Rampes i Moviment

El propi cos representa l’instrument de coneixement més important a l’abast dels nens. Utilitzen el cos en les descobertes, exercitant els cinc sentits, la capacitat motriu i la sensibilitat del plaer i les emocions.El moviment apareix en molts dels jocs i de les  experimentacions dels infants: percepció de les trajectòries, transmissió de moviment, transferència energètica.
L’experiència que presentem ha estat realitzada amb nens i nenes de P5 combinant activitats realitzades a l’aula de psicomotricitat amb d’altres activitats realitzades al patí de l’escola amb tobogans i a l’aula de ciències amb les rampes del Projecte Descoberta  3/6.  fotorampes.jpg

Escola que presenta l’experiència:CEIP Pràctiques TarragonaCtra. Valls s/n977217711 

Presenta l’experiència : Núria Garcia Alsina    ngarcia6@xtec.cat Per a més informació, posar-se en contacte mitjançant l’ e-mail de la persona que presenta l’activitat.

POWER POINT de la presentació.

L’hort a l’educació infantil.

 L’HORT A L’EDUCACIÓ INFANTIL.

tomaca.jpg

Experiència a l’hort duta a terme pels alumnes d’Educació Infantil al llarg de tot el cicle, des de P3 a P5, amb la col·laboració de pares i mares. Treball d’observació i experimentació. Coneixement de les feines,eines, hortalisses…

Presenta: Leonor Roca Cinca   CEIP Pau Casals -EL VENDRELL- Per a més informcació, posar-se en contacte amb l’escola que presenta l’activitat.

Bloc de l’aula de ciències.

 “BLOC DE L’AULA DE CIÈNCIES DEL CEIP SANT SALVADOR”

petitcucsdeseda.jpg Dins d’aquest bloc es poden trobar els següents apartats: presentació de l’aula de ciències al claustre, horari, inventari i servei de préstec, organització i gestió, imatges, model de programació i activitats, novetats …

http://blocs.xtec.cat/aulacienciessantsalvador 

Presenten: Montse Sastriques (msastriq@xtec.cat ) i Toñi Roman (mroman7@xtec.cat ) (CEIP Sant Salvador -TARRAGONA-)

Conferències científiques.

“Comferències científiques”, és una activitat portada a terme per alumnes de 5è i consistent en explicar coses sobre una classe d’animals (rèptils, ocells,…) de forma atractiva i amena (Imitant un documental):

mamifers1b.jpg 
 mamifers2b.jpg

1.  Els alumnes es preparen un guió amb les característiques generals dels animals.

2. Busquen fotos grans de la classe d’animals que els ha tocat, per passarles per la pantalla gran mentres parlen de les característiques.

 mamifers3b.jpg
 mamifers4b.jpg

3. Fan un mural amb curiositats de la classe de la que parlen, i també l’expliquen. Fan fotos.

4. Porten un animal viu en gàbia o terrari, i expliquen com és, què menja, on viu, … (l’enfoquen amb la càmera i braç flexible)

5. Fan un cartell publicitari de la conferència, i el pengen a les classes de primer a quart, per convidar-los a assistir un dia i hora determinats.

6. Fan la conferència.

7. Elaboren un informe amb les fotos i explicacions.

CEIP Marcel·lí Domingo de TARRAGONA. Presenta Robert Garcia. rgarcia3@xtec.cat