Aquest divendres, 24 d’abril, l’escriptor de contes i novel·la juvenil, el barceloní Josep Ma. de Arquer Blanc, va visitar l’escola per presentar la nova aventura de Pol Aventurer als nens i les nenes de cicle inicial.

Deprés d’una setmana cultural de tallers sobre el món literari i la llegenda de St. Jordi, un dels quals, a càrrec d’una de les mestres de l’equip docent del cicle, tenia com a protagonista el conte “Les vacances d’en Pin- Pingui” de la recent estrenada col·lecció Pol Aventurer de Josep Ma de Arquer, la visita era molt esperada per tots els nens i nenes de 1r i 2n de Primària.

Autor de contes com “Cor de palla“, “El niño de la luz“, “Álvaro y el conejo blanco” entre d’altres, així com de novel·la juvenil com la celebradíssima “Custodios“, Josep Ma. de Arquer va ésser rebut amb el Libdup de l’escola on els infants es varen reconéixer un parell d’anyets enrere.

La sessió va ésser enfocada per l’autor a fer un joc en què, gràcies als dibuixos de Marián Seguí, il·lustradora habitual de l’autor, la canalla va anar descobrint l’argument de la nova entrega de la col·lecció de Pol Aventurer, el conte de “En Fan, l’elefantet africà“.

Ni la Carme, ni la Muvi, que han acompanyat durant tota la setmana els tallers de Suport Vital Bàsic a aquest alumnat de cicle inicial, així com tampoc les mascotes de l’escola, els esquirols Pere i Pau, no varen voler perdre’s l’event. Així doncs, van acompanyar també l’autor i els alumes en l’acte literari.

Al final de la sessió, l’escriptor va demanar ajut als nens i les nenes per trobar nous companys d’aventures per a en Pol Aventurer, per quan hagi acabat el proper viatge que ha començat ja amb la formiga Mi.

Sense adonar-se’n l’autor, el públic espavilat de cicle inicial va aconseguir d’arrencar-li la promesa que la quarta aventura d’en Pol la farà amb en Pere i en Pau, les mascotes de la nostra escola.

En acabar l’acte, l’escriptor va signar alguns llibres de “Les vacances d’en Pin-Pingui” als seus lectors, i va visitar les aules de 1r i 2n de primària. Durant la visita a les aules dels seus admiradors va ser obsequiat amb una “Llegenda de St. Jordi” manufacturada i va rebre els consells d’alguns alumnes sobre com cal seure a classe.

L’escriptor Josep Ma. de Arquer es va acomiadar amb el compromís de tornar a visitar-nos amb les aventures d’en Pere i en Pau al costat d’en Pol Aventurer. Ja en tenim tots ganes! Ganes de llegir-ne les aventures que els té preparades l’escriptor Josep Ma. de Arquer, i de veure’ls retratats per la il·lustradora Marián.