Jornades sobre el Món digital

Durant els dies 8, 9 i 10 de març tornem a oferir al nostre alumnat unes jornades temàtiques, aquest curs són sobre el “Món digital“.

Comptarem amb professionals de diferents àmbits, com per exemple, la Dolors Reig, la Neus Arqués, l’Enrique Llàcer, en Pau Brunés, en Quico Sallés, entre d’altres.

Seran unes jornades amb tallers, xerrades, conferències sobre periodisme digital, seguretat en les xarxes digitals, xarxes socials com a entorn de formació i inserció professional, búsqueda de feina a través de plataformes digitals, realitats virtuals, música electrònica, com construim la nostra imatge a facebook i com gestionem la nostra reputació a internet..

Aquí podeu veure el cartell i el programa d’activitats.

 

poster-el-mon-digital-web-2

 

“Ara és demà”

ara-es-dema-gif_1261622946

El nostre centre ha participat  en la jornada del 4 de març de 2017, que es va basar en la ponència “L’alumnat”, de Neus Sanmartí, va tenir un format i un contingut diferent de les anteriors. La primera part va consistir en una taula rodona amb quatre experts que tenia com a eix “Com aprenen els alumnes?”.

En la segona part els alumnes han sigut els protagonistes i ells mateixos van exposar la seva visió sobre el sistema educatiu actual i sobre com hauria de ser en el futur.

En aquest enllaç podem veure tot el programa: enllaç.

El nostre director docent, Pedro Albino, juntament amb dos alumnes que estan cursant GES 2 en el nostre centre han participat com a ponents sobre “L’escola dins del centre penitenciari“, explicant la visó en l’àmbit de l’atenció especialitzada, de la formació d’adults, del món laboral, de la salut i del desenvolupament personal, del context jurídic, social i cultural.

Finalment, la ponència va ser una reflexió de l’aprenentatge des de diversos punts de vista partint de l’objectiu: Facilitar que cada alumne tingui la possibilitat de construir el seu propi aprenentatge contribuint a la seva reinserció social.

  • Què entenem avui per educar?

· Valors i hàbits.
· Educació emocional.
· Trobar la motivació.

  • Què en sabem de com s’a`prén?

· Capacitat per raonar dels adults.
· Coneixement personal.
· Empatia i professionalitat dels docents.

  • Què en sabem de com és millor ensenyar (educar) en el marc escolar?

· Sobretot, fer pràctiques.
· Reforçar coneixements.
· Intercanvi de rols.

  • Quins factors influeixen en l’aprenentatge?

· Una bona base de l’aprenentatge és l’experimentació (vivències).
· La importància de la motivació és primordial.
· La gestió i l’educació de les emocions és clau.

  • Quins factors influeixen en l’aprenentatge?

· Professorat proper.
· Equipaments tecnològics actuals.
· Accés a la pàgina web educativa.
· Autogestió del propi temps d’estudi.

  • Tothom ha d’aprendre el mateix i  de la mateixa manera?

· La diversitat és positiva, però sol haver-hi algun malentès.
· Compartir el coneixement de les diverses cultures.
· Evitar fer “guetos” a la classe.

 

 

 

 

 

Projecte d’intercanvis amb altres centres d’adults

La nostra escola des de fa 4 anys que manté una sèrie d’intercanvis amb diverses escoles d’adults, que any rere any hem vist augmentar el nombre de participants.

Aquest any volem fer especial esmena de la col·laboració de l’escola Jacint Verdaguer del C.P. La Model, que per motius aliens a la seva voluntat tancarà les portes de cara al curs vinent.

En nom de tots el membres del claustre de la nostra escola CFA Carme Karr i dels seus alumnes, volem reconèixer la vostra bona predisposició, tasca i col·laboració.

Així mateix, no oblidem la implicació de totes les escoles que fins el moment ens corresponen amb les seves aportacions.

Us volem mostrar el goig que fan totes les postals de Nadal del 1r Intercanvi…

Esperem que el 2n Intercanvi que realitzarem per Sant Jordi sigui igual o més productiu!!!

 

Aquí teniu l’enllaç: Projecte intercanvis

 

Bon Nadal. Merry Christmas. Felices fiestas.

POSTALS DE NADAL PER DESITJAR-VOS BONES FESTES!

Des de la nostra escola els alumnes de diferents ensenyaments han escrit desitjos i poemes nadalencs per tal de comaprtir-los amb tots els centres educatius amb qui hi col.laborem fent projectes d’intercanvi i, també, volem compartir-los abon-nadalmb tots voslatres

per tal de desitjarfelices-fiestas-vos a tots i totes unes bones festes!!!

Clica a les imatges per veure les felicitacions!

merry-christmas

 

La Memòria. Projecte realitzat pels alumnes de GES 1 A i B

Els alumnes de GES 1 A i B durant dues setmanes han estat investigant com i perquè és important estimular el cervell per tal de millorar o mantenir la memòria, sobretot, en la gent gran. Aquest projecte és el projecte final dels mòduls de Llengua catalana 1, Educació per la salut i, Matemàtiques 1.

La primera sessió de cada grup va comptar amb un HAPPENING!: Les dinamitzadores de la gent gran de diferents pobles, la Núria i la Liliana, ens van visitar i van introduir i motivar al nostre alumnat a investigar i descobrir el nostre cervell, i què passa quan tenim pèrdua de memòria.

dsc02084dsc02079-copia

 

 

 

 

 

 

 

Durant les següents sessions van anar descobrint…

QUÈ PASSA EN EL NOSTRE CERVELL QUAN PERDEM LA MEMÒRIA?

  • Parts del cervell i quines queden afecatades

  • Funcions del cervell i com canvien

Una de les pràctiques va ser la dissecció d’un cervell per tal de trobar les diferents parts.

dsc02093-copia

  • LA MEMÒRIA

    • Tipus i fases de la memòria

    • Causes de l’oblit.

    • Malalties més comunes de la memòria.

act2

 

I el projecte va finalitzar amb l’exposició oral de tot el que havien après en d’altres ensenyaments tot posant en pràctica, també, diferents activitats per estimular el cervell.

 

 

Aquí us deixem un petit vídeo resumint el procés:


Vídeo: resum del procés

 

 

 

L’Escola d’Art de Vic ens dissenya un NOU logo!

Aquest curs 2016-2017 un grup d’estudiants de l’Escola  d’Art i Superior de Disseny de Vic (EASD) té l’encàrrec de crear un nou logo per la nostra escola. És un dels projectes que han de lliurar al gener del 2017 per ser avaluats com a pràctica final on posen en pràctica tots els seus aprenentatges i idees per tal de dissenyar un logo; en aquest cas compten amb la nostra escola.

Per tal de dissenyar el logo es va fer una primera trobada a la seva escola on es va presentar la nostra escola; dies després, en una de les reunions docents, tot el claustre va definir la nostra escola amb adjectius i substantius per tal de donar-los el nostre punt de vista.

Però no en tenien prou, van voler saber més de nosaltres, així que, el dia 29 de novembre l’Escola  d’Art i Superior de Disseny de Vic (EASD) ens va visitar. Va voler compartir una estona amb nosaltres i l’alumnat que hi va poder assistir en aquella franja horària. Tant els alumnes de l’escola de disseny com el nostre alumnat van gaudir d’una tertúlia on es debatia què és l’escola per ells. Cap al final, tot el nostre alumnat va poder definir l’escola amb una paraula.dsc02123_li

La seva visita va continuar per l’àrea educativa i per altres llocs del centre penitenciari per tal d’entendre millor què representa l’escola dins del centre, i què representa pels interns.

Ja tenim ganes de veure les seves produccions i, i triar-ne una!

A city to run my own business- MY RESTAURANT

restaurantStudents of English 3 wrote about the best place to start a new business, their restautant. That is the final task after finishing the first unit. The global project is called Running a restaurant, and in 4 different units they learn about different steps they have to follow in order to start the business.

First they choose the best city and place in that city to start their business; after they create a healthy menu; then they interview different people so they become their employers; and finally they advertise their restaurant.

So there you are, different examples. Enjoy them!

1 Ottawa (Canada) task-ottawa-carles

2 Viellha task-marc-vielha

Infokarr, el butlletí del CFA Carme Karr

 

INFOKARR, el butlletí del CFA Carme Karr

Ja tenim un format per la nostra revista d’escola per tal que tota la comunitat educativa s’informi de totes aquelles activitats, projectes, col.laboracions, informacions de l’escola, novetats… que  realitzem al nostre centre amb tot el nostre alumnat.

Aquest curs tindrà un format nou i més breu, amb una publicació bimensual. Tot l’alumnat va realitzar una votació del nom de la revista que vàrem proposar, i van triar quins temes els interessaria llegir en la nostra revista. A partir d’aquí vam començar a definir les línies de treball: seccions, temes…

L’eqimg-20161126-wa0006uip de redactors està format per l’alumnat de GES 1 i 2 i d’ensenyaments postobligatoris juntament amb una periodista voluntària, la Marie, que ens ajuda en tot el procés de redacció. Estem molt contents i agraïts d’aquesta gran ajuda que ens ofereix la Marie.

 

Un dels alumnes participants és el nostre auxiliar d’escola, l’Albert, qui, a part de redactar alguna secció, farà tot el procés de maquetació de la revista ja que té estudis de disseny gràfic.

Tan aviat com tinguem la primera publicació, que esperem que sigui cap a finals de febrer, us la penjarem aquí i així hi feu una ullada.

Col.laboració amb l’EOI de Manresa

img-20161126-wa0008

 

El passat dimecres 23 de novembre vam començar el cicle d’activitats amb l‘EOI de Manresa on els nostres alumnes i també auxiliars de conversa (English native speakers) participen en una activitat de millora de l’expressió oral.

Vam participar en el grup de 3r (nivell B1); vam dividir la classe en 3 grups i durant més d’una hora i mitja vam estar parlant en anglès de diversos temes i de diverses maneres (en petit gurp, en parelles, preguntant, responent a preguntes, explicant, llegint en veu alta…). L’activitat va agradar molt a tothom, i ja esperem la següent trobada!

img-20161126-wa0009

El nostre centre va começar el curs 2015-2016 una col.laboració amb l’EOI de Manresa per tal de potenciar i millorar l’aprenentatge de la llengua anglesa de les dues escoles. Una de les activitats que realitzem en el nostre centre és millorar l’expressió oral del nostre alumnat no nadiu de nivell 1, 2, 3 i nivell B1; i també col.laborem en activitats de millora de l’expressió oral puntualment amb l’EOI.

Una altra de les activitats d’aquesta col.labroació és la possibilitat que el nostre alumnat que finalitza ensenyament amb nosaltres pugui conéixer i participar en una classe presencial de l’EOI per tal d’ferir-los una continuïtat una vegada surtin definitivament del centre.