SALUT

Protocol d’escolarització dels nens al.lèrgics alimentaris, aprovat pel Departament d’Educació i de lliure aplicació, promogut per l’ Associació Immunitas Vera, i per l’acaal (una associació de catalunya), i el dossier actualitzat a gener de 2009 del Dossier informatiu de material escolar que edita gratuïtament Immunitas Vera i que és de lliure descàrrega a la seva pàgina web (www.immunitasvera.org ).

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

grip_a_impacte_gr

Recomanacions per afrontar el virus de la grip A en l’àmbit educatiu

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Medicació dels infants

Benvolgudes famílies
Us recordem la normativa sobre administració de medicaments als alumnes de les escoles.
Aquesta normativa està publicada a les instruccions que el Departament d’Educació.
Per poder administrar medicació als alumnes cal que el pare, la mare o el tutor/a legal aporti una recepta o  informe del metge o metgessa on consti:
El nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre.
Així mateix cal que el pare, mare o tutor legal de l’alumne/a aporti un escrit on demani i autoritzi el personal del centre que administri la medicació prescrita al fill o filla.
Ho demanarà al centre sempre que sigui imprescindible donar la medicació en horari d’escola. Cada tutor/a té una còpia a la seva carpeta d’aula.
El personal del centre podrà administrar un medicament només en els casos en què no poguessin fer-ho el pare, la mare o el tutor/a legal, sense una formació especial.
Per tant,  no es donarà cap medicament a l’escola si no porteu aquests documents.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

PEDICULOSI

Què són els polls?

Els polls són uns insectes que viuen exclusivament en l’èsser humà. Hi ha tres espècies diferents de polls que viuen en llocs diferents.

* Pediculus capitis (poll del cap).
* Pediculus corporis (poll del cos).
* Pediculus pubis (poll del pubis).

El poll del cap és un insecte que viu entre els cabells. Té de 2 a 4 mm de longitud, és de color grisenc, sense ales. S’alimenta de sang que xucla de la pell del cap quan pica les persones. Es reprodueix ràpidament; cada femella posa d’uns cent a tres-cents ous, anomenats llémenes, que són de color blanc i estan fortament adherits a la base del cabell. Fan falta de 7 a 10 dies perquè s’incubi l’ou i es desenvolupi la larva.

La parasitosi de polls s’anomena PEDICULOSI.

MÉS  INFORMACIÓ