Xerrada per pares i mares

new_img_33461

El  proper dimecres, dia 18 de maig a les 19h l´AMPA ha organitzat una xerrada .

Es portarà a terme a l´escola i té per títol ” Bones pràctiques per l´educació en família” . El ponent serà una  persona de Benestar Social i forma part del Programa de xerrades 2011 organitzat per aquest

Aquí teniu el programa de la mateixa

Fauna de l´Alt Camp

El divendres 6 de maig  a la nostra escola vam rebre la visita d´un agent rural , el Francesc,que ens va fer una xerrada sobre la fauna a la nostra comarca.

Ens va parlar dels diferents paisatges que hi trobem i els animals que hi viuen a cadascun.

Els alumnes vam poder conèixer la varietat d´espècies, curiositats sobre elles amb imatges que algunes fins i tot havien estat fetes pel mateix agent rural o d´algun dels seus companys.

I així vam aprendre sobre animals  tan diversos com la taràntula,  el blauet,diferents tipus de rapinyaires, cabirols, àguila de cua barrada, mallerenga carbonera, tudó,serp de ferradura.. per anomenar alguns dels quasi una trentena.

Va finalitzar la xerrada ensenyant diferents restes d´animals, cranis, banyes, pell d´eriçó, així com a diferents trampes  que posen algunes persones als animals.

Va resultar molt interessant.

Aquí adjuntem unes fotos.

1a setmana de maig

competencies2

Els dies  4 i 5 de maig els alumnes de 6è de la nostra escola realitzaran prova d’avaluació externa  . Aquesta prova està prevista que la faran uns 66.000 nens i nenes de Catalunya. Aquesta prova es basarà en les competències bàsiques lingüístiques i matemàtiques que cal haver assolit en acabar aquesta etapa educativa.

La prova d´aquest curs avalua:

– La competència lingüística en llengua catalana
– La competència lingüística en llengua castellana
– La competència lingüística en llengua estrangera (anglès)
– La competència matemàtica

Per a més informació cliqueu damunt de la imatge de dalt

El divendres per la tarda vindran els agents rurals a realitzar una xerrada sobre “La Fauna de l´Alt Camp”

pipistrellusserpvidre

Imatges tretes del bloc http://animalsdelcamp.blogspot.com

Tornem després de les vacances

Després d´uns quants dies de vacances tornem amb les piles carregades .

Aquesta setmana tenim en compte aquestes activitats:

a)Xerrada pels pares organitzada per les AMPES de Valls  i l´ajuntament de Valls

xerrada3

b)Els alumnes de Cicle Inicial (1r i 2n)aniran el divendres pel matí a la pista del Vilar a realitzar unes activitats esportives.

Pel matí vindran a l´escola  a l´horari habitual i posteriorment amb la tutora aniran a pujar a l´autobús.

Caldrà que portin el xandall i l´esmorzar.

Tornaran al voltant de les 13 hores a la plaça del Casal.

Aquesta activitat és totalment gratuïta ja que està subvencionada pel Consell Esportiu.

Celebrem Sant Jordi a Vilabella

Aquest matí hem celebrat el dia de Sant Jordi , el dia ,després de tot ens ha acompanyat ja que no ha plogut.

De fet , hem estat en el local que cada any ens deixen, d´aquesta manera ens hem sentit més tranquils ja que les previsions metereològiques indicaven pluja.

Els alumnes de Cicle Superior i les mestres us volem agrair la vostra participació a tots els nens i nenes i a les famílies que ens han vingut a visitar a la parada.

El balanç és molt positiu , hem venut totes les roses i un munt de llibres.Ho sentim si algú s´ha quedat sense roses però hem intentat anar a buscar més i no ens en podien servir .

També volem agrair a les persones que ens han ajudat deixant-nos el local, les taules…

Gràcies en definitiva a tots i totes, perquè hem gaudit molt tots junts/tes en aquest dia tan especial.

Felicitats als Jordis i Jordines , ja que hem estat enfeinats i ens hem oblidat de felicitar-vos.

Aquí posem unes fotos on podeu veure els alumnes de Cicle Superior, que són uns experts en vendre llibres i roses.

new_p42215951

new_p4221596

new_p4221597

Bones vacances i Bon Sant Jordi

Us recordem  que el dia 23 d´abril ( Dia de Sant Jordi) els alumnes de Cicle Superior  i les mestres estarem esperant-vos a la parada que fem cada any a la Plaça del Barri.

Celebrarem  la diada tots i totes junts!!!

No hi falteu!!

new_santjordipassat

Foto de la parada de l´any passat

També us recordem que tornarem el dia 27 d´abril (ja que el dia  26 és festa de lliure disposició)

Activitats de Sant Jordi per als nens i nenes:

Clica damunt de la imatge i veuràs quin munt d´activitats a l´edu35.com

sant_jordi1

Imatge treta del web de l´institut Isaac Albeniz

Si cliques damunt d´aquesta imatge trobaràs activitats de la Petita Xarxa del diari la Malla

lamalla

Imatge treta de la malla.cat

Recorda e blog tarraconins

Activitats a Tarragona

Anem a menjar la mona

El divendres 15 pel matí els alumnes de cada classe va fer la mona i per la tarda vam anar d´excursió al Terrablanc.

Uns quants alumnes van anar amb bicicleta i els altres caminant.

I ens vam reunir tots plegats a menjar-nos la mona. S´ho vam passar molt bé i esperem repetir-ho en una altra ocasió.

Només disposem d´aquestes fotos esperem incorporar-ne unes quantes més.