La pregunta
Algunes coses que hem investigat per respondre-la.
Fem un petit resum amb algunes fotos per documentar-ho
Mesurem l’ombra amb el gnòmon i enviem la mesura als nens de Santader
i Galícia a les 10. La seva es més llarga i esperem que ens diguin a quina hora
es igual que la nostra. Així sabrem el temps.
Per entendre-ho durant uns quants dies mirem com la zona il·luminada de la
terra va canviant. Entre altres coses veiem que quan aquí es de nit a Galícia encara no.



A mesura que la terra roda sobre ella mateixa hi ha uns llocs que es fa de dia i uns altres que es fa de nit.
També hem fet maquetes per entendre com afecta la inclinació de la terra a la llargada del dia i la nit i a les estacions.
Investiguem la relació que hi ha entre distància i temps i com afecten a la velocitat
Entendre la relació que hi ha entre distància i temps en la velocitat no es fàcil per això hem hagut de fer moltes investigacions .
Mesurar distàncies i temps amb les seves eines, cinta mètricai cronómetre. Anar a poc a poc, ràpid,
Canviar les distàncies , les velocitats, mesurar-ho i veure com influeix una cosa en l’altra i com va canviant el temps.
.
També hem experimentat amb les velocitats constants com la de la terra i variables amb acceleracions positives o negatives com les del cotxe.
Ja sabem la distància, el Xavi l’ha buscada al Google Heart i els nens de Galícia i Santander ens han informat del temps que havia passat.
Van buscar la formula per calcular la velocitat d’un objecte quan es constant, com la Terra i les mestres van ajudar a calcular-ho.
m’he quedat parat, amb la boca oberta i els dits garratibats i gaire bé no puc escriure. Sou uns “craks”.
Molt bon estiu