres opcions són possibles en la teoria, una sola és viable en la pràctica.La primera opció, la més curta i directa, és navegar amb rumb directe al Cap de Bona Esperança. Això comporta travessar l’anticicló pel bell mig, just on no hi ha gens de vent, i podem passar-nos-hi dies, setmanes, encalmats sense gairebé moure’ns.La segona opció, una mica més llarga, implica navegar cap a Bona Esperança per la part est de l’anticicló -entre l’anticicló i la costa africana-. Aquesta ruta té bon vent, però és de cara i els IMOCA són poc amics de la cenyida. Això fa que fins al dia d’avui ningú que hagi intentat aquesta ruta hagi anat més ràpid que per la tercera opció: Navegar entre l’anticicló de Santa Elena i la costa sud-americana.
Sens dubte és la ruta més llarga, però en la seva major part amb vents portants o del través que són les condicions en les quals els IMOCA 60 desenvolupen majors velocitats.Així, encara que sembli que ens allunyem de la nostra destinació, no és més que una opció estratègica de fer un pas enrere per poder fer-ne quatre endavant. En això consisteix en gran part el nostre esport, no?: En l’estratègia i la presa de decisions, saber triar la millor ruta per arribar el més ràpid possible a la nostra destinació.
El temps dirà si aquest pas enrere guanyant oest per envoltar Santa Helena servirà per fer-ne després quatre cap endavant o no…
Aleix
One Planet, One Ocean & Pharmaton
24º09 35º35’W

19-1-2015

CARTES DE 1 ESO a HUGO BOSS

Carta per Hugo Boss

Sento la vostra retirada, però sempre hi ha una nova oportunitat i una primera vegada per tot. Si no heu pogut guanyar aquesta edició ja guanyareu la pròxima. Però us podeu quedar amb els primers quinze dies que ha durat aquesta regata. En el meu institut molta gent us recolzava. No heu d’estar tristos per la vostra retirada, perquè la regata és molt complicada i hauríeu d’estar contents per on heu arribat. Som l’Institut Giola i seguim la vostra informació des de Llinars del Vallés. Aquest institut està fent tot un projecte de la Barcelona World Race. Animeu-vos!!!.

Carla Martín

 Hola navegants,

Em sap greu que us hàgiu hagut de retirar. Sóc l’Ensaf i us envio aquesta carta perquè sapigueu que no passa res i que ho sento molt. No heu de desesperar, d’aquí a quatre anys ja podeu tornar a la regata. En aquests 4 anys ja podeu anar preparar-nos per la següent regata. Jo sóc una alumna de l’institut Giola de Llinars del Vallés i segueixo tots els regatistes.

Ensaf Es-Salmouny

Hola,

Estic trist per la vostra retirada, però us desitjo el millor. Us estàvem seguint, i ens fa molta pena, però també us desitgem molta bona sort. Espero que la pròxima regata hi estigueu…

Kevin Canavari

 

 

Cap a Bona Esperança

18-1-2015

Cheminées Poujoulat i Neutrogena lideren amb autoritat la flota de la Barcelona World Race, en un duel per veure qui aprofita millor el tren de vents del NW que els porti directes cap a Bona Esperança. Els duos Bernard Stamm-Jean Le Camm i Guillermo Altadill-José Muñoz estan imprimint un ritme alt a la regata. En els dies vinents els esperen vents estables del NW d’entre 28 i 30 nusos, i mar plana. Són les condicions perfectes per obrir una gran distància respecte a la resta de la flota i marcar mitjanes de velocitat importants. Segons les previsions, podrien arribar a la longitud de Bona Esperança en uns set dies, sense grans diferències entre ells.

17-1-2015  .

LA REGATA CONTINUA…….

Els líders estan aproximant-se a la zona de transició dels alisis als vents del W amb algunes complicacions per als propers dos dies. Els vaixells del mig de la flota segueixen amb els alisis de l’E, encara que algunes àrees de ruixats crearan zones de vent inestable. El Spirit of Hungary continua en la transició de les calmes cap als alisis de l’Atlàntic Sud.
Parte del 17/01/2015
 
 El Cheminées Poujoulat de Bernard Stamm i Jean Le Cam encapçala la classificació de la Barcelona World Race després de la desaparició del rànquing del Neutrogena de Guillermo Altadill i José Muñoz, que ha entrat 1 el dia 16 a les 9:00 hores UTC (les 10:00 a Barcelona) en mode ocult. Durant 24 hores la seva posició no serà visible, de manera que previsiblement aprofitarà per moure fitxa davant la decisió que ha de prendre ara el cap de la flota, que s’acosta a les urpes anticiclòniques de Santa Helena, molt esteses en aquesta època de l’any

15-1-2015 Hugo Boss perd el pal a l’Atlàntic Sud!!!

El britànic Alex Thomson i l’alacantí Pepe Ribes, skippers del vaixell Hugo Boss de la Barcelona World Race, van perdre el seu pal aquesta nit a les 21:02 GMT. El vaixell navegava de través en condicions moderades quan va haver-hi una fallada de l’aparell i el pal va caure per la borda i es va trencar.

Això significa que abandonaran la seva participació en la Barcelona World Race 2014-2015. Els skippers i l’equip de terra estan avaluant en aquests moments com portar el vaixell al punt de recalada més proper, que probablement sigui Salvador, al Brasil, la qual cosa suposa una considerable distància respecte a la posició actual del vaixell.

 
14-1-2015El potent anticicló meridional és la causa que els vaixells s’allunyin del seu objectiu i guanyin oest després de creuar l’equador. Tracten de contornejar l’enorme sistema d’altes pressions de santa Elena en el sentit dels vents dominants i no sempre és senzill. Marcel van Triest ho analitza i explica les intresantes opcions que es van donar en l’edició 2010/11 de la regata.
Després de creuar els doldrums els vaixells han fet rumb al SW i estan navegant paral·lels a la costa brasilera. Han doblar el cap de Bona Esperança, però sembla que es dirigeixin a cap d’Hornos. Fins i tot alguns van registrar un VMG (Velocity Made Good) negatiu; és a dir, navegaven allunyant-se del cap de Bona Esperança.

La raó no és altra que seguir els dictats de l’anticicló de Santa Helena, que en aquesta època de l’estiu austral és l’amo i senyor de l’Atlàntic Sud. Fer rumb directe al Índic Sud implica travessar el cor de les altes pressions i això és el menys recomanable per a un veler que pot passar-se dies bloquejat en persistents calmes. A la foto de sota veiem l’extensió de l’anticicló.

Continua llegint : Escapada cap el gran SUR……

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *