Sentit figurat

Hi ha moltes paraules, frases fetes, expressions i locucions adverbials que fem servir sovint, en sentit figurat.

Mireu el bloc Frases fetes, fetes les frases. L’han alumnes d’un institut (1r ESO) amb molts exemples de frases fetes.

En aquestes dues pàgines web hi trobareu moltes frases fetes, locucions adverbials i expressions amb sentit figurat:

El diccionari també ens dóna el sentit figurat de moltes paraules. Mireu aquests dos exemples:

• la paraula llop inclou el significat de l’expressió llop de mar
  • la paraula esquena inclou el significat de la frase feta Tenir un os a l’esquena (número 14)

Per cert, no sé si sabeu que hi ha diccionaris de frases fetes i de locucions adverbials. N’hi ha un que el va escriure l’escriptora i poetesa Joana Raspall (conjuntament amb Joan Martí), que viu a Sant Feliu de Llobregat i ara té 99 anys. Fa uns anys, Joana Raspall va venir a la nostra escola a fer una xerrada amb alumnes de Cicle mitjà sobre un llibre seu que havien llegit.

Quant a Joan Sedeño

Mestre de primària Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat VII
Aquest article ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current day month ye@r *