BENVINGUDA

Escola Rocabruna

Picamoixons

Benvolgudes mares i benvolguts pares de l’escola de Picamoixons:

Tot i que la LOE (llei orgànica d’educació) s’ha anat implantant en els darrers cursos, estem treballant encara per a programar i treballar segons la nova llei i el nou tarannà que la societat demana. També es va aprovar el curs passar la LEC, la llei d’educació que afecta a Catalunya.

Un  dels canvis visuals és que ja no som un CEIP sinó que, novament, som escola, l’Escola Rocabruna, però aquestes noves lleis estant afectant en profunditat el nostre sistema educatiu per a fer ciutadans competents  i amb un nivell europeu. És per aquest motiu que la nostra escola treballa dues vessants molt importants per arribar a aquestes competències bàsiques, un model democràtic d’actuació, amb l’assemblea setmanal de tots els alumnes i mestres per a prendre decisions que ens afectin a l’escola i el treball d’aula potenciant l’ordinador com a eina de treball, però fent de la lectura, l’escriptura, l’expressió oral, l’experimentació i les vivències personals, així com les matemàtiques més aplicades a la vida quotidiana, la nostra manera de treballar per a que els xiquets i xiquetes de l’escola aprenguin a conviure, a pensar i decidir, a ser autònoms i a ser competents. Els mestres hem passat de ser els conductors a ser els dinamitzadors.

Volem que aquest canvi suposi una millora de Qualitat (Q) a la nostra escola i que ens permeti trobar un espai de comunicació i d’emocions per vincular-nos, encara més, al nostre entorn. Esperem que hi hagi una bona participació per part de tota la comunitat educativa: dels alumnes, dels mestres, dels pares i dels nostres representants del Consell Escolar, amb una gestió des de la direcció, democràtica, solidària i afavoridora de la cohesió social, i en que les vivències siguin motivadores d’aprenentatges, és a dir, un espai en què les relacions personals, la cooperació i la responsabilitat constitueixin l’eix de tota la trama educativa.

Aquest canvi es va notant fruit de l’esforç de l’equip de mestres que formem part de l’Escola Rocabruna, conjuntament amb l’AMPA que col·labora en tot allò que els competeix i l’EMD que fa l’esforç de millorar qualitativament el centre.

El nostre desig és repensar l’ escola per tal que es fonamenti en la comunicació i en l’educació integral dels nostres nens i nenes, una qualitat necessària per poder compartir amb molta alegria, espais i temps, moments d’estudi, moments d’esbarjo, per anar construint plegats el camí que cal seguir.