L’ESCOLA

Mail: a8017207@xtec.cat

mapa1.JPG

L’ESCOLA OFEREIX :

- Equip de mestres en formació permanent.
- Atenció a la diversitat.
- Equip d’Assessorament Psicopedagògic ( Mestra d’educació especial, psicòloga, logopeda)
- Menjador amb cuina pròpia.
- Activitats culturals.
- Sortides de contacte amb el medi social i la natura. Colònies.
- Activitats extraescolars.
- Associació de mares i pares participativa.

DADES :

Aquest curs l’escola Mossèn Cinto té una matrícula de 283 alumnes, els quals estan distribuïts de la següent manera :

EDUCACIÓ INFANTIL : 122 alumnes.

CICLE INICIAL : 68 alumnes

CICLE MITJÀ : 51 alumnes

CICLE SUPERIOR : 42 alumnes

El claustre és de 26 mestres, una Tècnica en Educació Infantil, una administrativa i 13 persones considerades personal no docent.

UNA ESCOLA AMB HISTÒRIA

Des del segle XVIII Folgueroles és una població amb escola o si més no amb espais on es podia aprendre. Sembla que al segle XVIII, que es va fer l’ampliació de l’esglèsia es va instal·lar una aula a les golfes. Anys més tard el 1842 l’ajuntament de Folgueroles conjuntament amb el de Tavèrnoles i Savassona acordà d’habilitar una aula a Can Roure, una casa avui desapareguda de la Plaça Verdaguer. Per aquella època el mestre vivia al carrer de la Font a la casa, fins fa poc, coneguda per Cal Mestre. Més tard l’escola es va traslladar a una casa dels amos del Pou, a la mateixa plaça. El 1906 l’escola estava ubicada a la mateixa plaça als baixos del forn de pa. Al primer pis del mateix edifici hi havia les “hermanes” que feien classe a les nenes. Vers l’any 1923 l’escola pública es va traslladar al carrer Nou; primer a Cal Pastor i desprès a Ca la Manela. L’any 1925 es va inaugurar l’Escola situada just a sota l’antic Ajuntament, en la qual es va educar durant 68 anys a la majoria de folguerolencs. L’any 1964 es va aconseguir l’ampliació d’aquesta escola que seguí oberta fins a l’octubre de 1993 que es va inaugurar el nou i actual edifici a la Plaça Roviretes, la qual el curs 2003-04 va ser ampliada i reformada ja que cada vegada han arribat nous alumnes i també nous mestres a l’escola.

No podem oblidar que l’escola de Folgueroles va ensenyar a escriure les primeres ratlles a l’il·lustre poeta Jacint Verdaguer, de qui porta el nom l’escola actual. Ell amb les seves paraules diu:

“Jo tenia cinc anys, anava a estudi

en mon humil poblet de Folgueroles;

de mos pobres esplets digne preludi,

portava a sota el braç les beceroles.

Lo mestre era vellet, sa barretina

més llarga era bon tros que sa ciència,

més, quina Font tant pura sa doctrina!

quin mirall tan hermós sa consciencia.”

BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.

Un pensament a “L’ESCOLA

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current day month ye@r *