ACTIVITATS PRÈVIES A LA SORTIDA

S’esperen condicions molt lleugeres en la línia de sortida. La tendència serà de ratxes suaus del NW barrejades amb vent del S-SW que, després de la sortida, bufarà amb 4-8 nusos al llarg de la costa. A prop de Barcelona alguna ratxa del SW pot arribar als 5-9 nusos.
Diumenge, 28 de desembre 2014  La Vanguardia.com Món Barcelona

Viure la Barcelona World Race

El 31 de desembre, a les 13 hores i davant l’hotel W, començarà la tercera edició de la Barcelona World Race (BWR), la primera i única regata que consisteix a donar la volta al món amb un vaixell a vela, amb dos tripulants i sense escales. L’arribada dels primers està prevista a finals de març de 2015 al mateix port de Barcelona.

Per aprendre una mica més de la regata, i gaudir-ne, s’ha instal·lat una carpa al Portal de la Pau on s’imparteixen tallers didàctics relacionats amb el mar i el món de la vela. La carpa obre cada dia durant aquestes festes, a excepció del dia 25. A més, davant l’estàtua de Colom hi ha el pantalà de la Barcelona World Race on hi ha amarrats els vuit vaixells participants. Aquest també és d’accés lliure i obre cada dia de les 10 a les 20 hores, inclòs el dia de Nadal.

Gràcies a l’acord entre la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental de la Unesco i la Fundació Navegació Oceànica Barcelona (FNOB) s’inicia una aliança entre la comunitat científica i els navegants amb el propòsit de contribuir a la recerca i augmentar la conscienciació sobre sostenibilitat oceànica. Durant la regata, els patrons tindran la missió de deixar anar unes balises de recollida de dades en determinats punts del recorregut, la informació de les quals es transmetrà per satèl·lit i serà analitzada per les xarxes internacionals de recerca oceànica. Cal destacar que els vaixells recorreran prop de 23.000 milles nàutiques en una circumnavegació de Barcelona a Barcelona, passant pels cap de Bona Esperança (Sud-àfrica), Leeuwin (Austràlia) i Hornos (Xile) per babord (l’esquerra), i l’Antàrtida per estribord (la dreta). En tres mesos, els  avegants hauran estat en 12 zones climàtiques i tres oceans, a més del mar Mediterrani.A la vegada, la FNOB i la Universitat de Barcelona han posat en marxa el Barcelona World Race Ocean Campus, una iniciativa que neix per divulgar, amb rigor universitari, els coneixements associats al món de la vela oceànica. Els cursos són Massive Online Open Course (MOOC), és a dir, oberts, massius i en línia.

Estem “molt enfeinats” fent un Planisferi de 4 metres quadrats, peça per peça, ja queda menys……

Segur que no perdem el Nort……..

Durant la regata, els patrons tindran la missió de deixar anar unes balises de recollida de dades (Argo) en determinats punts del recorregut, la informació de les quals es transmetrà per satèl·lit i serà analitzada per les xarxes internacionals de recerca oceànica.

Les balises Argo, que mesuren 1,70 metres i pesen 22 quilos, recullen dades molt precises de temperatura i salinitat des dels 2.000 metres de profunditat fins a la superfície del mar. Aquesta informació és fonamental per a l’estudi oceanogràfic del comportament de les grans masses d’aigua del mar, que és clau per entendre l’evolució climàtica del planeta.

En llançar-les a l’aigua, es comporten com a autèntics minisubmarins. Romanen unes 10 hores surant fins que se submergeixen automàticament fins a uns 1.000 metres, on romanen de vuit a deu dies arrossegades pel corrent. Després, descendeixen a 2.000 metres i seguidament ascendeixen de forma progressiva cap a la superfície. L’ascens dura unes sis hores, durant les quals els sensors de la balisa van recollint dades de temperatura i salinitat. En emergir, els envien via satèl·lit i després tornen a submergir-se per repetir el cicle. Cada balisa, que funciona amb bateries, pot repetir aquest cicle, d’aproximadament deu dies, unes 150 vegades.
Cada vaixell participant en la Barcelona World Race 2014/15 portarà una balisa Argo, que llançarà en un punt concret entre el cap de Bona Esperança i les illes Kerguelen, zona de la qual es tenen molt poques dades oceanogràfiques

Cada grup de quatre alumnes de 1 ESO farà el seguiment  a un equip escollit en la seva cursa. Són  8 equips i 16 participants.

Hem fet servir els meridians i paral·lels com quadrícula per dibuixar amb un full Din 4 a llapis i mà el mapa del món. Ens ha costat molt.

Aquest és el millor de Sergio Blanco 1B

IMG_20141209_224515

Hola, Som els alumnes de 1 ESO de l’institut GIOLA de Llinars del Vallés. Participarem en el projecte de BWR. Regata de volta al món en equips de dos i sense escales . Hem investigat : la primera edició va sortir l’11 de novembre de 2007 , els vaixells recorren 47.000 quilòmetres pels oceans. Durant 100 dies farem la volta al món. Hem situat continents, oceans i corrents marines de l’itinerari de la regata. Hem après les parts del vaixells. Ens sembla que serà un projecte emocionant i en el que aprendrem molt. Salutacions a totsBlas Hernández Rodas alumne 1rA