BON ESTIU!!

Desitgem als alumnes de 6è que els vagi molt bé en la nova etapa que aviat començaran .

I a tots, unes bones vacances!

Gràcies i BON ESTIU!!!

20130620-bon_estiu-2013

Mostra final d’instruments a l’Auditori de la Torrassa

El curs ja s’acaba i per tant arriba l’hora de les mostres finals. Els alumnes des de 2n fins a 6è han pujat aquesta setmana a l’escenari de l’Auditori de la Torrassa per exhibir en forma de concert tot allò que han après gràcies al projecte orquestra que es du a terme a la nostra escola.

Volem donar les gràcies als professors d’instrument de l’EMMCA que cada setmana vénen a ensenyar-nos a la nostra escola per la seva paciència i dedicació. Sense vosaltres tot això no seria possible.

Sortida a l’Aquàrium de Barcelona

Peixos, colors, formes, sensacions… i molt més, és el que han pogut veure i descobrir els nostres alumnes de 3r i 4t en la sortida que hem fet aquest tercer trimestre a l’Aquàrium de Barcelona.

En primer lloc, hem realitzat una visita guiada per la zona dels aquaris on una persona de especializada ens ha explicat els trets fonamentals dels diferents espais marins.

Més tard, hem realitzat el taller experimental ‘La salut del mar’ per tal d’entendre alguns aspectes de la vida marina. En aquest taller hem pogut reflexionar sobre l’impacte de l’activitat humana sobre el medi marí a partir de l’anàlisi d’elements naturals i humanitzats d’un ecosistema. Entre altres activitats, hem parlat de la talla mínima dels peixos per la pesca i hem dissenyat un sistema de depuració de l’aigua.

Finalment, hem acabat la nostra excursió als Jardins de les Tres Xemeneies, on hem dinat i gaudit de l’àrea de jocs infantils.

Obra de teatre en anglès a l’Acting Together

Un any més, la nostra escola ha participat en la quarta edició de l’Acting Together, organitzat pel seminari d’anglès de Primària del CRP de la ciutat amb l’objectiu de desenvolupar la comprensió i expressió oral en anglès.

Aquest cop sigut els nens i nenes de 3r de Primària que han preparat l’obra de teatre en anglès ‘The Crazy Story’ i que a més de compartir-la davant d’altres escoles a l’Auditori Barrades, també l’han dut a terme a la nostra escola davant de tot l’alumnat del centre i de les seves famílies.

Video de l’actuació a l’Auditori Barradas (des del minut 1:30 al 2:20):

Concerts de 5è i 6è

Aquest tercer trimestre els alumnes de 5è han anat a fer un concert amb els instruments de corda a l’Escola Bressol Casa de la Muntanya, al barri de Can Boixeres de l’Hospitalet. D’altra banda, els alumnes de 6è s’han acostat al Centre Residencial d’Avis de la Torrassa per oferir a la gent gran unes quantes cançons de les apreses al llarg del curs.

Ambdues experiències han sigut molt enriquidores per a tots els nens i nenes ja que han pogut entrar en contacte amb persones de diferents generacions i veure com són, on viuen… etc.

Xarxa Competències Bàsiques

Enguany la nostra escola ha participat per segon any consecutiu a la formació de la Xarxa de Competències Bàsiques. En el marc d’aquesta formació, s’han han dut a terme projectes interdiscplinars dels quals els docents hem fet un seguiment de tot el procés i l’hem publicat en diferents blogs.

Aquests blogs els podreu trobar entrant en els següents enllaços:

Què vull ser de gran (P5 i 1r)

On visc? (2n)

La xocolata (3r, 4t i 5è)

A més, també hem introduït una eina nova a les aules amb la qual els nostres alumnes s’han pogut anar familiaritzant al llarg del curs. Es tracta de la carpeta d’aprenentatge. Un instrument que serveix perquè els nens i nenes puguin anar fent un seguiment del seu propi aprenentatge i es puguin autoavaluar.

Projectes a Medi

Aquest curs hem introduït una metodologia nova en l’àrea de Medi. Es tracta del treball per projectes. Aquesta nova manera de treballar s’ha aplicat a tots els nivells de Primària i ha consistit en eliminar els llibres de text i treballar en petits grups tots els continguts curriculars de l’àrea.

Paral·lelament, els docents de l’escola ens hem format en diferents metodologies innovadores per dur a terme de la millor manera aquests projectes de medi.

Plantes a 1r

plantes 009 (Small)Els alumnes de 1r hem anat al mercat a comprar plantes (enciam, maduixes, pebroteres, tomaqueres…), les hem plantat en unes jardineres i les hem portat al nostre pati.

Ara ja estem recollint els primers fruits: maduixes!!!

Aquí podeu veure les fotos:

Visita al parc de les Planes

El passat dilluns 22 de Febrer els alumnes de cinquè van anar al Parc de les  Planes. I van gaudir d’una sortida molt interessant.

Visita a la Biblioteca Josep Janés

Aquests dies els alumnes de Cicle Mitjà hem fet una visita a la biblioteca del nostre barri Josep Janés. Allà hem après les normes d’ús d’aquest espai, així com fer-nos el carnet de la biblioteca o agafar documents en préstec. Ha sigut una visita molt interessant i de ben segur que hi tornarem.