LES COLÒNIES DE MASLLORENÇ I BONASTRE

Els nens i nenes han anat a l’alberg ”Jaume I´´ de L’Espluga de Francolí . Van visitar el monestir de Poblet i el museu de ” La vida rural ´´.

Després de dos anys sense, els passats dies 3 i 4 d’Octubre els nens i nenes de la ZER ”Els Ceps´´ , van anar de colònies. Es van desplaçar amb autobús de dos pisos fins arribar al seu destí a la Conca de Barbera.

Moltes de les activitats van ser relacionades tant amb la vida rural, la vida dels monjos així com el projecte que realitzen a l’escola ”La vinya´´. En arribar van deixar les motxilles a la sala reservada per ells, per anar passejant fins el medieval monestir de Poblet. Allí els van ensenyar moltes coses i llocs que desconeixien de la vida quotidiana dels monjos , com : la sala capitular, la biblioteca, l’església, el “rentamans´´ dins del claustre, el locutori, marques dels picapedres…

A la tarda després d’agafar forces amb un bon àpat i una visita a les cambres. Van realitzar, per grups, tallers en relació amb la construcció de diferents arcs que havien observat al monestir ( volta de canó, mig punt, encreuats, punta…) . Acabaren el taller amb disfresses per compendre la piràmide de la societat medieval.

En arribar la nit els alumnes de la ZER van jugar a diferents jocs de nit. Alguns de recerca per totes les edats i d’altres més tenebrosos, per als més grans.

Després d’una nit sorprenentment tranquil•la. El matí es va aixecar el cel una mica gris, per això van anar fins al museu de la “vida rural ´´ en autocar. Gaudiren d’una visita on els van ensenyar els tres conreus principals de la zona mediterrània: el blat, el raïm i l’oliva. Tot aixo ho van experimentar mitjançant vídeos, maquines rústiques, calidoscopi informatiu… Per acabar la visita van fer un taller de manualitats ajuntant materials de plàstica i dels conreus.

Finalment per acabar les colònies van fer l’últim àpat, recolliren les motxilles i van fer la foto tots plegats. A les seves escoles, alegres , contents i ben cansats van arribar els participants. On els seus pares i mares neguitosos, per saber com els hi havia anat, els estaven esperant. Tots en arribar comentaven, que havien sigut unes grans colònies.

LES COLÒNIES NEWS!!!!

Última hora de les colònies des de l’alberg Jaume I.
Els nens i nenes de la ZER ens ho estem passant pipa i sense temps per descansar. Aquest matí de dijous hem estat de visita al monestir de Sta. Maria de Poblet. Aquest taller l’havíem de fer durant la tarda, però la previsió de pluja per aquesta tarda ha fet que canviéssim l’ordre del dia.

Així que ara a la tarda el que estem fent és el taller per recordar tot el que hem vist durant el matí i que era prou interessant.

Projecte “La Vinya” Primera sortida de ZER a Vila-rodona

Nou curs i la ZER ja s’ha posat les piles per afrontar un nou projecte interdisciplinar a treballar de cara aquest curs i fins al febrer del curs 14/15.
Aprofitarem la vinya per treballar diferents continguts competencials distribuits en diferents àrees i també per treballar continguts transversals.
El passat dimarts 24 de setembre, les escoles de la ZER es van desplaçar durant el matí a Vila-rodona per observar i investigar sobre la vinya i el procés d’elaboració del vi. Vam visitar la cooperativa, un celler i la planta embotelladora. Vam poder observar que l’activitat era frenètica ja que estem en plena època de verema i els tractors anaven i venien per fer la tara, mirar el grau i abocar el raïm. Ja a la vinya, els monitors del camp d’aprenentatge de Poblet, van explicar-nos els processos més importants que els pagesos apliquen als ceps i a la terra per poder aconseguir un raïm de qualitat. Vam veure que, actualment, existeixen diferents processos, diferents formes de dur-los a terme i diferents eines.
Dins la cooperativa vam observar part de la premsada del raïm per obtenir el primer most i els enormes dipòsits refrigerats per aconseguir que comenci a fermentar. L’alta activitat de la cooperativa va limitar-nos una mica la visita, però tot seguit vam poder anar a veure la planta embotelladora situada just al costat de la cooperativa. Tot un seguit de màquines en cadena omplien, tapaven, removien, etiquetaven, encaixaven, posaven en palers i retractilaven les ampolles de cava preparades ja per enviar.
Aquesta activitat és una més de les que complementa les del Camp d’aprnentatge de poblet, on els pròxims dies 3 i 4 d’octubre realitzarem les colònies.

Excursió al “Riuet”

El passat dilluns 20 de juny vam realitzar junt amb les 2 escoles de la Zer la ja tradicional excursió al “Riuet”. Una excursió totalment lúdica per celebrar, abans del festival, el final del curs.
Aquesta excursió es realitza a la platja de Comaruga on vam desplegar les tovalloles al costat del riuet que arriba a la platja.
El temps en un inici no acompanyava ja que abans de marxar estava plovisquejant. Però els núvols poc a poc van anar marxant per deixar pas a un sol que va fer que tothom pogués gaudir d’un dia de platja espectacular.
Els/les nens/es no van tardar massa a posar-se a l’aigua i a fer gresca i xerinola. Els cubells, les pales, les pilotes, els frisbies, les esquitxades, la sorra i finalment el sol van ser els causants de que tothom, inclòs els/les mestres s’ho passessin d’allò més bé.
I com diuen… més val una imatge que 1000 paraules.