Robotseny 2017 FELICITATS CAMPIONS !!!

Aquest dissabte s’ha celebrat, a Sant Celoni, la III Jornada Robotseny, trobada de centres que participen en una competició de robòtica i en una fira científica, enguany dedicada a l’embalatge i la logística

PREMI A LA MILLOR PROPOSTA FIRA CIENTÍFICA I TECNOLÒGICA !
FELICITATS A TOT 2n ESO !!!!!

Les alumnes de 2n ESO, Carla, Paula, Alexia, Carla, i Berta  representants de la classe a la fira.

Felicitats a l’equip que va saber lluir la feina que tot 2n ha estat preparant des del Projecte Xarxa!!!!

PREMI SUMO ROBOTSENY HIGH FELICITATS!!!!! .

Els alumnes de 1r Batxillerat Cristian G, Adrian S, Omar A, Paula D, Lluís G a la foto.

L’equip de sumo va liderar el seu grup, va passar a quarts, va guanyar la semifinal i es va enfrontar al seu màxim rival a la final del torneig.

Continua la lectura de Robotseny 2017 FELICITATS CAMPIONS !!!

Una de cada tres persones a la vora de la fam a Somàlia

La desertificació amenaça i avança sense parar.Aquest article forma part de la cobertura especial de IPS pel Dia Mundial de Lluita contra la Desertificació, el 17 de juny.

En les pròximes dècades, prop de 135 milions de persones estaran en risc de quedar desplaçades de manera permanent per la desertificació i la degradació del sòl, va alertar Monique Barbut, secretària executiva de la Convenció de les Nacions Unides de Lluita contra la Desertificació (UNCCD) .

La campaña de prevención de la hambruna de la FAO en Somalia ofrece tratamiento veterinario a 12 millones animales contra varias enfermedades. Crédito: FAO.

ROMA, 16 jun 2017 (IPS) – Otra hambruna en las excolonias europeas en África, y otra vez en la región oriental; Etiopía y Somalia son los países más afectados por la sequía y los desastres climáticos resultantes de actividades humanas, y principalmente de las de empresas multinacionales europeas y estadounidenses. Continua la lectura de Una de cada tres persones a la vora de la fam a Somàlia

I el pitjor no és la calor…..sinó la sequera que ve.

Aquests dos darrers dies he posat dos posts sobre l’increment d’ozó degut a la acció de la intensa radiació solar sobre els gasos emesos pels vehicles de transport. I amb ser un problema important, n’hi ha un altre que ho és molt més: La sequera. Especialment a Espanya. Sequera en aquest cas que anirà a més amb el canvi climàtic i que ja s’està manifestant de manera molt visible a les terres de la península Ibèrica.

Com podem llegir en un interessant article publicat al diari “ElDiario” (veure http://www.eldiario.es/zonacritica/peor-calor-sequia_6_655194498.html), els números són prou clars: la mitja dels pantans a Espanya és de un 55 % de la seva capacitat. L’any passat en aquestes mateixes dates estaven a un 72 % de la seva capacitat. I el problema és que no s’albira un estiu amb grans precipitacions sinó més aviat les normals que són escadusseres. Amb aquestes dades, cal preocupar-se? Doncs si ja que és l’època de l’any on l’agricultura (que consumeix 2/3 de l’aigua total del país) requereix més aigua i on el TURISME ve en massa. I recordem que el consum d’aigua d’un turista no és el mateix que el d’un habitant del país, i que venen uns 60 milions de turistes (és a dir, dupliquem la població existent al país). I a banda de preocupar-nos podem fer alguna cosa? Doncs si, recordar que cal gastar l’aigua necessària i no malbaratar-la. Una família de 4 persones, i o dic per pròpia experiència, pot passar amb 100-125 l / habitant dia (comptant amb rentat de roba i dutxes). Lluny doncs dels 700 l / habitant dia dels USA o dels 300 l/ Hab dia d’alguns països europeus….

A Catalunya, però, l’estat dels embassaments en l’actualitat  no és tant crític (veure  https://aca-web.gencat.cat/aca/documents/informesdwh/dades_embassaments_ca.pdf). Tot i això també cal aplicar la mateixa política, gastar el necessari i imprescindible (com en tot). Continua la lectura de I el pitjor no és la calor…..sinó la sequera que ve.