Jornades esportives 6è

0

El passat 19 de maig els alumnes de 6è van anar a l’Olímpia a realitzar les jornades esportives juntament amb altres alumnes de 6è d’altres escoles de Sabadell.

Van començar fent una cursa de relleus, de la quals l’equip femení va quedar en 1r lloc i l’equip masculí en 4t. Felicitats!

Després van jugar a diferents jocs al llarg del matí com el tennis taula, mataconills, futbol, mocador, voleibol, malabars, petanca, entre d’altres. que estaven distribuïts pels camps.

Cal destacar que l’activitat de ball la van dirigir unes alumnes de 6è i ho van saber fer molt bé!

Jornades esportives 5è

El passat 19 de maig els alumnes de 5è van anar al camp de futbol de Can Rull per realitzar les jornades esportives. Van jugar a diferents jocs com atrapar la bandera, l’abecedari humà, iniciació al rugbi, els cercles cooperatius, entre d’altres. Tot i la calor s’ho van passar molt bé!

Aprenem el ball de bastons!

Els alumnes de 6è hem après a ballar amb els bastons. Han vingut dos Bastoners de Sabadell i ens han explicat d’on prové aquest ball, per què es feia, qui el ballava, quina roba portaven i com eren els bastons que utilitzaven. Actualment es balla a les cercaviles de les Festes Major dels pobles perquè és un ball de cultura popular i tradicional.

Hem après molt sobre la història i recorregut dels bastoners i després, ho hem posat en pràctica al gimnàs amb l’ajut de la música d’un flabiol i un tamborí que ens marcava la pulsació.

Venta de productes artesanals al mercat

Els alumnes de 5è van anar ahir dilluns dia 8 de maig a vendre els seus productes artesans a la Plaça del Mercat Central de Sabadell. Els productes han estat pensats i elaborats pels propis alumnes durant el curs. Va ser una experiència molt divertida i motivadora per a ells!

Venda de productes artesanals

Els alumnes de 5è us esperem aquest dilluns al Mercat central!!

cartell propaganda venda mercat

JOCS FLORALS

5è PROSA

Ariadna Seguí (5è A)

Víctor Garrido (5è B)

Unai Rosell (5è B)

5è POESIA

Pol Segovia (5è A)

Aroa Brañes (5è A)

Lucía Moreno (5è A)

6è PROSA

David Sánchez (6è A)

Nerea Robles (6è A)

Noa López (6è B)

6è POESIA

Carmen Vela (6è B)

Saray Olmo (6è A)

Iria Casado (6è B)

Visita de Cicle Superior a la Colònia Güell

Els alumnes de Cicle Superior van visitar el dilluns 27/03 la Colònia Güell (Santa Coloma de Cervelló) amb l’objectiu de:

• conèixer la vida quotidiana dels obrers d’una fàbrica
  • conèixer la infraestructura d’una colònia industrial
  • conèixer l’obra de Gaudí
  • saber orientar-se mitjançant un plànol

Tot i el mal temps van poder conèixer la Casa del Metge, l’Escola- Casa del Mestre, Ca l’Espinal i la Cripta. Amb el recorregut i les explicacions van aprendre com es vivia en una colònia industrial i les tasques que s’hi realitzaven, qui administrava la fàbrica, etc. També vam visitar l’església inacabada de Gaudí dels quals només està construïda la Cripta.

Sortida dels alumnes de 5è a la Torre de l’Aigua (àrea d’anglès)

Dijous dia 16 de març, els alumnes de 5è també van fer la sortida a la Torre de l’Aigua de Sabadell. Ens van fer tota l’explicació en anglès: què era la Torre de l’Aigua, per a què servia, quan la van construir,etc i la vam poder visitar per dins fins al mirador que hi ha a dalt de tot. Ens va agradar molt perquè vam poder practicar el nostre anglès!

Sortida de 6è a la Torre de l’Aigua (àrea d’anglès)

Avui els nens i nenes de 6è hem fet una sortida a la Torre de l’Aigua de Sabadell en la qual l’explicació era en anglès.

La monitora ens ha explicat que la Torre de l’Aigua és un dipòsit elevat amb una capacitat d’emmagatzematge de 300.000 litres d’aigua que es va construir per cobrir la demanda creixent d’aigua, partint del projecte de l’arquitecte Lluís Homs. L’edifici va ser inaugurat l’any 1918.

L’aigua pujava per l’interior d’un dels pilars fins al dipòsit i baixava per un altre pilar per ser distribuïda a la ciutat, principalment a les fonts públiques i als safareigs. Tot i que exteriorment té forma octogonal, l’interior és circular, per evitar una excessiva pressió de l’aigua als angles. La part central està travessada per una escala en espiral per la qual s’accedeix al mirador.
La Torre de l’Aigua va funcionar fins a l’any 1967, quan l’aigua va arribar a la ciutat procedent del riu Besòs i el dipòsit ja no podia suportar-ne la pressió.

Hem pogut accedir a l’interior de la Torre i hem pujat les escales fins arribar al mirador. Ha estat una sortida molt interessant ja que hem pogut visitar l’edifici més característic de Sabadell i, alhora, hem pogut practicar el nostre anglès tan pel que fa a la parla com a l’escolta.

CARNAVAL!

Divendres a la tarda vam celebrar la festa del carnaval! Cadascú portava una disfressa divertida i vam sortir tots junts a fer la rua pels carrers del barri.