La tempesta tropical Ofèlia podria arribar dilluns a la costa gallega com a huracà

Passarà aquest cap de setmana entre els arxipèlags portuguesos d’ Açores i Madeira per a posteriorment dirigir-se cap a la costa de Galícia. Així ho ha explicat el Centre Nacional d’Huracans (NHC) dels Estats Units. L’encara tempesta tropical està previst s’enforteixi en les pròximes hores, fins a convertir-se en huracà, amb vents superiors a 119 km / h.

Europa sí que ha patit huracans: un fenomen molt rar que, segons els experts, pot estar a punt de fer-se molt més comú. Veure https://www.xataka.com/ecologia-y-naturaleza/europa-si-ha-sufrido-huracanes-un-fenomeno-muy-raro-que-segun-los-expertos-esta-a-punto-de-hacerse-mucho-mas-comun

El més habitual, si parlem de l’Atlàntic nord (el lloc més estudiat), és que les tempestes més potents es comencin a formar prop de les costes de Cap Verd i empesa pels alisis agafi cos al Carib, el Golf de Mèxic i les zones limítrofes. D’aquí, els huracans solen seguir la ruta que seguien els antics vaixells mercants (i el corrent del Golf) per escalar per la costa est dels Estats Units i virar cap a Europa. Però això està canviant.

Calen aigües a més de 26 graus i profunditats considerables perquè l’atmosfera pugui sostenir la convecció. Abans, aquestes condicions, no es donaven en les nostres latituds. Veurem que passa dilluns. Passi per Galícia o no, segur arribarà a Europa.

http://www.20minutos.es/noticia/3158476/0/tormenta-tropical-ofelia-huracan-galicia/

La tormenta tropical Ofelia podría llegar la próxima semana a la costa noroeste de España como huracán, categoría que podría alcanzar la noche de este miércoles o el jueves, informó el Centro Nacional de Huracanes (NHC) de Estados Unidos. En su último boletín, emitido a las 11.00 hora local (14.00 GMT), el NHC apunta que Ofelia pasará este fin de semana entre los archipiélagos portugueses de Azores y Madeira para posteriormente dirigirse hacia la costa de Galicia. El NHC, con sede en Miami (Estados Unidos), sitúa el próximo lunes a la costa gallega y la norte del Portugal continental en el cono de trayectoria de este fenómeno meteorológico. En el momento del boletín, Ofelia estaba situado a 1.245 kilómetros al suroeste de las Azores y se dirigía hacia el este a 6 km/h. ADVERTISING inRead invented by Teads Este ciclón, que todavía no ha afectado a ninguna zona habitada, podría modificar su rumbo hacia el noreste a última hora este miércoles o ya este viernes. Ofelia, que genera vientos máximos sostenidos de 110 km/h, con rachas más fuertes, está previsto que se fortalezca en las próximas horas, hasta convertirse en huracán, con vientos superiores a 119 km/h. “Ofelia parece un huracán en imágenes de satélite, pero no lo es todavía”, señalan los meteorólogos estadounidenses. Los vientos con fuerza de tormenta tropical de Ofelia se extienden hasta 110 km/h desde su centro, indica el boletín de NHC. Ofelia podría convertirse en la décima tormenta tropical consecutiva que se convierte en huracán, lo que supondría un registro histórico que no se repite desde hace más de un siglo. Y es que la actual temporada de huracanes está siendo más activa de lo habitual, con nueve huracanes, cinco de ellos de categoría mayor en la escala Saffir-Simpson (3, 4 y 5), el mayor número desde 2005, con la formación de Harvey, María, Irma, Lee y José. Cerca de 350 personas han muerto como consecuencia directa o indirecta de estos fenómenos meteorológicos, que han asolado el Caribe, Estados Unidos y varios países centroamericanos

Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/3158476/0/tormenta-tropical-ofelia-huracan-galicia/#xtor=AD-15&xts=467263

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *