Mediterrani

L’alumnat de Llengua catalana 3 hem fet una sortida a Caixafòrum per veure l’exposició titulada Mediterrani.

La guia ens va fer una explicació sobre el que ha estat aquest mar, el que és actualment i en què es pot arribar a convertir si no prenem consciència de les actuacions humanes que el posen en perill. Per exemple, després de l’exposició, ens adonem que hem de prendre mesures per limitar la sobreexplotació, l’abocament de residus i que cal reforçar la protecció de les espècies en perill d’extinció.

L’exposició és una bona mostra de com és la Mediterrània: al llarg del recorregut podem observar la seva biodiversitat, les seves característiques i la investigació que s’hi duu a terme.

Alumnat llengua catalana 3.

Mediterrani

Visita a la Depuradora

Visita a la Depuradora

Xerrada La Marató

Els dies 8 i 9 de novembre l’alumnat de GES 1 hem assistit a unes xerrades informatives organitzades per la Fundació Marató de TV3. S’han realitzat en el nostre Centre dins l’horari habitual del mòdul La Salut.

La Paula, biòloga, ens ha parlat de l’ictus, que és una de les tres malalties més letals del món, i també de les lesions medul·lars traumàtiques. També ens ha informat dels tractaments més pioners per tractar aquestes malalties i lesions i de la importància de la inversió en investigació per millorar els tractaments que s’apliquen als pacients.

Si voleu més informació sobre el tema, podeu consultar l’enllaç següent:

La Marató CFA Joan Carles

Xerrada La Marató

Save

El viatge de l’Unai: una aventura extraordinària al voltant del món.

Sortida al cinema
L’alumnat de llengua catalana de GES I i GES II hem anat al cinema.
La pel·lícula que hem vist és El viatge de l’Unai. Un documental dirigit per Andoni Canela amb guio de Mexitxell Margarit i música d’Albert Guinovart.
La historia és el viatge d’una família que durant més d’ un any volten per tot el món fotografiant set animals que estan en perill d‘extinció, ja que el pare és un prestigiós fotògraf del Nathional Geografic. Tota la pel·lícula està narrada pel seu fill Unai, un nen de 10 anys que ens explica molt bé que hem de tenir cura dels animals, hem de protegir-los i alhora cuidar el món on vivim.
El documental m’ha agradat molt. Penso que és una experiència molt interessant per aquesta família que ha tingut la sort de veure llocs tan meravellosos i mostrar-nos després tots els animals que han pogut fotografiar en el seu hàbitat: pumes, elefants, pingüins, llops cocodrils, bisons i calaus.

Àngels Roig GES II tarda

RAS_C_PELI_ANDONI_CATALAN

“Què en sap, la historia, de mossegar-se les ungles” a la Panera

Amb l’alumnat de GES II i per tal d’aprofundir en  l’estudi de la Guerra Civil espanyola, hem visitat l’exposició que mostra l’obra de dos artistes: Francesc Torres  que presenta una videoinstal·lació a partir d’un material fílmic i fotogràfic, donació d’un brigadista del Batalló Líncoln de la XV Brigada Internacional, voluntaris americans que van defensar la República durant la Guerra i Santiago Ydáñez que mostra pintures de gran format a partir del mateix material fílmic.

la-panera-1

La Panera

Visita a la San Miguel

A mitjans d’octubre, l’alumnat de CAM i CPPACFGS van visitar la fàbrica de cerveses San Miguel de Lleida. Allí van descobrir tant el procés d’elaboració de la cervesa com el de distribució del producte. La visita va concloure amb un maridatge i la degustació de 4 tipus diferents de cerveses.

img-1_29981199913_oimg-4_30578921596_o