CANTÀNIA 2013 “HA PASSAT UN ÀNGEL”

L’Auditori Educa presenta la nova Cantània d’aquest any 2013 titulada Ha passat un àngel. L’obra encarregada a la compositora Mariona Vila amb text de Guillem Clua es representarà en 83 concerts a Catalunya, a l’Estat espanyol i a Alemanya protagonitzats per prop de 38.000 nens i nenes d’escoles de primària al llarg dels mesos de maig i juny.

Ens informem sobre la seva compositora, Mariona Vila:

Mariona, Vila Blasco

Nascuda a Barcelona, ha compaginat la tasca pedagògica amb el cant i la composició. En aquest camp, ha realitzat nombrosos encàrrecs per a solistes, editorials, discogràfiques i entitats i estaments públics d’entre els que cal destacar l’Auditori de Barcelona, el Gran Teatre del Liceu, el Teatre Nacional de Catalunya o el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. La seva producció musical abarca camps tan diversos com la música per a infants, música vocal i de cambra, música per a cinema, música per a l’escena i arranjaments. Ha obtingut diversos premis de composició i té publicades obres vocals i instrumentals. Ha estrenat nombroses obres entre les que cal destacar l’òpera Regals, estrenada l’any 2002 al Teatre Lliure-sala Fabià Puigserver de Barcelona. Ha estat impulsora i directora tècnica de l’Escola d’Òpera de Barcelona.
Actualment compagina la faceta creativa amb la direcció de l’Escola de Música del Palau de Barcelona.

Més avall teniu les cançons de la Cantata. I a gaudir!!!!!!!!

29 D’ABRIL. DIA INTERNACIONAL DE LA DANSA

Aquest serà el primer any que l’Escola Montseny celebra el Dia Internacional de la Dansa, juntament amb la resta d’escoles de Mollet.
Estem molt emocionats perquè arribi el dia, ja que durant tot el trimestre, els alumnes de 4t, han estat preparant dues danses: La sardana, “I ara, festa major”( de Josep Solà, músic i compositor català, veí de Mollet), i la dansa tradicional mexicana, “La Raspa”.
La celebració es realitzarà al parc de Can Mulà, i degut al gran nombre de participants, la festa serà només per les escoles.

Degut al mal temps, la festa s’ajornarà al proper DILLUNS 6 DE MAIG. Ho passarem pipa!!!!

Cantània

Diumenge 10 de juny els alumnes de 5è van realitzar, per fi, la Cantània “50 milions de segons” a l’Auditori. Va ser una experiència innolvidable per tots, fins i tot vam tenir la sort de conèixer el compositor Joan Vives, que ens acompanyava tocant el piano!

Vam cantar, ballar, disfressar-nos i gaudir tots plegats de la magnífica música que havíem estat estudiant tot l’any. Espero que us quedi sempre en el record, i que veieu que l’esforç finalment es veu recompensat.

Us vull agrair el magnífic moment que vaig viure amb tots vosaltres, GRÀCIES!

Gemma

Dansa del renaixement: branle (espolsada)

Rotllana de 4 ballarins agafats de la mà (mans aixecades a l’alçada de l’espatlla)

A            Dos passos laterals a l’esquerra, un pas dreta, un pas esquerra

A’           Dos passos laterals a la dreta, un a l’esquerra i espolsada de peus

A-A’

B             Ens deixem anar de les mans i una parella camina endavant, en creuar-se tornen cadascú al seu lloc caminant endarrera

B’            Repeteix l’acció l’altre parella

B-B’

A-A’

C             Mans dretes agafades al centre i fem molinet

C’            Canvi de sentit, mans esquerres fent molinet i per acabar espolsada agafant-nos les mans.

Reverència  final

Pere i el llop

Conèixes el conte de “Pere i el llop”?

El compositor Sergei Prokofiev el va musicar, creant una música per a cada personatge.

Saps quin instrument caracteritza cada personatge? Juga i ho sabràs….