L’escola i els pares

Benvolgudes famílies del Pont de la Cadena,

Ara que comencem aquest nou curs, el professorat de l’Escola us volem donar la benvinguda i aprofitem aquesta ocasió per a informar-vos d’algunes qüestions referents a la organització del curs escolar que esperem que siguin del vostre interès.

mestres visites i calendari

• L’ESCOLA I ELS PARES
    Aquest curs la nostra escola inicia un nou projecte i per tal de portar-lo a terme i assegurar-nos l’èxit dels nostres alumnes, esperem que les relacions entre els pares i mares i el centre estiguin presidides per la voluntat de col·laboració, pel respecte i per la cordialitat, amb l’objectiu principal d’assegurar el benestar tots els alumnes. Recordant que l’escola la fem entre tots i totes.

• CANALS DE COMUNICACIÓ PARES / MESTRES
    Els i les mestres proporcionaran a les famílies informació de primera mà sobre la qüestió que es vol aclarir i recolliran i canalitzaran de forma més ràpida i efectiva els suggeriments que aquells puguin fer.
    Els esquemes de comunicació més efectius són els següents:

procediments

• ENTRADES I SORTIDES DELS ALUMNES
    L’ horari dels alumnes d’ Infantil i de Primària és de 9:00 a 12:30 hores del matí i de 15:00 a 16:30 hores de la tarda. Els dimecres, dia de piscina, l’alumnat de Cicle Inicial sortirà a les 17 hores.
    En aquest sentit us recordem que:
    – És molt important que els alumnes arribin puntuals a l’ escola. Cal tenir en compte que les portes es tancaran 5 minuts després de l’ hora d’ entrada, és a dir, a les 9 i 5 minuts i a les 15 hores i 5 minuts.
    – Si per alguna causa justificada un alumne ha d’arribar després de l’ hora indicada, s’ haurà de dirigir a consergeria per tal que pugui avisar al tutor/a corresponent. També haurà de signar el registre de retards. Els alumnes de cicle Mitjà i cicle Superior que vinguin sols a l’escola també hauran de signar aquest registre. Quan hi hagin tres retards signats, l’escola avisarà a la família.
    – La sortida dels alumnes pel matí serà a les 12:30 hores i per la tarda la serà a les 16:30 h. Cal molta puntualitat a l’ hora de recollir els nens. Un cop passat aquest període de temps prudencial (10 minuts), si l’ escola no ha aconseguit contactar amb la família, l’alumne quedarà sota la custòdia de la Guàrdia Urbana. A més, és obligació del Centre informar als serveis Socials de l’ Ajuntament i al Departament d’Ensenyament.
    A partir del 3 d’octubre, els/les alumnes que rebin SEP (suport escolar personalitzat) sortiran a les 13 hores els dilluns i/o divendres.

• MALALTIES
    En cas d’absència per malaltia cal fer una trucada a l’ escola el primer dia. També cal justificar-ho amb una nota escrita adreçada a la tutora. En cas de malalties contagioses, febre……cal que els nens es quedin a casa fins a la total recuperació. Si un nen/a ha de prendre un medicament, recomanem sempre fer les tomes a casa, però si es porta a l’ escola cal: la recepta del metge, la dosi, l’ hora, l’autorització i el nom del nen/a ben clar.

• QUÈ PASSA SI EL NEN ES FA MAL A L’ ESCOLA?
    Tret de cops o ferides superficials, que desinfectarem a l’escola, en cas que es requereixi assistència mèdica :
    1. Ens posarem en contacte amb els pares.
    2. Els mestres portaran el nen/a al metge, si cal amb taxi i /o amb l’ambulància.
    3. Un cop els pares estiguin amb el nen/a el mestre anirà a l’escola si s’estima convenient.
  • EXCURSIONS I COLÒNIES:
    Cal llegir amb molta atenció la circular que envia l’equip de mestres on s’indiquen tots els detalls de la mateixa. No s’accepten pagaments d’excursions passat el termini indicat.
    Recordar també que les colònies les realitzem a P5 i 2n (una nit) i 4t i 6è (2 nits).

• JOGUINES:
    No es poden portar joguines electròniques, pins, collarets de boles, diners ni coses de valor. Tampoc es poden portar mòbils ni pilotes.
    Altres tipus de joguines, si es porten queden sota la responsabilitat de l’ infant sempre fent-ne un bon ús.

• COM PODEM COL·LABORAR AMB L’ESCOLA?:
    Hi ha diferents maneres de fer-ho:
    – A través de l’AMPA (associació de Mares i Pares d’alumnes)
    – El Consell Escolar (presentant-se quan hi hagi eleccions)
    – Delegats/des de classe (coordinant informacions d’interès pel grup, establint diàleg amb l’escola i donant el suport necessari en actes com la Castanyada, etc.)
    També es pot participar de manera fixa o esporàdica, a títol personal i voluntari, si el o la mestra us ho demana venint a l’escola o bé ajudant a cercar informació als vostres fills i filles.
    És molt important el diàleg, el respecte i la confiança mútua entre pares i mestres, ja que només així ens podem assegurar que el camí dels nostres alumnes sigui el més senzill possible.

L’Equip de mestres.

calendari

Aquest article s'ha publicat dins de Comunicats, Escola, General, Inici de curs i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.