Ahir vam iniciar de nou el curs escolar, ens vam tornar retrobar després de l’estiu, professors nous i vells. Nova gent que conèixer i noves activitats. Quê pensem tots sobre els temes actuals? Un dels temes que va sorgir de manera distesa i col·loquial durant un moment del dia i que ara és una de les últimes línies d’investigació científica és l’existència o no d’éssers extraterrestres. Cada persona té la seva opinió més o menys fonamentada, però és un fet que no deixa indiferent a ningú.

A propòsit he trobat aquest article relacionat que ens indica alguns beneficis de les reflexions sobre aquests temes.

L’astrobiologia és multidisciplinària per naturalesa. Per a buscar extraterrestres cal saber, com a mínim, astronomia, biologia, geologia i ciències planetàries.

Cercar vida en l’univers ens porta des dels entorns extrems de la Terra fins a les planes i la subsuperfície de Mart, els satèl·lits gelats dels planetes gegants i la quasi infinita varietat de planetes que orbiten al voltant d’altres estrelles. I aquesta recerca continuarà amb independència que es descobreixi vida en aquests mitjans o no.

Personalment penso que si no hi ha ningú més en l’univers, és massa espai desaprofitat.

La búsqueda de vida en el universo es uno de los aspectos más fascinantes de la ciencia moderna. Dada la importancia científica de la joven disciplina de la astrobiología, se le dedican cuantiosos recursos que van desde los robots de exploración en la superficie de Marte a la observación de los planetas que orbitan alrededor de otras estrellas. Continua la lectura de Per què buscar extraterrestres és bo per a la societat (encara que no n’hi hagi cap)

“No tenim estatus legal, no podem treballar, però això no vol dir que no puguem socialitzar, que no puguem estudiar o que no puguem educar”, assegura Ali en declaracions a la webAustraliaplus.

Despunta la mañana en la tranquila localidad de Cisarua, ubicada en una región montañosa conocida como Puncak, unos 70 kilómetros al sur de Yakarta (Indonesia). La familia Sulthani prepara un sencillo pero copioso desayuno a base de huevos, yogur casero y naan (pan afgano) recién horneado. Continua la lectura de Una escola creada per refugiats afganesos alleuja la seva llarga espera a Indonèsia

Més de 6.000 voltors en risc de mort a causa d’un fàrmac

Els voltors eviten, entre altres coses, la propagació de malalties al camp. Conservar als voltors prohibint el diclofenac és un assumpte de responsabilitat. Els voltors són grans aliats dels ramaders evitant a moltes explotacions costoses despeses en la recollida, el transport i la incineració de cadàvers. Tots aquests avantatges no poden posar-se en joc només per fer més gran el compte de beneficis d’una empresa farmacèutica.

Aunque en España el uso del antiinflamatorio diclofenaco solo está autorizado bajo prescripción y administración de un veterinario, y se recomienda no llevar a un muladar o abandonar en el campo un cadáver al que se haya administrado el medicamento, un reciente estudio del Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente (MAPAMA) demuestra la presencia de cadáveres con diclofenaco al alcance de buitres silvestres. El riesgo de estos fármacos es la posible muerte de miles de buitres al alimentarse de cadáveres de animales que previamente hayan sido tratados. Continua la lectura de Més de 6.000 voltors en risc de mort a causa d’un fàrmac