Els Sant Bip i Sant Bop 4.0…  “Premi a la Cortesia Professional (dintre dels Premis als Valors FLL): Reconeixement a l’equip els membres del qual mostren un respecte absolut, tant envers ells mateixos com cap a la resta d’equips, en tot moment. Han demostrat que tant la competició amistosa com la victòria conjunta són possibles, dins i fora el terreny de joc.”
… un bon model per als Robots & Company 2.0.
Felicitats a tots els qui ho heu fet posible 😀

Els Robots & Company 2.0 a la FLL Reus 2015, davant el tribunal, tot exposant el seu projecte sobre la importància de les emocions en l’aprenentatge. En el moment de la fotografia estaven presentant el seu robot.
Els nostres companys, els Sant Bip i Sant Bop 4.0 de l’Institut Sant Pere i Sant Pau han guanyat el Premi a la cortesia professional, FLL 2015.

Fem l’extra-escolar de Robòtica, promuguda des de l’AMPA de l’Escola Sant Pere i Sant Pau, des de fa quatre cursos. L’activitat va sorgir, quan encara la que era Caixa Tarragona ens va oferir participar a la primera “First LEGO League” que s’anava a celebrar a Tarragona. Una competició que ja feia anys que es feia a Espanya i que també es desenvolupa a nivell mundial en diferents països, principalment en Europa i Amèrica. Ens i vam animar perquè hi havia un bon grup en aquells moments a l’Escola de nens amb inquietuts tecnològiques i que no trobaven activitats per fer.
Els alumnes han anat creixent, han passat a l’Institut Sant Pere i Sant Pau, però han volgut continuar participant. Uns s’han quedat, un altres han marxat, de nous s’hi han incorporat i alguns han marxat i han tornat.
Els 4 anys hem aconseguit participar sempre amb dos equips que, tot s’ha de dir, és un gran esforç econòmic per un barri com el nostre.
Enguany, fins i tot, comptem amb un parell de nens de l’altra escola del barri, l’Escola Marcel·lí Domingo. Això comporta doncs que, aquest curs ja, hi participa per primer cop la XEP de SPSP (Xarxa d’Ensenyament Públic de Sant Pare i Sant Pau) a través de la connivència de les tres AMPA’s. La Llar Municipal d’Infants també en forma part de la XEP de SPSP però encara no hi ha categoria FLL per a nens 0-2.
La competició consiteix en preparar un proyecte científic on es deselvolupi una idea innovadora, la construcció d’un robot LEGO que es programa per a que faci unes missions, i tota una part de valors que són els que vivim en el dia a dia i com equip.
Suposa esforç, dedicació i il·lusió. I sempre arribem a la competició cansats però, quan acabem, ja estem pensant en què farem el curs vinent. De vegades hem guanyat però sempre hem disfrutat.
Després de la competició seguim fent coses relatives a la Robòtica, a la Física o a les Matemàtiques que ens ajudin a avançar en aquests camps.
Saber que nens de 10 a 16 anys s’enfronten al mateixos reptes a Tarragona, a Espanya, al món, ens ajuda a fer-nos conscients de les dimensions d’aquest món, que és molt gran.
Aquest any se’ns ha convidat a reflexionar i a innovar en el camp de l’aprenentatge. I podem dir que la Robòtica és una activitat molt divertida per aprendre moltes coses de manera diferent.”
Tot desitjant que aquest resum us hagi estat més engrescador encara per mantenir l’interès en aquesta experiència, no volem deixar de destacar, alhora, que tenim l’orgull de poder dir que vam ser la primera escola pública de Tarragona en participar-hi, gràcies a l’AMPA del nostre centre, institució de la nostra comunitat educativa de la qual també n’estem profundament cofois. Gràcies a l’AMPA, la darrera dècada (com a mínim, perquè és el que hem viscut i en podem donar fe personalment) hem pogut anar realitzant moltes d’altres ativitats i millores de les instal·lacions, del servei escolar i extraescolar, motiu pel qual els hi estem profundament agraïts. Són un puntal bàsic de la nostra tasca docent del dia a dia.

Tarragona Ràdio: “300 alumnes de sis municipis presenten els seus projectes a la FIRST LEGO League de Tarragona” Publicat el: 08/02/2015 per ACN (Laia Poblado)

Agència Catalana de Notícies: “Noves formes d’aprendre i robots de Lego omplen firaReus en la quarta FIRST LEGO League de Tarragona”

Canal Reus TV: “Robots per motivar el gust per la ciència”

Cadena SER: “Buscant Tony Stark”