VISITA DE LA GUÀRDIA URBANA

El dia 6 de novembre els  alumnes de 5è vam rebre la visita de la guàrdia urbana de Figueres.

Ens van parlar sobre les mesures de prevenció que prenen per evitar accidents, conflictes… i tambe sobre la importància de la influenciabilitat en les conductes humanes.

Varem aprendre molt i ho vam passar molt bé.

Aquí teniu les fotos

EXCURSIÓ EMPÚRIES

El divendres 9 de novembre vam anar  a Empúries a visitar les ruïnes. Després d’esmorzar ens vam separar en dos grups: cinquè i sisè.

Els nens i les nenes de sisè, pel matí, vam anar a fer una gimcana a la ciutat romana tot aprenent cinc de les edificacions més importants d’aquesta civilització com és el fòrum, la plaça central. Al cap d’una estona, vam visitar les restes de la ciutat grega, molt més petita i desorganitzada que la romana.

A última hora del matí, tots els nens i nenes de cinquè i sisè ens vàrem reunir per veure un vídeo que explicava el pas del temps pel territori on érem, qui hi havia viscut, elements propis de cada cultura, el seu llegat…una projecció molt interessant!

A continuació, vàrem anar fins a la muralla per trobar junts els elements principals que havíem explicat a coneixement del medi. El dinar va ser molt divertit perquè vàrem  passar l’estona a l’amfiteatre romà on abans lluitaven els gladiadors.

Per la tarda, vam anar a veure l’estàtua d’Asclepi al museu i a fer una obra de teatre representant el seu mite.

Els nens i nenes de cinquè varen fer les mateixes activitats, però pel matí varen fer el taller de teatre i per la tarda varen visitar les ciutats romana i grega.

Text escrit per: Laia A. Estel A. i Laia N.

Fotos de sisè.

Fotos de cinquè.

Si mireu el canal de Youtube de l’escola, trobareu un vídeo amb una de les representacions teatrals del mite d’Asclepi..quin fart de riure!

TRENCACLOSQUES

Practiquem la nostra agilitat fent trencaclosques a l’hora de jocs matemàtics.

Per ara els màxims vencedors en velocitat són la Laia A. i en Jose! Enhorabona!

Mireu!

Publicat dins de Sisè | Deixa un comentari

MOBILITAT SEGURA I SOSTENIBLE 2018

Activitat mobilitat.

Fotos de la jornada.

Publicat dins de Sisè | Deixa un comentari

ELECCIONS CCIF

CONSELL CIUTADÀ D’INFANTS DE FIGUERES

El passat dia 25 de novembre els nens i nenes de cinquè i sisè vam fer unes eleccions per tal de ser consellers membres del Consell Ciutadà d’Infants de Figueres. Al ser-ho, podríem passar a representar a tots els companys de l’escola davant l’Ajuntament de Figueres.

Els candidats varen preparar uns cartells i durant la campanya electoral ens els varen ensenyar i els varem poder penjar. En aquests cartells hi havia una descripció personal i ens explicaven per què volien ser consellers/es i quins serien els seus objectius com a futurs consellers/es.

Mireu el nostre procés!

Durant la tarda del divendres, els candidats varen fer una exposició oral per tal d’aconseguir el vot dels companys/es i ahir varem fer la votació. Cada nen/a va omplir una papereta amb el seu vot pel candidat de cinquè i la va posar dins una urna.

La guanyadora va ser la Paula Fernández. Ara ja podràs acompanyar a la Naiara Montes a l’Ajuntament!

Enhorabona!

EXPOSICIÓ ORAL: C.Medi

Els dies 15 i 16 d’octubre els alumnes de 5è vam fer una exposició oral del tema de medi “La nostra història”.

A partir d’un power point , que vam elaborar a la classe d’informàtica, vam exposar, davant els nostres companys, les diferents etapes de la història, des de la prehistòria fins a l’edat mitjana.

Ens ha sortit molt i molt bé.

La classe de 5è.

Els nens i nenes durant l’exposició.

Publicat dins de Cinquè | Deixa un comentari

TALLER CIENTÍFIC- Com funcionen els pulmons?

A tallers que fem els nens i nenes de sisè, barrejats, divendres per la tarda, estem aprenent com funcionen els pulmons. Ens hem fet un fart de bufar…

Tots hem quedat molt impressionats del què ha passat. Molt interessant!!!

Aquí teniu unes fotos: https://plus.google.com/u/0/collection/Yka1OF

MOBILITAT SEGURA I SOSTENIBLE 2018

Hem començat el curs amb les piles ben carregades i ja des de bon principi, la setmana del 18 al 21 de setembre del 2017 s’ha treballat, com cada any, la setmana de mobilitat segura i sostenible.

Els alumnes de 5è vam participar en un seguit d’actes per tal de fomentar una mobilitat sostenible i segura a la nostra ciutat,  organitzt per l’ajuntament de Figueres.

Fotos de la jornada.

BENVINGUTS AL NOU CURS

S’han acabat els dies de platja, piscina, muntanya, viatges… tornem a l’escola!
Ens retrobem amb els companys i les companyes, els/les mestres, el personal de l’escola i tot és il•lusió i expectatives vers el nou curs.
Ens instal•lem en una nova aula i segurament coneixerem algun/a company/a nou/va, quines ganes!
Les tutores de cicle superior us volem desitjar un molt bon curs 2018-2019. Esperem veure-us amb somriure enorme cada matí, moltes ganes d’aprendre, de millorar, de madurar,… i posats a demanar, ben carregats amb una motxilla plena dels vostres propis reptes i objectius.

Una abraçada,

Maria i Sílvia